Η Κυβέρνηση δεν συζητά την απόσυρση


ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΒΑΖΕΙ ΤΕΛΟΣ ΣΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΕΞΕΤΑΖΕΙ ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΗΣ ΑΠΟΣΥΡΣΗΣ ΠΑΛΑΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΗΛΙΑΣ ΚΑΦΑΟΓΛΟΥ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 1/11/2019

Τέλος στα σενάρια για κίνητρα απόσυρσης παλαιοτέρων αυτοκινήτων, με στόχο την ανανέωση του στόλου με αυτοκίνητα νεώτερης τεχνολογίας, δίνει το Υπουργείο Ανάπτυξης.  Η δήλωση του εκπροσώπου του υπουργείου στη διάρκεια της παρουσίασης της μελέτης του ΙΟΒΕ, που πραγματοποιήθηκε στις 31 Οκτωβρίου στα γραφεία του Ιδρύματος, δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών και δεν περιείχε «αστερίσκους».

Στην ίδια, άλλωστε, κατεύθυνση  κινείται  και η μελέτη του  ΙΟΒΕ, την οποία σε άλλη θέση εδώ παρουσιάζουμε,  η οποία  προτείνει  δύο σενάρια επιδότησης, 3.000 και 7.500 ευρώ, για αγορά οχημάτων χαμηλών ρύπων, και  θεωρεί την απόσυρση ως  «επιπλέον δυνατότητα», συγχρόνως ή εν παραλλήλω με την επιδότηση φόρτισης σε συγκεκριμένα σημεία, το δικαίωμα χρήσης λεωφορειολωρίδων και την ελεύθερη διέλευση από τα διόδια.

Ούτως ή άλλως, το έχουμε επανειλημμένα επισημάνει, το όλο θέμα απαιτεί  συνολικότερη αντιμετώπιση, δεν αφορά μόνο στα ΙΧ αυτοκίνητα, ενώ τα  (Zero or Low Emission Vehicles) ZLEVs που εκπέμπουν λιγότερα από 50 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, ή τα plug in υβριδικά, που εκπέμπουν  λιγότερα από 90 γραμμάρια CΟ2 ανά χιλιόμετρο, δεδομένου ότι ο στόχος της Ευρωπαïκής Επιτροπής για τις εκπομπές νέων οχημάτων αφορά στα 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Επιπλέον, έστω κι αν το δημοσιονομικό  αποτέλεσμα από τα σενάρια επιδότησης είναι  αρνητικό, πρέπει αν συνυπολογιστεί και το Κοινωνικό Κόστος Άνθρακα, οπότε το τελικό ισοζύγιο για την κοινωνία μπορεί αν είναι θετικό, συνυπολογίζοντας και τα αυξημένα έσοδα από τα τέλη ταξινόμησης και  τον ΦΠΑ. 

Επομένως, δεν είναι η ώρα για πυροτεχνήματα αποσυρμένης... φιλολογίας, αφού  πολλοί κινούνται με αυτοκίνητα παλιάς κοπής λόγω ανάγκης και τα νεότερης τεχνολογίας είναι ακριβά για τα μέσα βαλάντια, αλλά πολιτικές πρωτοβουλίες. Ο κύριος εκπρόσωπος επέμεινε ότι το Υπουργείο βρίσκεται σε επαφή με το ομόλογο των Οικονομικών, ώστε εντός Νοεμβρίου να υπάρξουν σχετικές ανακοινώσεις. Δεν τρέφουμε αυταπάτες...