Η Lancia Delta S4 συνεχίζει να «γαζώνει» ακόμα και στα 37 της (photos)


Το όνομα του αυτοκινήτου προέρχεται από την επιλογή των μηχανικών μερών, με το “S” από την υπερπλήρωση (supercharging) και τον αριθμό «4» από τη μετάδοση σε όλους τους τροχούς.

  • 4/12/2022

Ακόμα μια επιτυχία για ένα από τα πλέον σπάνια «κοσμήματα» που διατηρεί στη συλλογή της το τμήμα Heritage της Stellantis, με τη Lancia Delta S4 να κατακτά την κατηγορία “Youngtimer” στα βραβεία “Ruoteclassiche – Best in Classic 2022”.

Η συγκεκριμένη Delta S4 αποτελεί μία από τις μόλις 200 που πέρασαν τη γραμμή παραγωγής την περίοδο 1985-1986 και στην πορεία της για την κατάκτηση του βραβείου βρέθηκε αντιμέτωπη με δεκάδες αυτοκίνητα της περιόδου 1980-2000, μεταξύ των οποίων και θρύλοι της αυτοκίνησης, όπως η Bugatti EB 110 GT “Parigi” και η Lamborghini Countach 25ο.

Η αρχική επιλογή των μοντέλων έγινε από μια δωδεκαμελή επιτροπή προσωπικοτήτων από το χώρου του αυτοκινήτου, όπως ο τελευταίος Ιταλός που κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, Miki Biasion, ενώ η τελική ψηφοφορία έγινε από τους αναγνώστες του Ruoteclassiche.

Η αγωνιστική έκδοση της Lancia Delta S4 κατέκτησε 15 νίκες, ενώ αποτελεί ένα από τα πιο εντυπωσιακά δείγματα της περιόδου του Group B στους αγώνες ράλι. Είναι ένα μοντέλο που συνεχίζει ξεχωρίζει χάρη στην άγρια ομορφιά του, ενώ η προσεκτική συντήρησή από το τμήμα Heritage του σπάνιου δείγματος που κατέκτησε το βραβείο, αναδεικνύει την ιστορική του αξία, αλλά και τη δυναμική του τμήματος της Stellantis που έχει επιφορτιστεί με αυτό το πολύ σημαντικό έργο.

Το αυτοκίνητο που βραβεύτηκε αποτελεί ένα από τα ελάχιστα που διασώζονται μέχρι σήμερα. Μόλις 200 Delta S4 δρόμου κατασκευάστηκαν την περίοδο 1985-1986, με σκοπό το μοντέλο να χρησιμοποιηθεί στο Group B του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι.

Στο κέντρο του οχήματος βρίσκεται τοποθετημένος ο τετρακύλινδρος διπλά υπερτροφοδοτούμενος (στροβυλοσυμπιεστής και μηχανικός υπερσυμπιεστής) κινητήρας των 1.759 cc. Το σύστημα μετάδοσης μεταφέρει μόνιμα την ισχύ και στους τέσσερις τροχούς, ενώ το σωληνωτό πλαίσιο συμπληρώνουν τμήματα από Kevlar και ανθρακονήματα.

Το όνομα του αυτοκινήτου προέρχεται από την επιλογή των μηχανικών μερών, με το “S” από την υπερπλήρωση (supercharging) και τον αριθμό «4» από τη μετάδοση σε όλους τους τροχούς.

Η Delta S4 Gr.B αποδείχθηκε αμέσως εξαιρετικά γρήγορη και το 1986 κατέκτησε το Ευρωπαϊκό και το Ιταλικό πρωτάθλημα. Με τελική ταχύτητα 250 km/h και βάρος μόλις 966 kg ήταν το πρώτο ιταλικό αγωνιστικό αυτοκίνητο με σύστημα 4x4. Παράλληλα όμως με το εκρηκτικό της ταπεραμέντο, η ιστορία της σημαδεύτηκε και από το τραγικό δυστύχημα του Henri Toivonen και του συνοδηγού του Sergio Cresto που έχασαν τη ζωή τους στο Γύρο της Κορσικής του 1986.