Η Lancia θέλει να μοιάσει στη Mercedes-Benz


Όπως ανακοινώθηκε, το σχέδιο για την επιχειρηματική αναγέννηση της Lancia θα δώσει έμφαση στην κερδοφορία και όχι στο κυνήγι τού όγκου πωλήσεων. Δηλαδή θα εφαρμόσει την τακτική που ακολουθούν οι κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων όπως η Mercedes-Benz.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΡΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 13/12/2021

Ο κ. Luca Napolitano, Διευθύνων Σύμβουλος της Lancia, παρουσίασε ένα δεκαετές αναπτυξιακό σχέδιο για την αναγέννηση της ιταλικής εταιρείας στον κ. Carlos Tavares, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου Stellantis στον οποίο ανήκει η ιταλική εταιρεία.

Σύμφωνα με όσα περιλαμβάνονται σε αυτό, η επανεμφάνιση της Lancia στο αυτοκινητικό προσκήνιο θα βασιστεί σε τρία μοντέλα. Το καινούργιο Ypsilon, το οποίο θα παρουσιαστεί το 2024 και θα διατίθεται τόσο με κινητήρα εσωτερικής καύσης όσο και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, σε ένα καινούργιο, αμιγώς ηλεκτροκίνητο crossover μοντέλο που προγραμματίστηκε να το δούμε το 2026 και σε ένα νέο hatchback, επίσης αμιγώς ηλεκτρικό, το οποίο αναμένεται το 2028, βάσει του χρονοδιαγράμματος.

Η Lancia είναι μία από τις συνολικά 14 εταιρείες που συνιστούν τον Όμιλο Stellantis και η πιο αδύναμη αυτή τη στιγμή μεταξύ αυτών, καθώς εκπροσωπείται μόνο στην ιταλική αγορά. Ωστόσο, έχει μια απαράμιλλη φήμη και ιστορία που είναι χρήσιμη (και ίσως απαραίτητη) στον Όμιλο.

Ο κ. Napolitano (φωτογραφία) δήλωσε ότι το στόχος είναι να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή κερδοφορία για τη Lancia και δεν θα δοθεί βάρος στην αύξηση του όγκου πωλήσεων. «Σαφώς, ο όγκος πωλήσεων είναι σημαντικός, όμως ο στόχος μας θα είναι η κερδοφορία», τόνισε. «Χρειάζεται να δουλέψουμε πολύ και να αναζητήσουμε ένα καινούργιο σημείο αναφοράς το οποίο για εμάς είναι η Mercedes-Benz. Δεν εννοώ ότι θέλουμε να ανταγωνιστούμε αυτή, αυτό θα ήταν ανόητο. Όμως είναι το παράδειγμα που θέλουμε να ακολουθήσουμε», διευκρίνισε.

Τα ανώτατα στελέχη του Ομίλου Stellantis έχουν εντάξει τη Lancia μαζί με την Alfa Romeo και DS Automobiles σε μια μικρή ομάδα των πολυτελών εταιρειών αυτού. Συνεπώς, τα μοντέλα της θα πρέπει να διακρίνονται για την  ποιότητα κατασκευής τους και την πολυτελή εικόνα τους.

Ο κ. Napolitano αναφέρθηκε και στην επιχειρηματική πολιτική στην οποία θα επικεντρωθεί αρχικά ιταλική εταιρεία. Όπως είπε, αρχικά θα στοχεύσει στις αγορές της σκανδιναβικής χερσονήσου, του Βελγίου, της Αυστρίας και της Ισπανίας, δηλαδή εκεί όπου οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων είναι υψηλές. Συγκεκριμένα, δήλωσε: «Στην αρχή, ο στόχος μας είναι να εξάγουμε το 25%-30% της ετήσιας παραγωγής μας στο εξωτερικό μέχρι να φτάσουμε στο 50%-50% (σημ.: μεταξύ της ιταλικής αγοράς και των εξαγωγών). Η επιθετική πολιτική μας στην ηλεκτροκίνηση και η στόχευσή μας σε κατηγορίες οχημάτων που είναι δημοφιλείς στην Ευρώπη, θα μας βοηθήσει.

»Θέλουμε να κατασκευάζουμε αυτοκίνητα που αποτελούνται σε μεγάλο ποσοστό από ανακυκλωμένα υλικά. Εάν τα πράγματα πάνε καλά, γιατί να μην διαθέτουμε τα μοντέλα της Lancia και με το τιμόνι στη δεξιά πλευρά, για την Ιαπωνία, τη Νότια Αφρική ή την Αυστραλία»; 

Τέλος, ο κ. Napolitano διευκρίνισε ότι η Lancia θα έχει ένα μικρό δίκτυο αντιπροσωπιών στην Ευρώπη, για να διατηρήσει χαμηλά τα λειτουργικά κόστη, τουλάχιστον στην αρχή. Όπως είπε, θα υπάρξουν περίπου 100 φυσικά καταστήματα πώλησης των οχημάτων  της σε περίπου 60 πόλεις. Σε πολλές περιπτώσεις θα συνυπάρχουν με μοντέλα άλλων εταιρειών της Stellantis. Έτσι, θα δοθεί έμφαση στην αγορά μέσω διαδικτύου.