Η Lotus παρουσιάζει τη νέα πλατφόρμα LEVA για 100% ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα


Η Lotus παρουσίασε την νέα πλατφόρμα LEVA  για αμιγώς ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα. Όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες που αποκάλυψε η βρετανική μάρκα. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤ.: LOTUS
  • 21/9/2021

Η Lotus  αποκάλυψε την νέα αρχιτεκτονική που θα αποτελέσει την τεχνική βάση για τη νέα της οικογένεια ηλεκτρικών σπορ μοντέλων. Η νέα πλατφόρμα με την ονομασία LEVA, (Lightweight Electric Vehicle Architecture), προορίζεται για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα διαφόρων μεγεθών που θα μπορούν να υποστηρίζουν μπαταρίες χωρητικότητας έως 99,6 kWh και με μέγιστη ισχύ έως 650 kW (884 PS). Το πρώτο από τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Lotus  με την αρχιτεκτονική LEVA θα λανσαριστεί το 2026.

Μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, η Lotus  είχε ανακοινώσει επίσημα ότι θα πραγματοποιήσει μια σημαντική παρουσίαση. Ο Βρετανός κατασκευαστής προετοιμαζόταν πυρετωδώς για να ετοιμάσει τη νέα πλατφόρμα με στόχο να δώσει ζωή σε μια οικογένεια ηλεκτρικών οχημάτων.

Η νέα πλατφόρμα LEVA (Lightweight Electric Vehicle Architecture) είναι ήδη και επίσημα έτοιμη και θα αποτελέσει τη βάση που θα χρησιμοποιήσει η Lotus για τα νέα ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα που θα λανσάρει στην αγορά.

Ένα από τα στοιχεία που τονίζει η Lotus  για την νέα πλατφόρμα LEVA είναι η ευέλικτη φύση της. Είναι πλήρως προσαρμόσιμη για να παρέχει μία βάση για μια σειρά ηλεκτρικών οχημάτων με διαφορετικό σχεδιασμό, διαφορετικά μεταξόνια, καθώς και διαφορετικά μεγέθη και διαμορφώσεις μπαταρίας.

Τα τρία σχέδια που επιβεβαιώθηκαν από τη μάρκα μπορούν να φιλοξενήσουν δύο διαφορετικούς τύπους ρυθμίσεων μπαταρίας. Δείτε αναλυτικά στον παρακάτω πίνακα:

ΔιάταξηΜεταξόνιοΤύπος μπαταριώνΜέγιστη χωρητικότητα μπαταριώνΜέγιστη Ισχύς
2 θέσεων2.470 mm8 modules/κάθετη66,4 kWh350 kW
2 θέσεων 2.650 mm12 modules/κάθετη99,6 kWh650kW
2 22.650 mm8 modules/οριζόντια66,4 kWh350 kW / 650kW

Μπαταρίες έως 99,6 kWh με έως 2 ηλεκτρικά μοτέρ

Όσον αφορά τις διαμορφώσεις της μπαταρίας, υπάρχουν δύο τύποι, με 8 ή 12 modules μπαταριών, καθώς και σε δύο διαφορετικού τύπου διάταξη.

Στην πρώτη, οι μονάδες της μπαταρίας στοιβάζονται κάθετα πίσω από τα δύο καθίσματα του οχήματος. Ένας τέτοιος σχεδιασμός είναι ιδανικός για σπορ μοντέλα όπου απαιτείται χαμηλό κέντρο βάρους. Η εταιρεία αναφέρεται στο Lotus Evija.

Στον δεύτερο τύπο μπαταρίας οι μονάδες ενσωματώνονται οριζόντια κάτω από το πάτωμα του χώρου επιβατών. Είναι ιδανικό για οχήματα που απαιτούν μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Αυτή η διάταξη αναμένεται να χρησιμοποιηθεί σε μοντέλα με τέσσερις θέσεις.

Το πρώτο μοντέλο της Lotus που θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα LEVA θα βγει στην αγορά το 2026. Όπως όλα δείχνουν, τα ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα που ετοιμάζει η βρετανική φίρμα καλούνται να παίξουν τον ρόλο του διαδόχου των εμβληματικών Elise, Exige και Evora.