Η λύση για τα ηλεκτρικά φορτηγά είναι η αλλαγή μπαταριών;


ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΜΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΠΟΥ ΣΥΝΟΔΕΥΟΥΝ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΛΟΓΙΚΗΣ.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 3/10/2019

Η μεγάλη διάρκεια της φόρτισης είναι ένα από τα θέματα που στέκονται εμπόδιο στη διάδοση της ηλεκτροκίνησης και αν αυτό ισχύει μια φορά για τα επιβατικά ισχύει στο πολλαπλάσιο για τα φορτηγά και γενικά για τα επαγγελματικά οχήματα.

Η ιδέα της αλλαγής των μπαταριών προκειμένου να μην μπαίνει καν στην εξίσωση ο χρόνος φόρτισης είναι τόσο παλιά όσο και η ίδια η ηλεκτροκίνηση. Μόνο που στα επιβατικά δύσκολα εφαρμόζεται, εξαιτίας της θέσης των μπαταριών, των διαφορετικών σχημάτων και μεγεθών τους. Αντίθετα η όλη διαδικασία μπορεί να είναι πολύ πιο εύκολή στα φορτηγά, μιας και κάτω από το πλαίσιό τους και χώρος για την τοποθέτηση των μπαταριών υπάρχει και εύκολή είναι η πρόσβαση.

Για να διαπιστωθεί όμως κατά πόσο μια τέτοια διαδικασίας είναι εφικτή έχει ξεκινήσει στη Γερμανία ένα πιλοτικό πρόγραμμα, το RouteCharge, στα πλαίσια του οποίου σε ένα MAN TGS των 19 tn έχουν αφαιρεθεί ο κινητήρας και τα ρεζερβουάρ καυσίμου και στη θέση των τελευταίων έχουν τοποθετηθεί βάσεις για μπαταρίες συνολικού βάρους 4 tn και ενεργειακής χωρητικότητα 318 kWh.

Το συγκεκριμένο φορτηγό μαζί με ρυμούλκα διανύει καθημερινά 500 km σε μια συγκεκριμένη διαδρομή, την οποία καλύπτει σε 7,5 h έχοντας αλλάξει συνολικά 4 φορές μπαταρίες: Στα μισά της διαδρομής προς τον προορισμό, στον προορισμό, στα μισά της διαδρομής της επιστροφής και φτάνοντας στην έδρα του.

Η αλλαγή των μπαταριών γίνεται με τη βοήθεια κλαρκ, ενώ με τη συγκεκριμένη διαδικασία ένα ηλεκτρικό φορτηγό μπορεί να είναι σε κίνηση ακόμα και ολόκληρο το εικοσιτετράωρο.