Η Μ. Βρετανία σκέφτεται να απαγορεύσει του κινητήρες βενζίνης και diesel το 2030


Οι φήμες που ακούγονται θέλουν τον πρωθυπουργό Boris Johnson να ανακοινώνει σύντομα αυτή την είδηση, ως μέρος ενός ευρύτερου πακέτου περιβαλλοντικών αλλαγών.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 16/11/2020

Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι και τον περασμένο Φεβρουάριο, ο πρωθυπουργός της Μεγάλης Βρετανίας είχε προχωρήσει σε μία ανάλογη δέσμευση, μετακινώντας χρονικά την οριστική απαγόρευση αυτοκινήτων βενζίνης και πετρελαίου από το 2040 στο 2035. Μία δεύτερη επίσπευση αυτού του μέτρου, κατά μία πενταετία, μέσα στην ίδια χρονιά, δεν δημιουργεί μόνο ελπίδες για ένα καλύτερο περιβάλλον αλλά συνάμα και προβληματισμούς.

Ο στόχος της Μεγάλης Βρετανίας είναι έως το 2050 να έχει φτάσει στο zero emissions. Όλη η ενέργεια που παράγεται και καταναλώνεται στη χώρα να προέρχεται από καθαρές πηγές και να μην είναι αποτέλεσμα καύσης υδρογονανθράκων και άλλων στερεών καυσίμων. Παρόλα αυτά, μιλώντας συγκεκριμένα για τον τομέα του αυτοκινήτου, αρκετοί υπουργοί της κυβέρνησής του διατηρούν σοβαρές αμφιβολίες περί της μείωσης 5 ακόμη ετών ως προς την τελική απαγόρευση των ICE (κινητήρων εσωτερικής καύσης).

Παρότι τα ηλεκτρικά οχήματα κερδίζουν έδαφος, οι πωλήσεις τους βρίσκονται ακόμη στο 7% επί του συνόλου, αρκετά χαμηλά ώστε να μπορέσει να επιτευχθεί μία τέτοια μετάβαση, μέχρι το 2030. Όσο για τους ίδιους τους κατασκευαστές, έχουν κάνει ξεκάθαρη τη θέση τους πως απαιτούνται σοβαρά κεφάλαια από τα διάφορα κράτη. Επενδύσεις κυρίως ως προς τις υποδομές, τα δίκτυα φόρτισης και παραγωγής ενέργειας, ώστε να μπορούμε να μιλάμε με ρεαλιστικούς όρους για μία ηλεκτρική μετάβαση.

Αντίστοιχα, εταιρίες όπως η Honda, με τις δικές της γραμμές παραγωγής στη χώρα, δηλώνουν ξεκάθαρα ότι το διάστημα για μία πλήρη ηλεκτρική μετάβαση είναι «πολύ σφιχτό». Η συντριπτική πλειοψηφία των κατασκευαστών προσανατολίζεται σε μία ενδιάμεση λύση, υβριδικών μοντέλων, μετακινώντας ίσως και μετά τη δεκαετία του 2040 το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης.