Η Mercedes αποκαλύπτει νέα μονάδα ανακύκλωσης μπαταριών


Ένα νέο εργοστάσιο της Mercedes θα κατασκευαστεί στη Γερμανία με κύριο αντικείμενο την ανακύκλωση μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων και την επαναχρησιμοποίηση πολύτιμων μετάλλων από αυτές.

  • 14/3/2022

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν πολύτιμα και σπάνια μέταλλα όπως το κοβάλτιο για την κατασκευή των μπαταριών τους. Οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν εκφράσει την πρόθεσή τους να προχωρήσουν ουσιαστικά με την ανακύκλωση των μπαταριών όσο εξαπλώνεται η ηλεκτροκίνηση και η Mercedes κατασκευάζει τώρα ένα εργοστάσιο στην πόλη Kuppenheim στη Νότια Γερμανία για να βοηθήσει στην ανάκτηση ορισμένων από αυτών των πόρων, ώστε να κάνει τα EV πιο βιώσιμα και φιλικά προς το περιβάλλον.

Προγραμματισμένο να ξεκινήσει το 2023, το πρόγραμμα ανακύκλωσης της Mercedes θα είναι αρχικά ένα πιλοτικό πρόγραμμα με ετήσια δυναμικότητα 2.500 τόνων. Ωστόσο, η Mercedes δήλωσε ότι σχεδιάζεται ένα δεύτερο στάδιο όπου τα επανακτημένα υλικά θα χρησιμοποιηθούν στη συνέχεια για την παραγωγή έως και 50.000 μονάδων (modules) μπαταριών για νέα ηλεκτρικά μοντέλα Mercedes EQ. Το ποσοστό ανάκτησης υλικών της μπαταρίας στο εργοστάσιο αναμένεται να είναι πάνω από 96%.

Ο Jörg Burzer, ο Υπεύθυνος του Τμήματος Διαχείρισης Παραγωγής και Εφοδιαστικής Αλυσίδας της Mercedes, δήλωσε σχετικά: «Η Mercedes-Benz επιδιώκει έναν σαφή στόχο με σκοπό τη διατήρηση των πόρων: μια μέγιστη κυκλική οικονομία για όλες τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται. Η βιώσιμη ανακύκλωση μπαταριών είναι βασικός παράγοντας σε αυτό τον στόχο παγκοσμίως».

Η ανακύκλωση μπαταριών έχει γίνει ένα μεγάλο θέμα στη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με πολλά ερωτήματα σχετικά με το κοβάλτιο που χρησιμοποιείται στις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων και τις πηγές από τις οποίες προέρχεται, δεδομένου ότι η πλειοψηφία έρχεται από ορυχεία στη Λ.Δ. του Κονγκό. Ακόμη και η Mercedes παραδέχτηκε ότι «η κατάσταση της εξόρυξης πρέπει να βελτιωθεί». Αν και η γερμανική εταιρεία τόνισε ότι συνεργάζεται με την υπεύθυνη εταιρεία προμήθειας RCS Global στην αλυσίδα εφοδιασμού της.

Με τους περισσότερους κατασκευαστές αυτοκινήτων να γίνονται πλήρως ηλεκτρικοί έως το 2030, είναι βέβαιο ότι θα χρειαστούν περισσότερα εργοστάσια ανακύκλωσης μπαταριών για την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης για μπαταρίες.