H Mercedes E-Class του 2024: Όλα όσα γνωρίζουμε


Όλα όσα γνωρίζουμε για την επερχόμενη Mercedes E-Class που έρχεται το 2024. Εξηλεκτρισμός και κορυφαία τεχνολογία στο προσκήνιο.

  • 27/3/2022

Η Mercedes E-Class ήταν ανέκαθεν ένας από τους πιο σημαντικούς παίκτες στην premium κατηγορία των μεγάλων σεντάν. Βέβαια με δεδομένη την μεγάλη αλλαγή της αυτοκίνησης και την επικείμενη στροφή ολόκληρης της βιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση, η Mercedes πρωτοστατεί και ήδη έχει παρουσιάσει την δική της ηλεκτρική πρόταση στην κατηγορία με το λανσάρισμα της πλήρως ηλεκτρικής EQE.

Όμως, πριν από την επικείμενη απαγόρευση των θερμικών κινητήρων η γερμανική εταιρεία θα παρουσιάσει άλλη μια γενιά της συμβατικής E-Class. Η νέα γενιά αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο της το 2023 και να έρθει στις αγορές το 2024, τόσο με σεντάν, όσο και με station wagon αμάξωμα. Η νέα γενιά της E-Class εθεάθη για πρώτη φορά σε κατασκοπευτικές φωτογραφίες τον περασμένο Δεκέμβριο, δίνοντας μας μία πρώτη ιδέα για την εμφάνιση της. Η Mercedes θα ακολουθήσει μία εξελικτική στιλιστική προσέγγιση και αναμένεται να διατηρήσει τις γνωστές και ρέουσες αναλογίες του αμαξώματος με πιο αεροδυναμική σιλουέτα. Οι προβολείς full-LED θα είναι πιο λεπτοί με πιο μακρόστενο σχήμα και η μάσκα Panamericana θα είναι μικρότερη.

Στο πίσω μέρος περιμένουμε ένα πιο κομψό και καμπυλωτό σχήμα με ενσωματωμένη διακριτική αεροτομή και οριζόντια διάταξη για τα πίσω φώτα LED που θα είναι εμπνευσμένα από τη μεγαλύτερη S-Class. Ακολουθώντας την παράδοση, η έκδοση Estate θα προσθέσει περισσότερη πρακτικότητα στο πολυτελές μοντέλο, χάρη και στην επανασχεδιασμένη γραμμή οροφής που θα προσφέρει μεγαλύτερη χωρητικότητα στο πίσω μέρος.

Σε αντίθεση με την προηγούμενη γενιά που ήταν διαθέσιμη σε δίθυρα κουπέ και καμπριολέ αμαξώματα, η νέα γενιά E-Class θα περιοριστεί στο τετράθυρο σεντάν και στο Estate. Η νέα CLE θα πάρει το ρόλο του αντικαταστάτη των κουπέ και των κάμπριο εκδόσεων της E-Class και της C-Class, απλοποιώντας τη γκάμα της Mercedes. Φυσικά, δεν θα λείπουν οι κορυφαίες εκδόσεις AMG με πιο επιθετικό look και τροχούς μεγαλύτερης διαμέτρου για να διαφοροποιούνται από τις κανονικές εκδόσεις.

Τεχνολογία από S-Class

Η ναυαρχίδα της γερμανικής φίρμας, η S-Class που παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2020 έδωσε τον τόνο για ολόκληρη τη γκάμα της Mercedes, με την εσωτερική της σχεδίαση να διαθέτει τη νέα κάθετη διάταξη οθόνης. Η νέα C-Class και η SL έχουν ήδη αποκτήσει το νέο στυλ του εσωτερικού με την κεκλιμένη κεντρική κονσόλα, κάτι που στην E-Class αναμένεται να περάσει στη νέα γενιά.

Αυτή θα κληρονομήσει τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και τη μεγάλη οθόνη αφής OLED (μεταξύ 11,9 και 12,8 ιντσών) που θα καταλαμβάνουν ολόκληρη την κεντρική κονσόλα, μαζί με το τριών ακτίνων τιμόνι, τους λεπτότερους αεραγωγούς του κλιματισμού και ακόμη περισσότερα premium υλικά με την παραδοσιακή προσοχή και το φινίρισμα της Mercedes. Ο εξοπλισμός θα περιλαμβάνει ολόκληρη τη σουίτα των συστημάτων ασφαλείας ADAS της Mercedes που προσφέρει δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης και χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας, όπως η εξελιγμένη οθόνη για το head-up display και η πιο πρόσφατη έκδοση του συστήματος infotainment MBUX.

Εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων

Η νέα γενιά της E-Class αναμένεται να κυκλοφορήσει βασιζόμενη σε μια αναβαθμισμένη έκδοση της πλατφόρμας του τρέχοντος μοντέλου. Αυτή είναι λογική επιλογή από τη Mercedes, καθώς δεν έχει νόημα να χρηματοδοτηθεί η ανάπτυξη μιας νέας αρχιτεκτονικής σε λιγότερο από μια δεκαετία πριν από την επικείμενη απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι η νέα E-Class δεν θα προσφέρει κορυφαία για την κατηγορία άνεση και ποιότητα κύλισης.

Όσον αφορά τις επιλογές κινητήρων, η έμφαση θα δοθεί στην ηλεκτροκίνηση, βοηθώντας τη Mercedes να συμμορφωθεί με τα επερχόμενα πιο αυστηρά πρότυπα Euro7. Έτσι, όλοι οι κινητήρες αναμένεται να έχουν κάποιου είδους ηλεκτρική υποβοήθηση, από τους ήπια υβριδικούς τετρακύλινδρους και εξακύλινδρους, έως τις plug-in υβριδικές εκδόσεις. Οι τελευταίες αναφορές κάνουν λόγο για έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο 2,0 λίτρων απόδοσης 258 ίππων, έναν υπερτροφοδοτούμενο 6κύλινδρο σε σειρά 3,0 λίτρων απόδοσης 435 ίππων. Ο τελευταίος πιθανότατα θα είναι το θερμικό σύνολο για τις υβριδικές παραλλαγές 53e και 63eAMG.

Το ντεμπούτο της νέας Mercedes E-Class πιθανότατα θα συμπέσει με τη νέα γενιά της BMW Σειράς 5, που είναι και ο ισχυρότερος αντίπαλός της. Η Audi από την άλλη θα λανσάρει ένα ανανεωμένο A6 παράλληλα με το ηλεκτρικό Α6 e-tron.