Η μοναδική 911 Classic Club Coupe για το Porsche Club of America


Νο. 001/001. Το ταμπελάκι στο ταμπλό λέει τα πάντα για τη σπανιότητα αυτής της Porsche. Οι ειδικοί της Porsche Classic δημιούργησαν ένα μοναδικό αυτοκίνητο από μία παραμελημένη 911-996 του 1998.

  • 21/3/2022

Σε μόλις δυόμισι χρόνια, μια μεταχειρισμένη και παραμελημένη στην ουσία 911 Carrera του 1998 (της γενιάς 996) μετατράπηκε στην Porsche 911 Classic Club Coupe, που κατασκευάστηκε για το Porsche Club ofAmerica, το παλαιότερο και μεγαλύτερο κλαμπ της Porsche.

Το κλασικό όχημα είναι μια μαύρη 911 Carrera, κατασκευής 1998. Παραμελημένη και σε κακή κατάσταση, ήταν σταθμευμένη σε μια αντιπροσωπεία στην Κολούμπια της Βιρτζίνια, όπου το βρήκε ο εκτελεστικός διευθυντής του Porsche Club of America, Vu Nguyen.

Η έναρξη της δεύτερης ζωής του μοντέλου ξεκίνησε με μια πτήση πέρα από τον Ατλαντικό. Η 996 μεταφέρθηκε στη χώρα καταγωγής της και στο εργαστήριο της Porsche Classic κοντά στο κεντρικό εργοστάσιο στη Στουτγάρδη, στο Τσουφενχάουζεν. Όπως και με την πλήρη αποκατάσταση, οι ειδικοί αποσυναρμολόγησαν πλήρως το όχημα. Εμπνευσμένο από το GT3, το αμάξωμα ανακατασκευάστηκε και ενισχύθηκε χρησιμοποιώντας νέα αυθεντικά εξαρτήματα καθώς και νέα εξαρτήματα. Για το πλαίσιο, καθώς και τα φρένα και το σύστημα μετάδοσης κίνησης, με άλλα λόγια τον κινητήρα και το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, οι ειδικοί επέλεξαν εξαρτήματα δεύτερης γενιάς που ήταν επίσης διαθέσιμα στις ΗΠΑ.

Ο σχεδιασμός πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα με την αποκατάσταση του οχήματος. Οι ειδικοί από την Porsche Individualisation και Classic και από την Style Porsche συνέταξαν προτάσεις και τις συζητούσαν τακτικά με την PCA. Φυσικά, οι πιο εντατικές εργασίες προσαρμογής έγιναν στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της 911 Classic Club Coupe, την οροφή με διπλό θόλο και τη σταθερή πίσω αεροτομή. Αυτό σήμαινε ότι το μέρος του αμαξώματος μεταξύ του πίσω παραθύρου και του ducktail έπρεπε να είναι χειροποίητο. Η μεγαλύτερη πρόκληση στο εσωτερικό, από την άλλη, ήταν η εναρμόνιση των αντοχών του νέου υλικού με τη γεωμετρία των επιφανειών στο εσωτερικό της 996.

Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου ξεκινούν από τη Sport Grey Metallic βαφή, την οροφή με διπλό θόλο, τις ζάντες Fuchs και τη σταθερή πίσω αεροτομή στο ducktail στιλ της 911 Carrera RS 2.7 από το 1972. Πολλές από τις εξωτερικές και εσωτερικές λεπτομέρειες είναι ειδικά προσαρμοσμένες με την υπογραφή Club Blue του Porsche Club of America. Τα κεντρικά τμήματα των σπορ καθισμάτων, όπως και τα πάνελ των θυρών, είναι κατασκευασμένα από περίπλοκο υφαντό δέρμα σε σχέδιο Pepita. Τεχνικά και σε κάποιο βαθμό οπτικά το όχημα έχει εμπνευστεί από τη δεύτερη γενιά 911 GT3, δανείζοντας τον κινητήρα 3,6 λίτρων από αυτό το μοντέλο που παράγει 381 PS. Το πλαίσιο και τα φρένα προέρχονται επίσης από το GT3 εκείνης της γενιάς.

Η ιδέα για αυτό το μοναδικό εργοστασιακό αυτοκίνητο προέκυψε κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης μεταξύ των εκπροσώπων του Porsche Club of America και του Alexander Fabig, τώρα Επικεφαλής Εξατομίκευσης και του τμήματος Classic της Porsche, και του σχεδιαστή Grant Larson της Style Porsche. Για να το κρατήσουν μυστικό, το όχημα ήταν εσωτερικά γνωστό ως «Project Grey». Η κύρια πηγή έμπνευσης για την 911 Classic Club Coupe ήταν η 911 Sport Classic (της γενιάς 997) που παρουσιάστηκε το 2009. Με βαφή Sport Classic Grey, οροφή με διπλό θόλο, ducktail και αποκλειστικές λεπτομέρειες στο εσωτερικό, αυτή η περιορισμένη σειρά απέκτησε γρήγορα φήμη και ήταν από καιρό περιζήτητο συλλεκτικό αντικείμενο.

 «Η 996 επισκιάζεται άδικα από τις άλλες σειρές 911. Γι' αυτό με χαρά το επιλέξαμε ως βάση για να δείξουμε όλα τα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε με την Porsche Classic και το πρόσφατα διευρυμένο πρόγραμμα Sonderwunsch της Porsche AG», λέει ο Alexander Fabig. «Το 2009, η 911 Sport Classic, μια περιορισμένη σειρά 250 μονάδων, είχε ήδη προκαλέσει παγκόσμιο ενδιαφέρον. Ωστόσο, αυτό το ειδικό μοντέλο δεν πωλήθηκε ποτέ στις ΗΠΑ. Με αυτό το μοναδικό μοντέλο, φέραμε τώρα την συναρπαστική φιλοσοφία του μοντέλου και στις ΗΠΑ.»

Η οροφή με διπλό θόλο και το ducktail είναι τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν

Η Porsche 911 Classic Club Coupe είναι βαμμένη σε Sport Grey Metallic, εμπνευσμένη από το Sport Classic Grey της 911 Sport Classic της γενιάς 997. Οι δύο ρίγες που διασχίζουν το καπό, την οροφή και την πίσω αεροτομή δημιουργούν μια ιδιαίτερα δυναμική εμφάνιση. Αυτές είναι βαμμένες σε ανοιχτό γκρι Sport, ενώ δύο λεπτές γραμμές σε Club Blue σηματοδοτούν το περίγραμμα των λωρίδων. Η πλαϊνή επένδυση σε σχήμα «μπαστούνι χόκεϊ» είναι βαμμένη σε ανοιχτό γκρι Sport και φέρει τις λέξεις "Classic Club Coupe" και μια γραμμή σε Club Blue.

Η οροφή με διπλό θόλο είναι επίσης μια μοναδική λεπτομέρεια. Είναι ένα κλασικό σχεδιαστικό χαρακτηριστικό πολλών περιορισμένων σειρών από την Porsche Exclusive Manufaktur και τα μοντέλα 911 GT. Η σταθερή πίσω αεροτομή από πλαστικό ενισχυμένο με γυάλινες ίνες παίρνει το σχήμα της θρυλικής ducktail της 911 RS 2.7 του 1972. Το τρίτο φως φρένων είναι ενσωματωμένο σε αυτή. Η ονομασία μοντέλου "Classic Club Coupe" εμφανίζεται στη μέση ανάμεσα στα πίσω φώτα.

Το μοναδικό αυτοκίνητο κινείται σε σφυρήλατους τροχούς 18 ιντσών των οποίων το σχήμα τους θυμίζει αμέσως τις θρυλικές ζάντες Fuchs. Οι ακτίνες είναι βαμμένες σε γυαλιστερό μαύρο. Η βάση της ζάντας έχει το λογότυπο της Porsche και μία λεπτή γραμμή σε Club Blue. Οι δαγκάνες των φρένων είναι βαμμένες σε μαύρο και έχουν επίσης το λογότυπο της Porsche σε Club Blue.

Στο εσωτερικό

Το εσωτερικό είναι σπορ και εκλεπτυσμένο, και πάνω από όλα άκρως μοναδικό. Αυτό γίνεται ξεκάθαρο μόλις ανοίξετε τις πόρτες και δείτε το λογότυπο «Classic Club Coupe» στις επενδύσεις των μαρσπιέ των θυρών από ανοξείδωτο χάλυβα. Το μαύρο δέρμα κυριαρχεί στο εσωτερικό σε συνδυασμό με γκρι μερικώς διάτρητο Alcantara στην επένδυση της οροφής και στις κολόνες. Το γεγονός ότι το αυτοκίνητο είναι απόλυτα μοναδικό υπογραμμίζεται από το σήμα στο ταμπλό «911 Classic Club Coupe No. 001/001».

Η Porsche χρησιμοποίησε για πρώτη φορά πολύπλοκα υφαντό δέρμα στην 911 Sport Classic της γενιάς 997. Το νέο εδώ είναι ότι το ύφασμα τρέχει διαγώνια. Η διακοσμητική ραφή Club Blue μαλακώνει την κλασική εμφάνιση των καθισμάτων. Το "911 Classic Club Coupe" είναι κεντημένο σε αυτό το χρώμα που κάνει αντίθεση στα προσκέφαλα.

Το στάνταρ τριάκτινο τιμόνι που τοποθετήθηκε στην 996 έχει αναβαθμιστεί με τον ίδιο τρόπο, με κλωστή Club Blue και δέρμα που χρησιμοποιείται για τις διακοσμητικές ραφές στη στεφάνη και το χαρακτηριστικό σημάδι στο 12:00. Τα στρογγυλά όργανα είναι προσαρμοσμένα με παρόμοιο τρόπο με την 911 SportClassic. Το στροφόμετρο, για παράδειγμα, έχει δύο γκρι ρίγες με γραμμές στα πλαϊνά σε Club Blue και το λογότυπο «911 Classic Club Coupe». Έχει εγκατασταθεί μάλιστα το σύστημα ψυχαγωγίας Porsche Classic Communication Management Plus (Sirius XM-ready) με Apple CarPlay και Google Android Auto.

Η Porsche 911 - 996 (1997 – 2006)

Το 1997, με την 996, την πέμπτη γενιά της 911, η Porsche μετέτρεψε τους κινητήρες από αερόψυκτους σε υδρόψυκτους για να είναι προετοιμασμένη για τους όλο και πιο αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών ρύπων. Στην 996, ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 3,6 λίτρων της 911 GT3 απέδιδε αρχικά 360 PS και αργότερα 381 PS. Το σώμα ήταν εντελώς νέο και πρωτοφανώς κομψό. Το ασυνήθιστο σχήμα των μπροστινών προβολέων ήταν τόσο χαρακτηριστικό. Το εσωτερικό επωφελήθηκε από το μεγαλύτερο εξωτερικό, έτσι ώστε το 996 να προσφέρει περισσότερο χώρο στους επιβάτες από τον προκάτοχό του. Το ταμπλό είχε επίσης νέα εμφάνιση, με τα πέντε κυκλικά όργανα να συνδέονται μεταξύ τους. Μεταξύ 1997 και 2006, η Porsche παρήγαγε συνολικά 175.262 οχήματα της 996.