H Mugen απογειώνει το λιλιπούτειο Honda N-One!


Όχι, εδώ δεν μιλάμε για κάποιο τέρας που βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Και πάλι όμως, οι βελτιώσεις της Mugen μπορούν να κάνουν θαύματα επάνω σε ένα αντικειμενικά αδύναμο όχημα.

  • 23/11/2020

To Honda N-One μπορεί πιθανά να σας θυμίζει κάτι από το ηλεκτρικό e, δεν θα πρέπει όμως να το μπερδεύετε. Πρόκειται για ένα Kei car (microcar, με την Ιαπωνική προσέγγιση του όρου) που απευθύνεται στη μητρική αγορά της Honda.

Αυτά τα αυτοκίνητα αποτελούν -εν μέρει- κατάλοιπο του Β’ ΠΠ, καθώς οι σύμμαχοι δεν επέτρεπαν για δεκαετίες στους Ιάπωνες κατασκευαστές να παράγουν μεγάλα μοντέλα. Σήμερα όμως βρίσκουν εύκολα τη δική τους θέση στις ανάγκες των σύγχρονων μεγαλουπόλεων.

Επιστρέφοντας τώρα στο N-One, λόγω περιορισμών ρύπων δεν μπορεί να παράγει περισσότερους από 63 ίππους. Ως εκ τούτου, απέχει πολύ από το να καταφέρνει να βάλει «φωτιά στην άσφαλτο», όπως γράφαμε και προηγουμένως.

Οι επιδόσεις, όμως, είναι μόνο ο ένας παράγοντας της οδηγικής απόλαυσης. Πέραν αυτών υπάρχει η οπτική ικανοποίηση του κατόχου και η οδική συμπεριφορά. Και εκεί ακριβώς αποφασίζει να κάνει την εμφάνισή του ο επίσημος βελτιωτικός οίκος της Honda, Mugen Motorsport.

Οπτικά, οι βελτιωτές της Mugen τοποθέτησαν ένα νέο, πιο επιθετικό προφυλακτήρα, πλευρικά skirts, κάποια αεροδυναμικά βοηθήματα, σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου, καθώς και μία μεγαλύτερη εξάτμιση. Μέσα πάλι, στάθηκαν πιο φειδωλοί στις αλλαγές, περιορίζοντάς τις σε μία σειρά διακοπτών και στα μεταλλικά πεντάλ.

Τώρα για την οδική συμπεριφορά δεν μπορούμε να πούμε πολλά. Κρίνοντας όμως από το γεγονός ότι στην Ιαπωνία υπάρχει πρωτάθλημα kei cars όπου τα N-One τρέχουν στην πίστα της Formula 1, Suzuka, φανταζόμαστε ότι, από άποψης αίσθησης, κάτι θα δίνουν στον οδηγό τους…