Η C-Class είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Mercedes-Benz διαχρονικά, με πωλήσεις άνω των 10,5 εκατομμυρίων μονάδων από το 1982. Η νέα C-Class, που παρουσιάστηκε πριν από λίγο καιρό σε δύο διαφορετικές εκδόσεις αμαξωμάτων – Sedan και Estate πλέον βρίσκεται στις εκθέσεις των Εξουσιοδοτημένων Διανομέων της γερμανικής μάρκας στη χώρα μας.
Η νέα C-Class είναι η πρώτη κλασική σειρά μοντέλων της Mercedes-Benz που εξηλεκτρίζεται πλήρως. Με ενσωματωμένη μίζα-δυναμό και ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt, θέτει νέα πρότυπα στον τομέα της βιωσιμότητας. Καθώς η C-Class αποτελεί παραδοσιακά μία από τις σειρές μοντέλων της Mercedes-Benz με τις υψηλότερες πωλήσεις, ο συστηματικός εξηλεκτρισμός έχει σημαντικό αντίκτυπο στο αποτύπωμα άνθρακα της εταιρείας.
Εκτός από τον στροβιλοσυμπιεστή (turbo-charger), τόσο οι πετρελαιοκινητήρες όσο και οι βενζινοκινητήρες διαθέτουν ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) για έξυπνη υποβοήθηση στις χαμηλές στροφές κινητήρα, ως ήπιο υβριδικό σύστημα δεύτερης γενιάς και με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζεται εξαιρετική απόδοση ισχύος.
Το ISG χρησιμοποιεί ένα on-board ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt που προσφέρει λειτουργίες όπως ελεύθερη κύλιση, ενίσχυση ή ανάκτηση ενέργειας και εξασφαλίζει σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου. Με το σύστημα αυτό η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται πολύ γρήγορα και άνετα, με αποτέλεσμα η λειτουργία Start/Stop να μην γίνεται σχεδόν καθόλου αντιληπτή από τον οδηγό, όπως και η μετάβαση από την κύλιση με τον κινητήρα απενεργοποιημένο έως την έντονη επιτάχυνση με τον κινητήρα σε λειτουργία. Στο ρελαντί, η έξυπνη αλληλεπίδραση ανάμεσα στο ISG και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης διασφαλίζει μία εξαιρετικά ομαλή λειτουργία.
Κιβώτιο ταχυτήτων: το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9G-TRONICστον βασικό εξοπλισμό
Το κιβώτιο ταχυτήτων εξελίχθηκε για την προσαρμογή της ενσωματωμένης μίζας-δυναμό και τοποθετείται σε όλα τα μοντέλα C-Class. Ο ηλεκτροκινητήρας, το ηλεκτρονικό σύστημα ισχύος και το ψυγείο κιβωτίου ταχυτήτων έχουν πλέον μετακινηθεί μέσα ή προς το κιβώτιο ταχυτήτων. Τα προηγουμένως απαραίτητα καλώδια έχουν καταργηθεί, γεγονός που προσφέρει πλεονεκτήματα όσον αφορά στον χώρο που χρειαζόταν για την τοποθέτησή τους και το βάρος. Επιπλέον, έχει αυξηθεί η αποδοτικότητα του κιβωτίου ταχυτήτων, μεταξύ άλλων, χάρη στη βελτιστοποιημένη συνεργασία με την ηλεκτρική πρόσθετη αντλία λαδιού, η οποία μειώνει την ισχύ τροφοδοσίας της μηχανικής αντλίας κατά 30 τοις εκατό.
Το σύστημα κίνησης 4MATIC των τετρακίνητων μοντέλων έχει εξελιχθεί. Το νέο σύστημα κίνησης στους μπροστινούς τροχούς επιτρέπει τη μετάδοση υψηλότερης ροπής με ιδανική κατανομή των φορτίων αξόνων, για δυναμική οδήγηση. Συν τοις άλλοις, παρουσιάζει ένα σημαντικό πλεονέκτημα βάρους συγκριτικά με την προηγούμενη σειρά, συμβάλλοντας στη μείωση του CO2. Οι τεχνικοί μπόρεσαν να μειώσουν και τις απώλειες τριβής στο νέο κιβώτιο διανομής, το οποίο επιπρόσθετα διαθέτει κλειστό κύκλωμα λαδιού και δεν απαιτεί πρόσθετα μέτρα ψύξης.
Τεχνικά στοιχεία μοντέλων Sedan και Estate (βενζινοκινητήρες):
C 180 | C 200 | C 200 4MATIC | C 300 | C 300 4MATIC | ||
Κυβισμός | cc | 1496 | 1496 | 1496 | 1999 | 1999 |
Ισχύς | kW/PS | 125/170 | 150/204 | 150/204 | 190/258 | 190/258 |
σε | σ.α.λ. | 5500-6100 | 5800-6100 | 5800-6100 | 5800 | 5800 |
Πρόσθ. ισχύς (boost) | kW/PS | 15/20 | 15/20 | 15/20 | 15/20 | 15/20 |
Μέγ. ροπή στρέψης | Nm | 250 | 300 | 300 | 400 | 400 |
σε | rpm | 1800-4000 | 1800-4000 | 1800-4000 | 2000-3200 | 2000-3200 |
Πρόσθ. ροπή στρέψης (boost) | Nm | 200 | 200 | 200 | 200 | 200 |
Κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο (WLTP) | l/100 km | 6.2 | 6.3 (6.3) | 6.5 | 6.6 | 7.0 |
Εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο (WLTP) | g/km | 144 | 145/(150) | 151 | 150 | 160 |
Επιτάχυνση 0-100 km/h | 8.6 | 7.3 (7.5) | 7.1 | 6.0 | 6,0 | |
Τελική ταχύτητα | km/h | 231 | 246 (240) | 241 | 250 | 250 |
Τεχνικά στοιχεία μοντέλων Sedan και Estate (πετρελαιοκινητήρες):
C 220 d | C 300 d | ||
Κυβισμός | cc | 1993 | 1993 |
Ισχύς | kW/hp | 147/200 | 195/265 |
σε | σ.α.λ. | 4200 | 4200 |
Πρόσθ. ισχύς (boost) | kW/hp | 15/20 | 15/20 |
Μέγ. ροπή στρέψης | Nm | 440 | 550 |
σε | σ.α.λ. | 1800-2800 | 1800-2200 |
Πρόσθ. ροπή στρέψης (boost) | Nm | 200 | 200 |
Κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο (WLTP)2 | l/100 km | 5.0 (5.0) | 5.0 (5.1) |
Εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο (WLTP)2 | g/km | 131 (133) | 131 (135) |
Επιτάχυνση 0-100 km/h | 7.3 (7.4) | 5.7 (5.8) | |
Τελική ταχύτητα | km/h | 245 (242) | 250 (250) |
Ο βασικός εξοπλισμός των C-Class sedan & estate στη χώρα μας:
- Σχεδιαστική γραμμή Avantgarde
- Πακέτο άνεσης καθισμάτων
- Μπροστινά θερμαινόμενα καθίσματα
- Πακέτο στάθμευσης με κάμερα οπισθοπορείας
- MBUX Navigation Premium
- Οθόνη οδηγού 12.3 ιντσών
- Κεντρική οθόνη 11.9 ιντσών
- Ενεργό σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας
- Ρεζερβουάρ καυσίμου αυξημένης χωρητικότητας
- Αυτόματο σύστημα κλιματισμού THERMATIC με 2 ζώνες κλιματισμού
- Πακέτο USB
- Δερμάτινο τιμόνι
- Πακέτο καθρεπτών
- Ψηφιακό ραδιόφωνο
- Ατμοσφαιρικός φωτισμός
- Οσφυϊκή στήριξη 4 κατευθύνσεων
- Αναδιπλούμενη πλάτη πίσω καθίσματος
- Ασύρματη φόρτιση
- Προβολείς LED High Performance
- Προσαρμοζόμενο σύστημα υποβοήθησης φώτων μεγάλης σκάλας
- Ενσωμάτωση smartphone
- Αισθητήρας δακτυλικών αποτυπωμάτων
- Ζάντες 17”
Οι τιμές των C-Class sedan στην Ελλάδα:
- C 180 € 45.350
- C 200 € 51.200
- C 200 4MATIC € 53.980
- C 300 € 56.450
- C 300 4MATIC € 59.895
- C 220 d € 54.800
- C 300 d € 58.150