Η Νορβηγία είναι η χώρα-πρότυπο μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση


Γιατί όλα δείχνουν ότι η Νορβηγία θα είναι η πρώτη χώρα που θα σταματήσει να πουλά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Τι δείχνουν τα επίσημα στοιχεία πωλήσεων της σκανδιναβικής χώρας.

  • 27/9/2021

Στη Νορβηγία συμβαίνει κάτι πρωτοποριακό όσον αφορά τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων έχουν εδώ και πάνω από ένα χρόνο ξεπεράσει αυτές των συμβατικών, έχοντας πια μερίδιο αγοράς σταθερά πάνω από 50% και οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων θερμικών κινητήρων πέφτουν κατακόρυφα.

Έτσι, εάν συνεχιστεί η τάση της τελευταίας πενταετίας, είναι πιθανό από τον επόμενο χρόνο το σύνολο των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στη χώρα να αφορά αποκλειστικά ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα. Με αυτόν τον τρόπο, η Νορβηγία θα μπορούσε να γίνει η πρώτη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στην οποία δεν θα πωλούνται νέα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, περνώντας έτσι πλήρως στην ηλεκτροκίνηση.

Τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες αριθμούν μόλις το 10%

Η Νορβηγική Ένωση Αυτοκινήτων (NAF), εκπόνησε μια έκθεση σχετικά με την κατάσταση της αγοράς αυτοκινήτου της χώρας, όπου φαίνεται ότι το 2021 τα αυτοκίνητα που δεν έχουν κανενός είδους «εξηλεκτρισμένη» τεχνολογία αντιπροσωπεύουν μόνο το 10% των πωλήσεων, έναντι 21% το προηγούμενο έτος.

Εάν μάλιστα ληφθούν υπόψη μόνο οι τελευταίοι μήνες του 2021, τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν φτάνουν ούτε το 5% σε μερίδιο επί των πωλήσεων των 110.864 νέων ταξινομημένων αυτοκινήτων. Αν δούμε και την κατάταξη των μοντέλων αναλυτικά, βλέπουμε ότι στη Νορβηγία κυριαρχούν σε πωλήσεις μοντέλα όπως τα Nissan Leaf, Volvo C40 & XC40 και VW ID.3.

Προφανώς, τα αποτελέσματα του γραφήματος δείχνουν την τάση που ακολουθεί η σκανδιναβική χώρα όσον αφορά τις πωλήσεις όπως ήταν τα τελευταία χρόνια, αλλά κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά ότι πρόκειται τα νέα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης να εκλείψουν τελείως.

Τα σχέδια της Νορβηγίας είναι να μην πουλά καθόλου αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης το 2025, ενώ από το 2022 όλα τα δημόσιας χρήσης οχήματά της πρέπει να είναι ηλεκτρικά.