Η Pirelli στην Έκθεση της Γενεύης


Η ‘κατά παραγγελία’ τεχνολογία της Pirelli βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής στην 84η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης όπου τα πιο πολυαναμενόμενα μοντέλα κάνουν το ντεμπούτο τους με ελαστικά P Zero και Cinturato, που κατασκευάστηκαν σαν εξοπλισμός ΟΕ ειδικά γι’ αυτά.

  • 7/3/2014

Η ‘κατά παραγγελία’ τεχνολογία της Pirelli βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής στην 84η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης όπου τα πιο πολυαναμενόμενα μοντέλα κάνουν το ντεμπούτο τους με ελαστικά P Zero και Cinturato, που κατασκευάστηκαν σαν εξοπλισμός ΟΕ ειδικά γι’ αυτά.

Τα ελαστικά αυτά διαθέτουν τα κατάλληλα προσόντα για να αναδείξουν τα χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις των μοντέλων. Είναι φτιαγμένα κατά παραγγελία από τους ειδικούς της Pirelli σε συνεργασία με τους μηχανικούς του κάθε κατασκευαστή αυτοκινήτων – όπως στην περίπτωση των Ferrari California T, Lamborghini Huracàn και McLaren 650, καθώς και των τελευταίων μοντέλων Audi, BMW, Jaguar και Mercedes.

Τα ελαστικά έχουν δοκιμαστεί και εγκριθεί από τους ίδιους ανθρώπους που σχεδίασαν τα οχήματα και φέρουν ειδική σήμανση στο προφίλ τους που αποτελεί και την ταυτότητά τους και διευκολύνει την αντικατάστασή τους όταν έρχεται η κατάλληλη στιγμή. Αυτή η φιλοσοφία υποστηρίζεται από όλους τους κατασκευαστές premium αυτοκινήτων, οι οποίοι αναζητούν τεχνολογικά προηγμένα ελαστικά με συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και με την εγγενή άνεση που χαρακτηρίζει τα κορυφαία μοντέλα τους.

Μαζί με τα αυτοκίνητα που εφοδιάζονται με ελαστικά Pirelli στην Έκθεση της Γενεύης, το ελαστικό P Zero έχει πετύχει 380 εγκρίσεις τύπου από το 2007, που σημαίνει ότι μέσα σε επτά χρόνια, οι μηχανικοί της Pirelli έχουν σχεδιάσει και εξελίξει 380 διαφορετικές εκδόσεις του P Zero: ένα ειδικό ελαστικό φτιαγμένο κατά παραγγελία για τις απαιτήσεις όλων των premium και υψηλού κύρους μοντέλων.

Ένα ακόμα ελαστικό με ρεκόρ εγκρίσεων τύπου στη γκάμα Pirelli είναι το Cinturato P7, το οποίο έχει λάβει 170 εγκρίσεις τύπου στη διάρκεια της πενταετούς ζωής του.

Κάθε έγκριση τύπου είναι απόλυτα προσαρμοσμένη στις ανάγκες κάθε μοντέλου, που σημαίνει ότι δεν είναι πλέον σωστό να μιλάμε για ένα P Zero ή Cinturato σαν εξοπλισμό ΟΕ, αλλά για μία οικογένεια ελαστικών από την οποία προέρχονται πολλές ειδικές εκδόσεις, αποκλειστικά σχεδιασμένες για τα οχήματα στα οποία τοποθετούνται.

Μεταξύ των πιο πρόσφατων νέων μοντέλων που φοράνε τα τελευταία ελαστικά Pirelli στην Έκθεση της Γενεύης είναι τα Audi TT, S1 και S3 Cabriolet, η τελευταία γενιά BMW X5, Mercedes C Class και S600, καθώς και η Jaguar F Type, XFR και XJR.

Σε ό,τι αφορά την κατηγορία οχημάτων υψηλού κύρους, όλα τα πολυαναμενόμενα αυτοκίνητα της Έκθεσης εφοδιάζονται με ειδικά ελαστικά Pirelli: Ferrari California T, Lamborghini Huracàn και McLaren 650S.

ΠΑΝΩ ΑΠΟ 380 ΕΛΑΣΤΙΚΑ P ZERO ‘ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ’ 

Τα βασικά χαρακτηριστικά του P Zero είναι εξαιρετικό κράτημα σε στροφές και ευθείες, υψηλά πρότυπα ασφάλειας και - λόγω μειωμένων αποστάσεων ακινητοποίησης στο βρεγμένο και το στεγνό δρόμο - κορυφαία οδηγησιμότητα και άνεση. Το P Zero χρησιμοποιεί ειδικά Νανοσυνθετικά  στη σχέδιο πέλματος και την έδραση για άνετη οδήγηση και σπορ επιδόσεις. Το σχέδιο πέλματος εγγυάται μέγιστη πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα χάρη σε τρεις φαρδιές, διαμήκεις αυλακώσεις και βελτιστοποιεί την ακουστική άνεση, ενώ το ασύμμετρο προφίλ πετυχαίνει ομοιόμορφη φθορά.

Η δομή του P Zero συγκρατεί την όποια παραμόρφωση του προφίλ ακόμα και σε πολύ υψηλές ταχύτητες (μέχρι 370 χλμ/ώρα).

Σήμερα, το P Zero διατίθεται με μία γκάμα διαστάσεων από /50 έως /25, για ζάντες από 17” έως 21”.

CINTURATO P7: ΣΗΜΕΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ PREMIUM

Το Cinturato P7 – το πρώτο οικολογικό ελαστικό υψηλών επιδόσεων της Pirelli για αυτοκίνητα με κινητήρες μεσαίου – μεγάλου κυβισμού – εξελίσσεται επίσης συνεχώς σε συνεργασία με παγκοσμίως κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα έχει κατακτήσει την πρώτη  θέση στην κατηγορία του και έχει αναδειχτεί πρώτο σε αρκετές διεθνείς δοκιμές ελαστικών. Ειδικότερα, το Cinturato P7 διασφαλίζει χαμηλές περιβαλλοντικές επιπτώσεις λόγω νανοϋλικών πλήρωσης (nano fillers) και ειδικών πολυμερών στις γόμες, που πετυχαίνουν μείωση βάρους συγκριτικά με οποιοδήποτε ελαστικό αναφοράς στην κατηγορία του.

Επιπλέον, το Cinturato P7 μειώνει την αντίσταση κύλισης κατά 20%, και κατ’ επέκταση τις εκπομπές CO2, όπως και την κατανάλωση κατά 4,2%. Η ασύμμετρη χάραξη πέλματος, που προσφέρει μέγιστη ασφάλεια ακόμα και σε βρεγμένο οδόστρωμα και στις στροφές, μειώνει το θόρυβο κατά 30% συγκριτικά με οποιοδήποτε πρότυπο ελαστικό. Χάρη στην προηγμένη σχεδίαση, το πέλμα του Cinturato P7 φθείρεται ομοιόμορφα, ώστε οι επιδόσεις να παραμένουν σταθερές σε όλη τη διάρκεια ζωής του ελαστικού.

ΕΝΑ ΕΙΔΙΚΟ P ZERO ΔΑΜΑΖΕΙ ΤΟ  ‘HURRICANE’ ΤΗΣ LAMBORGHINI

Η Pirelli έχει εξελίξει ειδικά ελαστικά P Zero για τη νέα Lamborghini Huracàn. Το τελευταίο υπεραυτοκίνητο της Sant’Agata χρησιμοποιεί ελαστικά P Zero που κατασκευάστηκαν ειδικά σαν εξοπλισμός ΟΕ του μοντέλου, σε διαστάσεις 245/30ZR20 μπροστά και 305/30ZR20 πίσω.

Η εξατομικευμένη προσέγγιση σημαίνει ότι τα ελαστικά Pirelli ανταποκρίνονται άριστα στις ιλιγγιώδεις επιδόσεις της Huracàn, η οποία επιταχύνει από στάση στα 100kph σε 3,2 δευτ., μέχρι την τελική ταχύτητα που ξεπερνά τα 325kph.

Στην εξέλιξη των ειδικών ελαστικών P Zero, που έχουν το διακριτικό L στο προφίλ τους για να δηλώσουν τη μάρκα στην οποία ανήκουν, χρησιμοποιήθηκε εκτενώς τεχνολογία προσομοίωσης που προέρχεται από τη Formula 1. Αυτό σημαίνει ότι ο αριθμός ‘πραγματικών’ πρωτοτύπων ελαστικών κατά τη διάρκεια της φάσης έρευνας μειώθηκε κατά 50%.

Επιπλέον, χάρη στη χρήση γομών προερχόμενων απευθείας από το μηχανοκίνητο αθλητισμό, το κράτημα και η πρόσφυση έχουν αυξηθεί κατά 7% συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά P Zero: μία ακόμα απόδειξη της συνεχούς και σταθερής διαδικασίας εξέλιξης στην επιφανή οικογένεια ελαστικών Pirelli.

Συγκεκριμένα, οι μηχανικοί της Pirelli συνεργάστηκαν με τους συναδέρφους τους στη Lamborghini προκειμένου να βελτιστοποιήσουν το προφίλ των ελαστικών που παρέχουν μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής όταν στρίβουν και καλύτερη κατανομή πίεσης στο οδόστρωμα διασφαλίζοντας βελτιωμένη ευστάθεια σε όλες τις συνθήκες χρήσης.

Το ασύμμετρο σχέδιο, που υπογραμμίζεται από έναν εξωτερικό ώμο με μεγάλες σειρές τακουνιών, επιτρέπει βέλτιστη ευστάθεια στη σπορ οδήγηση, μειώνοντας τις αποστάσεις ακινητοποίησης κατά 5% χάρη στη χρήση νέων γομών. Το εσωτερικό τμήμα φέρει περισσότερες αυλακώσεις ώστε να πατά στο δρόμο με καλύτερη ελκτική πρόσφυση. Αυτή η εξέλιξη μειώνει την ολίσθηση και διασφαλίζει άριστη πρόσφυση μεταξύ ελαστικού και οδοστρώματος, βελτιώνοντας την ασφάλεια που αποτελεί πρωταρχικό στόχο της Pirelli σε κάθε νέα εξέλιξη.

FERRARI ΚΑΙ PIRELLI: ΕΛΑΣΤΙΚΑ P ZERO ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΙΣΤΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Η αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολό της ανέκαθεν αντλούσε έμπνευση από τον κόσμο της Formula 1. Αυτό επιβεβαιώνεται απόλυτα στην περίπτωση της Ferrari: συμπεριλαμβανομένων των ελαστικών που φορά το τελευταίο μοντέλο από το Maranello. Η Ferrari California T, από τα πιο πολυαναμενόμενα αυτοκίνητα της Έκθεσης της Γενεύης, εφοδιάζεται με ελαστικά Pirelli P Zero σαν εξοπλισμό ΟΕ.

Η California οφείλει το ‘T’ του ονόματός της σε ένα κινητήρα Turbo, ο οποίος στο πνεύμα των νέων κανονισμών της F1 μειώνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 15%. Η Pirelli ανέκαθεν βασιζόταν στην εμπειρία της σαν μοναδικός προμηθευτής ελαστικών στην κορυφαία κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, στην εξέλιξη ειδικών ελαστικών για το αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί την τεχνογνωσία της F1 αλλά με μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας και χρήσης.

Τα νέα ελαστικά που φέρουν τα γνωρίσματα ‘F01’ στο προφίλ τους διατίθενται σε διαστάσεις 19 και 20 ιντσών.

Στη φάση εξέλιξης αυτών των μοναδικών ελαστικών P Zero, οι μηχανικοί της Pirelli επικεντρώθηκαν κυρίως στις γόμες προκειμένου να μειώσουν την παραγωγή θερμότητας, και σε εσωτερικά υλικά, για βέλτιστη κατανομή των ποικίλων δυνάμεων. Το αποτέλεσμα όλης αυτής της δουλειάς είναι μειωμένη αντίσταση κύλισης της τάξης του 10-15%.

Μία ακόμα προτεραιότητα ήταν η δομή του ελαστικού, που σχεδιάστηκε εξ αρχής για όσο το δυνατόν καλύτερη προσαρμογή στις τεχνικές εξελίξεις της California, κυρίως τους νέους αποσβεστήρες, αλλά χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση και τη σπορ εμπειρία που ενσαρκώνει η Ferrari. Η τέλεια συνεργασία μεταξύ του νέου συστήματος διεύθυνσης και των ελαστικών βοήθησε να επιτευχθούν καλύτερα επίπεδα απόκρισης  όπου το P Zero συμβάλει σε μία απόσταση ακινητοποίησης έως 34 m.

ΜΙΑ ΙΤΑΛΙΚΗ ΠΙΝΕΛΙΑ ΣΤΗ ΝΕΑ MCLAREN 650S: ΕΛΑΣΤΙΚΑ PIRELLI P ZERO

Η τεχνολογική συνεργασία μεταξύ Pirelli και McLaren Automotive κάνει ακόμα μεγαλύτερα βήματα με το λανσάρισμα της νέας McLaren 650S. Το τελευταίο μέλος στη γκάμα McLaren Automotive γιορτάζει την παγκοσμίως πρώτη του εμφάνιση στην 84η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης και εφοδιάζεται αποκλειστικά με ειδικά ελαστικά  Pirelli.

Η McLaren 650S φορά στάνταρ Pirelli P Zero Corsa - 235/35 R19 μπροστά, και 305/30 R20 πίσω. Όπως συνέβη με τις 12C και 12C Spider, μέσα από τις διαδικασίες εξέλιξης προέκυψε μία προηγμένη έκδοση του P Zero Corsa Asimmetrico, με την ονομασία ‘MC1’, ειδικά προσαρμοσμένη ώστε  να εναρμονίζεται με τα χαρακτηριστικά της 650S. Στην εξέλιξη και παραγωγή των ελαστικών εφαρμόστηκαν οι πιο σύγχρονες τεχνολογίες σε επίπεδο τόσο υλικών όσο και διαδικασιών.

Το προφίλ των ασύμμετρων εμπρός ελαστικών της McLaren 650S βελτιστοποιεί την αεροδυναμική απόδοση και, με τη νέα σχεδίαση του πλευρικού τοιχώματος, ο συντελεστής οπισθέλκουσας των P Zero Corsa έχει βελτιωθεί κατά 5%. Σαν αποτέλεσμα, βελτιώνεται η κατανάλωση, χωρίς θυσίες στην οδηγησιμότητα και το κράτημα σε βρεγμένο οδόστρωμα.

Οι βελτιώσεις στο προφίλ των εμπρός ελαστικών αύξησαν την ακαμψία του πέλματος κατά 13%  περίπου, αναβαθμίζοντας τις συνολικές επιδόσεις.

Οι γόμες των νέων ελαστικών της McLaren 650S είναι εξαιρετικά προηγμένες καθώς προέρχονται από την εμπειρία της Pirelli στη Φόρμουλα 1 και άλλα πρωταθλήματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού: αναπόσπαστο στοιχείο του DNA της Ιταλικής φίρμας πάνω από 100 χρόνια.

Το Pirelli P Zero, ένα ελαστικό προσανατολισμένο περισσότερο προς την άνεση και στην καθημερινή οδήγηση, μπορεί να τοποθετείται εναλλακτικά, χωρίς πρόσθετο κόστος, ενώ παράλληλα η Pirelli έχει εξελίξει και χειμερινά ελαστικά Sottozero 3 για τη McLaren 650S.

PIRELLI ΚΑΙ MERCEDES ΕΝΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΥΝΕΧΙΣΗΣ ΤΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Η Pirelli εφοδιάζει όλα τα μοντέλα Mercedes τελευταίας γενιάς με ελαστικά κατά παραγγελία: A Class, CLA, η νέα C Class, τη ναυαρχίδα S Class και τη ML SUV. Αυτά τα ελαστικά μπορούν να αναγνωρίζονται από τη χαρακτηριστική σήμανση MOExtended στο προφίλ.

Η νέα τεχνολογία που έχουν εξελίξει από κοινού οι μηχανικοί της Mercedes με αυτούς της Pirelli, συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της συνέχισης της οδήγησης μετά από κλατάρισμα με επίπεδα άνεσης που χαρακτηρίζουν το Γερμανό κατασκευαστή, συμβάλλοντας στην οικονομία ενέργειας.