Η Porsche Cayenne αποκτά ...υβριδικό κινητήρα


Αυτό κι αν είναι είδηση.
  • 17/8/2007

Αυτό κι αν είναι είδηση. Η Porsche, μία μάρκα που παραδοσιακά κατασκευάζει σπορ αυτοκίνητα με κινητήρες μεγάλου κυβισμού και ξεκάθαρη έμφαση στις επιδόσεις, εκδηλώνει ενδιαφέρον για την υβριδική τεχνολογία.

Μπορεί για την ώρα να μιλάμε για ένα πρωτότυπο υβριδικό όχημα στο αμάξωμα του SUV Cayenne, ωστόσο, η Porsche έχει ανακοινώσει πως αυτό θα έρθει στην αγορά το 2009, σηματοδοτώντας μία νέα εποχή για τη μάρκα. Οπως συμβαίνει με όλα τα υβριδικά οχήματα της αγοράς, έτσι και η Cayenne Hybrid, θα συνδυάζει έναν κινητήρα βενζίνης με ηλεκτροκινητήρα.

Ο κινητήρας βενζίνης, μάλιστα, θα είναι ο 6κύλινδρος 3.6 λίτρων άμεσου ψεκασμού που κινεί και τη βασική έκδοση του μοντέλου. Οπως έγινε γνωστό, θα υπάρξει και αντίστοιχη έκδοση του SUV της VW, του Touareg.

O τρόπος λειτουργίας και συνδυασμού των δύο τύπων κινητήρα, είναι παρόμοια με τα όσα έχουμε δει ως τώρα από εταιρείες που έχουν επενδύσει εδώ και χρόνια στην υβριδική τεχνολογία, όπως η Toyota και η Honda.

Στις χαμηλές ταχύτητες το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ όταν απαιτείται μέγιστη ισχύς, οι δύο κινητήρες λειτουργούν σε συνδυασμό. Κατά τη λειτουργία του κινητήρα βενζίνης και κατά το φρενάρισμα, πραγματοποιείται η φόρτιση των μπαταριών.

Η Porsche ανακοινώνει πως στο στάδιο εξέλιξης που βρίσκεται αυτή τη στιγμή το μοντέλο, η κατανάλωση ανέρχεται σε 9,8 λ/100 χλμ., με την επιθυμητή τιμή να είναι τα 8,9 λ/100 χλμ. που οι τεχνικοί της πιστεύουν πως θα έχουν επιτύχει μέχρι την έλευση του μοντέλου στην αγορά. Να σημειωθεί πως η μέγιστη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα είναι 38 kW.

Συνολικά, η μείωση της κατανάλωσης σε σχέση με τη βασική έκδοση της Cayenne είναι της τάξεως του 31%, ενώ σημαντικά είναι τα οφέλη και σε επίπεδο εκπομπής ρύπων.