Η Porsche δεν θα φτιάξει εργοστάσιο στην Κίνα και υπάρχει λόγος


Για τους Κινέζους κάθε τι το ευρωπαϊκό είναι εξ ορισμού ποιοτικό και upper class. Πόσο μάλλον τα αυτοκίνητα.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 16/2/2021

Πριν από κάποια χρόνια η πιο σημαντική αγορά για την Porsche ήταν αυτή των ΗΠΑ, αλλά πλέον η Kίνα την έχει ξεπεράσει και είναι η πιο μεγάλη και βέβαια και η πιο σημαντική αγορά για την παραδοσιακή γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Η οποία λογικά κάποια στιγμή εξέταζε με σοβαρότητα τη δημιουργία ενός εργοστασίου στη μεγάλη ασιατική χώρα που θα κάλυπτε τουλάχιστον την εγχώρια αγορά.

Οι σκέψεις αυτές δεν προχώρησαν καθώς η εταιρεία θέλει πάση θυσία να διατηρήσει το Made in Germany, που θεωρείται πολύ σημαντικό από τους Κινέζους πελάτες της. Ενδεικτική είναι η δήλωση του επικεφαλής της μάρκας Oliver Blume, ο οποίος είπε στους Financial Times πως «η παραγωγή στην Ευρώπη για την Κίνα ένα επιχείρημα ποιότητας και premium χαρακτήρα».

Το Made in Germany είναι συνυφασμένο με την Porsche στην Κίνα παρόλο που η εταιρεία κατασκευάζει αρκετά από τα μοντέλα της σε άλλες χώρες. Η Cayenne για παράδειγμα προέρχεται από το εργοστάσιο του ομίλου VW στη Μπρατισλάβα, την πρωτεύουσα της Σλοβακίας, ενώ στο παρελθόν οι Cayman και Boxster κατασκευάζονταν στη Φινλανδία από την Valmet Automotive.

Πέρυσι η Porsche κατασκεύασε συνολικά 272.162 αυτοκίνητα από τα οποία τα 88.968 πήγαν στην Κίνα, τα 57.294 στις ΗΠΑ και 80.892 σε όλες τις αγορές της Ευρώπης.