Η Porsche εξελίσσει εντυπωσιακό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης για ηλεκτρικά SUV


ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΣΧΥΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΓΡΗΓΟΡΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ… ΤΡΕΝΟ.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 6/12/2019

Η Porsche έχει μπει δυναμικά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης με την Taycan αλλά το βέβαιο είναι πως δεν θα περιοριστεί μόνο στο πολυτελές σεντάν αλλά ούτε και στη συγκεκριμένη διάταξη ηλεκτροκινητήρων. Tα πλάνα της περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων και ηλεκτρικά SUV, που θα μπορούν να έχουν μέχρι και τέσσερις ηλεκτροκινητήρες. Έναν σε κάθε τροχό δηλαδή. Η διάταξη αυτή σαφώς και θα έχει πολλά κοινά με την αντίστοιχη της Rimac, 15% των μετοχών της οποίας ανήκουν στη γερμανική εταιρεία των σπορ μοντέλων.

Αυτή η μεταφορά τεχνολογίας έχει το πλεονέκτημα πως οι μηχανικοί της Porsche μπορούν να επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους σε άλλους τομείς. Όπως για παράδειγμα σε ένα λογισμικό που θα χρησιμοποιεί υπάρχοντες αισθητήρες και θα έχει συνολική εικόνα όλων των κρίσιμων παραμέτρων του αυτοκινήτου καθώς και άμεσο έλεγχο και των τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων. Ο στόχος εδώ είναι η επίτευξη πρόσφυσης και ευστάθειας ακόμα και όταν οι συνθήκες είναι δυσμενείς, π.χ. σε χιονισμένο οδόστρωμα ή πέρα από την άσφαλτο.

Στην περίπτωση αυτή το συγκεκριμένο λογισμικό θα μπορεί να ελέγχει τα πάντα σε πραγματικό χρόνο, με αποτέλεσμα να έχει τη δυνατότητα να επεμβαίνει από πριν και όχι όταν κάποιους από τους τροχούς έχει χάσει ήδη την πρόσφυσή του.

Το σύστημα δηλαδή θα αντιδρά πολύ πιο γρήγορα σε σχέση με τα συμβατικά, ρυθμίζοντας κατάλληλα την ισχύ σε κάθε έναν από τους τροχούς μεμονωμένα -η Porsche λέει πως αυτό γίνεται μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου και χωρίς καν να το αντιληφθεί ο οδηγός. Το πότε το συγκεκριμένο λογισμικό, που θεωρητικά θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις διατάξεις με τέσσερις κινητήρες, θα είναι διαθέσιμο είναι ακόμα άγνωστο.