H Porsche και η BMW παρουσιάζουν φορτιστή μπαταριών των 3 λεπτών!


Ο ΝΕΟΣ ΙΣΧΥΡΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΗΣ ΜΠΟΡΕΙ ΜΕΣΑ ΣΕ 3 ΛΕΠΤΑ ΝΑ ΓΕΜΙΣΕΙ ΤΙΣ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ 100 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ.
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 15/12/2018

Προχωρώντας ολοταχώς προς την ηλεκτροκίνηση, είναι προφανές ότι εκτός από τα αυτοκίνητα θα πρέπει να εξελιχθούν και οι υποδομές φόρτισης. Και σ' αυτόν τον τομέα γίνονται σημαντικές επενδύσεις ενώ εμφανίζονται διαρκώς καινούργιοι φορτιστές με μεγαλύτερες δυνατότητες.

Ένας από αυτούς εγκαταστάθηκε πρόσφατα στην πόλη Jettingen-Scheppach στην Βαυαρία, όπου όπως βλέπουμε έγινε και επίδειξη σε ένα πρωτότυπο της Porsche και ένα BMW i3. Ο συγκεκριμένος φορτιστής είναι σε θέση να δώσει ενέργεια στις μπαταρίες των αυτοκινήτων ικανή για να κάνουν 100 χιλιόμετρα απόσταση μέσα σε μόλις 3 λεπτά!

Ο πολύ δυνατός αυτός φορτιστής είναι των 450 kW, σχεδόν τριπλάσιας ισχύος από τους Superchargers της Tesla. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα δοκιμών μπορούν να φορτίσουν στο 80% σε μόλις 15 λεπτά, όταν τα Tesla χρειάζονται τουλάχιστον 30 λεπτά για αντίστοιχη φόρτιση.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων βρίσκουν ισχυρό εμπόδιο το δίκτυο αλλά και τους χρόνους φόρτισης και οι μεγάλες γερμανικές εταιρίες έχουν συνασπιστεί ώστε να δημιουργήσουν το δικό τους δίκτυο από ταχυφορτιστές, σε πρώτο στάδιο στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους όλης της Ευρώπης. 

Ο συγκεκριμένος σταθμός έχει εξελιχθεί σε συνεργασία μεταξύ της Porsche και της BMW μαζί με την Siemens και τις εξειδικευμένες εταιρίες Allego και Phoenix Contact E-Mobility. Ξεκίνησε να λειτουργεί την Πέμπτη που μας πέρασε και η παροχή ρεύματος είναι προς το παρών δωρεάν προς το κοινό. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι τα σημερινά μοντέλα δεν μπορούν να αντέξουν τόσο ισχυρό ρεύμα, με το υπάρχον I3 για παράδειγμα να μπορεί να "σηκώσει" μάξιμουμ 50 kW. 

Για την συγκεκριμένη περίσταση πάντως το όχημα της Porsche είχε ειδικό σύστημα ψύξης των μπαταριών που λειτουργεί κατά την διάρκεια της φόρτισης ενώ και τα καλώδια της εγκατάστασης είναι και αυτά υδρόψυκτα ώστε να μπορούν να αντέξουν τέτοια φορτία χωρίς προβλήματα ασφαλείας. Παράλληλα είχε γίνει και η ανάλογη πρόβλεψη από την Siemens ώστε να ενισχυθεί η παροχή ρεύματος στο συγκεκριμένο σημείο που λειτουργούσε ο φορτιστής.

Όπως και να έχει πάντως, και παρά τα πολλά προβλήματα που μένει να λυθούν με αυτούς τους super φορτιστές, ουσιαστικά βλέπουμε μία εικόνα από το σχετικά άμεσο μέλλον, όπου η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν θα είναι παρά υπόθεση λίγων λεπτών.