Η Porsche ξεκίνησε την παραγωγή καυσίμων από νερό και διοξείδιο του άνθρακα


Μία Porsche 911 γέμισε το ντεπόζιτό της με τα συνθετικά καύσιμα που παρήγαγε το νέο εργοστάσιο παραγωγής eFuels στη Χιλή.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: PORSCHE
  • 22/12/2022

Η Porsche συνεργάζεται με την Highly Innovative Fuels (HIF), εταιρεία παραγωγής συνθετικών καυσίμων από τη Χιλή, προκειμένου να κάνει το επόμενο βήμα στις βιώσιμες λύσεις κινητικότητας. Μαζί, θα παράγουν τα eFuels, όπως τα ονομάζουν οι Γερμανοί, στο νέο εργοστάσιο που θα ασχολείται αποκλειστικά με την εξέλιξη και την παραγωγή τους. 

Μάλιστα, η παραγωγή του εργοστασίου ήδη ξεκίνησε. Σε μια ειδική εκδήλωση, μία Porsche 911 εφοδιάστηκε με τα πρώτα συνθετικά καύσιμα που παρήχθησαν με τη βοήθεια της αιολικής ενέργειας, αποτελούμενα από νερό και διοξείδιο του άνθρακα. Τα eFuels αναμένεται να έχουν σχεδόν μηδενικούς ρύπους, με στόχο να καταστεί εφικτή για αρκετά χρόνια η χρήση τους σε κινητήρες εσωτερικής καύσης

Νωρίτερα μέσα στο έτος, η Porsche ανακοίνωσε την εξαγορά του 12,5% της HIF Global, σε μία επένδυση ύψους 75 εκατ. δολαρίων. Το εργοστάσιο που θα υποστηρίξει το project θα βρίσκεται στη Χιλή, και, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των δύο εταιρειών, θα μπορεί να παράγει έως και 130.000 λίτρα συνθετικού καυσίμου το χρόνο, στην πιλοτική του φάση. Ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί στα 55 εκατ. λίτρα μέχρι το 2025, και να δεκαπλασιαστεί μέχρι το 2027.

Η τοποθεσία του εργοστασίου είναι άκρως κατάλληλη, καθώς ο άνεμος είναι ιδιαίτερα ευνοϊκός, και πνέει τουλάχιστον 270 ημέρες το χρόνο, επιτρέποντας στην ανεμογεννήτρια να λειτουργεί ανάλογα με τις ανάγκες της εταιρείας.

Η Porsche θα είναι η πρώτη εκ των εταιρειών που υπάγονται στον όμιλο Volkswagen, που θα αγοράσει τα eFuels, των οποίων η χρήση θα είναι κυρίως για το Porsche Mobil 1 Supercup, αλλά και για τα οχήματα των «Experience Centers» της Porsche.

Από τη μεριά της, η HIF Global σχεδιάζει να κατασκευάσει 12 μονάδες παραγωγής στο Τέξας, τη Χιλή και την Αυστραλία, παράγοντας 150.000 βαρέλια καυσίμου καθημερινά, χρησιμοποιώντας 25 GW ανανεώσιμης ενέργειας, και 25 τόνους διοξειδίου του άνθρακα ετησίως.

«Η Porsche είναι αφοσιωμένη σε ένα διπλό μονοπάτι με στόχο τη βιωσιμότητα: Ηλεκτροκίνηση και συνθετικά καύσιμα ως συμπληρωματική τεχνολογία. Η χρήση των eFuels μειώνει τις εκπομπές CO2. Κοιτώντας την αγορά συνολικά, η βιομηχανική παραγωγή των συνθετικών καυσίμων θα έπρεπε να συνεχίσει να προωθείται παγκοσμίως. Με την πιλοτική μονάδα παραγωγής eFuels, η Porsche παίζει καθοριστικό ρόλο για την εξέλιξη αυτού του τομέα», ανέφερε η Barbara Frenkel, μέλος του συμβουλίου προμηθειών στην Porsche AG.

«Οι προοπτικές των eFuels είναι τεράστιες. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότερα από 1,3 δις οχήματα που φέρουν ΜΕΚ παγκοσμίως. Πολλά από αυτά θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν στους δρόμους για δεκαετίες, και τα eFuels προσφέρουν στους ιδιοκτήτες των ήδη υπάρχοντων αυτοκινήτων μία λύση σχεδόν μηδενικών ρύπων.  Ως κατασκευαστής κινητήρων υψηλών επιδόσεων και απόδοσης, η Porsche έχει μία μεγάλη γκάμα γνώσεων στον τομέα των καυσίμων», επεσήμανε από την πλευρά του ο Michael Steiner, μέλος του συμβουλίου για την έρευνα και εξέλιξη της Porsche AG.