Η Porsche λέει οριστικά αντίο στους diesel κινητήρες


Η ιστορική γερμανική μάρκα θα στραφεί κυρίως προς την ηλεκτροκίνηση, με την 911 να είναι η τελευταία που θα υποκύψει στα νέα δεδομένα
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 23/9/2018

Μετά από αρκετά πήγαινε-έλα τα τελευταία δύο χρόνια, η Porsche αποφασίσει να διακόψει οριστικά την παραγωγή μοντέλων με κινητήρα diesel για τα χρόνια που έρχονται. Η αιτία γι' αυτό, πέρα από τους αρκετούς περιορισμούς που αρχίζουν να εφαρμόζονται, κυρίως στην Γερμανία, είναι ότι υπάρχει σαφής τάση προς τα ηλεκτροκίνητα και υβριδικά μοντέλα της.

Σε μία επίσημη δήλωση της Porsche, ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει πάνω από 6 δισεκατομμύρια ευρώ στην εξέλιξη ηλεκτρικών μοντέλων μέχρι το 2022. Οι επενδύσεις αυτές έχουν ήδη ισχυρή βάση, καθώς το 63% των Panamera που πωλούνται στην Ευρώπη είναι υβριδικές. Αντίθετα, η ζήτηση για πετρελαιοκίνητες εκδόσεις μοντέλων της εταιρίας πέφτει συνεχώς, με τα μοντέλα της με τέτοιο κινητήρα να αντστοιχούν στο μόλις 12% των συνολικών της πωλήσεων μέσα στο 2017.

Με βάση αυτά τα νούμερα η εταιρία θεωρεί σοφό να προχωρήσει χωρίς καθυστερήσεις προς την ηλεκτροκίνηση, με το πρώτο πλήρες ηλεκτρικό μοντέλο, την Taycan να εντυπωσιάζει ακόμα και πριν βγει στην παραγωγή. Όπως δήλωσε ο Oliver Blume, CEO της Porsche AG «το diesel δεν ήταν για εμάς ποτέ προτεραιότητα, είμαστε μία σπορ εταιρία και ήταν πάντα σε δεύτερο ρόλο. Θα συνεχίσουμε όμως να εξυπηρετούμε τους πελάτες μας με diesel με τον επαγγελματισμό που περιμένουν από την Porsche". 

Πάντως όσοι δεν θέλουν να κάνουν ακόμα την μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση η Porsche θα συνεχίσει να εξελίσσει κορυφαία μοτέρ βενζίνης, για τα σπορ μοντέλα της, και κυρίως για την εμβληματική 911 η οποία θα παραμείνει η τελευταία των μοϊκανών στην γκάμα της εταιρίας που κυκλοφορεί με συμβατική τεχνολογία.