Η πρώτη Ferrari 365 GTB/4 Daytona μπορεί να γίνει δική σας (photos)


Ένα από τα πιο εμβληματικά κι ελκυστικά μοντέλα που έχουν βγει από το εργοστάσιο της Ferrari στο Maranello μπορεί να γίνει δικό σας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: RM Sotheby's
  • 6/5/2023

Η Ferrari είναι γνωστή για τα πανέμορφα και ταχύτατα μοντέλα που παράγει, κι έχει μείνει στην ιστορία ως μία από τις πιο εμβληματικές αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιταλίας. Τώρα, ένα από τα πιο ελκυστικά μοντέλα των Ιταλών είναι διαθέσιμο προς πώληση. Πρόκειται για την πρώτη πρωτότυπη 365 GTB/4 Daytona, η οποία είναι έτοιμη να περάσει στον επόμενο ιδιοκτήτη της, μετά από 20 χρόνια «υπηρεσίας» στον αρχικό ιδιοκτήτη.

Η πώληση ενός πρωτοτύπου είναι σπάνιο φαινόμενο. Η Daytona, όπως είναι γνωστή εν συντομία, είναι ένα από τα πιο ευρέως γνωστά κι ευκόλως αναγνωρίσιμα οχήματα GT όλων των εποχών. Οδηγήθηκε από τους Dan Gurney και Brock Yates στην παρθενική της συμμετοχή στο Cannonball Run, αποδεικνύοντας την αγνή κι εύκολη ταχύτητα και αντοχή της, κερδίζοντας τον αγώνα από τη Νέα Υόρκη ως το ξενοδοχείο Portofino στο Los Angeles το 1971.

Η συγκεκριμένη μονάδα «γεννήθηκε» πολύ πριν τη νίκη στο LA, αφού αποτελεί το αυθεντικό πρωτότυπο που κατασκευάστηκε το 1967.

«Το με αριθμό πλαισίου 10287 είναι εκείνο ενός σασί Tipo 596, ο ίδιος τύπος που χρησιμοποιήθηκε για το 275 GTB/4, κατασκευασμένο από σωληνοειδές ατσάλι και με μεταξόνιο μήκους 2.400 mm (ένα μήκος που χρησιμοποιούνταν επίσης από την 275 GTB/4 και την 365 GTB/4),» αναφέρει η αγγελία στον οίκο αγοραπωλησιών και δημοπρασιών, RM Sotheby's.

«Στην καρδιά του βρίσκεται ένας μοναδικός κινητήρας Colombo, ο οποίος δεν είχε πλαισιώσει ποτέ ξανά αυτοκίνητο της Ferrari στην εποχή του. Έχει εξοπλιστεί με στεγνό κάρτερ, κεφαλές με τρεις βαλβίδες, έναντι στις τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, διπλή μίζα, διπλά μπουζί ανά κύλινδρο, ενώ φέρει 6 καρμπυρατέρ Weber 40 DCN18.

«Το μπλοκ είναι βασισμένο σε αυτό ενός 330 GT όμως η χωρητικότητά του έχει αυξηθεί στα 4.380 cc. Αυτό που αξίζει να αναφερθεί γι αυτόν τον μοναδικό και δραστικά ανασχεδιασμένο κινητήρα είναι ότι έχει πολλές ομοιότητες με τους κινητήρες που βρίσκει κανείς στα αγωνιστικά πρωτότυπα 330 P4, που κέρδισαν πολλούς αγώνες και έχουν άξια μια θέση στα βιβλία της ιστορίας μετά το αποτέλεσμα 1-2 που έφεραν στις 24 ώρες της Daytona το 1967.»

Το μοντέλο έχει περάσει από όλους τους απαραίτητους ελέγχους, επισκευές και διορθώσεις, προβάλλεται στο μουσείο της Ferrari, κι έχει εγκριθεί από την Ferrari Classiche. Η τιμή της πρωτότυπης 365 GTB/4 Daytona, σύμφωνα με εκτιμήσεις, αναμένεται να ξεπεράσει τα 2 εκατ. ευρώ.