H Renault γίνεται 100% ηλεκτρική μέχρι το 2030!


Η γαλλική εταιρεία ανακοίνωσε επίσημα ότι θα γίνει μία πλήρως ηλεκτρική μάρκα στην Ευρώπη μέχρι το 2030. Τι θα συμβεί με την Dacia.

  • 14/1/2022

Η Renault θα γίνει μία πλήρως ηλεκτρική μάρκα στην Ευρώπη μέχρι το 2030. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας όλα τα αυτοκίνητα των Γάλλων θα είναι ηλεκτρικά, σε μία γκάμα που σταδιακά θα μετεξελιχθεί σε αμιγώς ηλεκτροκίνητη. Αυτό ανακοινώθηκε δια στόματος του LucaDeMeo, CEO της Renault σε μία συνέντευξη τύπου στο Τεχνικό Κέντρο της γαλλικής φίρμας στο Παρίσι.

Μέσα στην προηγούμενη χρονιά άλλωστε ήταν αρκετές οι μάρκες που ανακοίνωσαν η μία μετά την άλλη τον πλήρη εξηλεκτρισμό τους. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αποφασίσει τον σταδιακό θάνατο των κινητήρων εσωτερικής καύσης έως το 2035 και το χρονικό περιθώριο που έχουν στη διάθεση τους οι κατασκευαστές για να προσαρμοστούν και να είναι ολοκληρωτικά έτοιμοι στην νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης είναι μικρό.

Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο των Γάλλων που έρχεται να υλοποιήσει την πρόθεση τους και να είναι η αρχή σε μία μακρά λίστα ηλεκτρικών μοντέλων που θα ακολουθήσουν δεν είναι άλλο από το νέο Megane E-Tech. Το γαλλικό ηλεκτρικό μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-EV της γαλλο-ιαπωνικής συμμαχίας Renault-Nissan, την ίδια που χρησιμοποιεί και το NissanAriya και θα είναι διαθέσιμο με δύο εκδόσεις μπαταριών, μία με ενεργειακή χωρητικότητα 40 kWh και μία μεγαλύτερη των 60 kWh. Με την τελευταία, η μέγιστη αυτονομία θα φτάνει κατά τον κύκλο WLTP τα 470 χιλιόμετρα, όταν με τη μικρότερη θα αγγίζει τα 300 χιλιόμετρα.

Η Renault μάλιστα, δίνει εγγύηση για τη μπαταρία διάρκειας 8 ετών. Η δύναμη περνά στους εμπρός τροχούς και προέρχεται από έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 130 ίππους και 250 Nm ροπής στη βασική έκδοση και 218 ίππους (με 300 Nm) στην ισχυρότερη. Ένα χρόνο αργότερα και συγκεκριμένα το 2023 θα ακολουθήσει και η αναβίωση του Renault 5 σε ηλεκτρική μορφή, με τη γαλλική εταιρεία να έχει στα πλάνα της 7 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2025.

Το μεγάλο ερώτημα όμως είναι τι θα γίνει με την Dacia. Η άκρως επιτυχημένη ρουμάνικη μάρκα θα το «τραβήξει» όσο πάει συνεχίζοντας να προσφέρει κανονικά τα μοντέλα της με συμβατικούς κινητήρες. «Έχουμε plan B. H Dacia θα εξηλεκτριστεί την τελευταία δυνατή στιγμή» δήλωσε χαρακτηριστικά ο DeMeo. Και εξήγησε ότι αυτό (ο εξηλεκτρισμός της Dacia) θα εξαρτηθεί από το κόστος της τεχνολογίας και την διαθεσιμότητα των υποδομών τη δεδομένη στιγμή.