Η Renault μειώνει περαιτέρω τις προβλέψεις για την παραγωγή του 2021


Καθώς η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών κλείνει τα εργοστάσια των κατασκευαστών το ένα μετά το άλλο, η συνολική απώλεια για τον Όμιλο Renault υπολογίζεται τώρα σε 500.000 μονάδες.

  • 22/10/2021

Ο Όμιλος Renault  ανακοίνωσε ότι οι απώλειες στην παραγωγή για το 2021 εξαιτίας της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών θα είναι τελικά πολύ μεγαλύτερες από τις προηγούμενες προβλέψεις, αλλά διατηρεί τις προοπτικές κερδοφορίας, χάρη στις υψηλές τιμές των αυτοκινήτων και τις περικοπές κόστους.

Η έλλειψη τσιπ παγκοσμίως, που χρησιμοποιούνται σε οτιδήποτε στα αυτοκίνητα, από αισθητήρες φρένων μέχρι το υδραυλικό τιμόνι και τα συστήματα ψυχαγωγίας, έχει οδηγήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο να περικόψουν ή ακόμα και να αναστείλουν την παραγωγή, ανεβάζοντας ταυτόχρονα τις τιμές των οχημάτων.

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι οι απώλειες παραγωγής της για το τρέχον έτος θα είναι τώρα κοντά στα 500.000 οχήματα, δηλαδή περισσότερο από το διπλάσιο από τις προβλέψεις για 220.000 μονάδες στις αρχές Σεπτεμβρίου. Ο Νοέμβριος, ο Δεκέμβριος βέβαια αναμένεται να είναι καλύτεροι μήνες, καθώς ανοίγουν ξανά τα εργοστάσια ημιαγωγών στη Μαλαισία.

Η Renault  είπε ότι μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου το βιβλίο παραγγελιών της είχε φτάσει σε υψηλό 15 ετών. Η εταιρεία είπε επίσης ότι οι υψηλότερες τιμές αυτοκινήτων σήμαιναν ότι παρά τη μείωση κατά 22,3 % στις παγκόσμιες πωλήσεις, τα έσοδα του τρίτου τριμήνου είχαν μειωθεί μόνο κατά 13,4 % στα 8,98 δις ευρώ, από 10,37 δις ένα χρόνο νωρίτερα.

Η CFO και αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος Clotilde Delbos είπε στους αναλυτές σχετικά με τα κέρδη ότι οι περικοπές κόστους και οι υψηλότερες τιμές επέτρεψαν στη Renault  να διατηρήσει την κερδοφορία της, αλλά σημείωσε ότι ο υψηλότερος αντίκτυπος της έλλειψης chip έδωσε στην εταιρεία «λιγότερο περιθώριο ελιγμών».

Η Delbos είπε ότι η Renault  θα προχωρήσει γρηγορότερα σε περαιτέρω φάσεις ενός σχεδίου μείωσης του κόστους ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ που τέθηκε σε εφαρμογή στις αρχές του 2020.

«Οι δραστηριότητές μας για τη μείωση του κόστους έχουν ενισχυθεί και δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι η εξοικονόμηση 2 δισεκατομμυρίων ευρώ θα επιτευχθεί σε λίγες εβδομάδες», περισσότερο από ένα χρόνο νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα, είπε η Delbos.

Οι σχετικές κινήσεις περιλαμβάνουν μια πρόσφατη ανακοίνωση ότι ο όμιλος θα μισθώσει μικρότερα και λιγότερο ακριβά γραφεία στην περιοχή του Παρισιού και θα μειώσει το συνολικό του αποτύπωμα ακινήτων.

Υψηλότερες πωλήσεις ηλεκτροκίνητων μοντέλων

Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, τα πλήρως ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά και πλήρως υβριδικά μοντέλα αντιπροσώπευαν πάνω από το 31 % των πωλήσεων, μια αύξηση 29 % σύμφωνα με τη Renault.

Μια άλλη επιτυχία στις πωλήσεις ήταν το κουπέ SUV Renault Arkana, νοτιοκορεατικής κατασκευής. Περισσότερα από 41.000 Arkana έχουν παραγγελθεί στην Ευρώπη από τον Μάρτιο, με το 56 % να είναι πλήρως υβριδικά μοντέλα. Το Arkana συνέβαλε επίσης στην υψηλότερη καθαρή τιμολόγηση για το τρίμηνο, μαζί με τις ισχυρές εμπορικές πωλήσεις βαν, είπε η Renault.