Η Renault σκοπεύει να σταματήσει τα πολυμορφικά


ΣΕ ΜΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΕΞΟΔΩΝ ΚΑΙ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΤΩΝ SUV, ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΟΛΥΜΟΡΦΙΚΑ ΤΗΣ RENAULT ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΟΥΝ ΣΥΝΤΟΜΑ ΠΑΡΕΛΘΟΝ.

  • 16/5/2020

Τα SUV είναι αυτή την στιγμή η κατηγορία που φέρνει το ζεστό χρήμα, οπότε όλα τα άλλα αυτοκίνητα, βρίσκονται σε καθεστώς εξέτασης για το αν θα συνεχίσουν να υπάρχουν. Την πορεία πολλών άλλων εταιριών φαίνεται ότι θα ακολουθήσει και η Renault βάζοντας στο στόχαστρο τα πολυμορφικά και τα sedan, πολλά από τα οποία θα σταματήσουν να υπάρχουν μέσα στα επόμενα χρόνια.

Ανάμεσά τους είναι τα Espace και Scenic καθώς και το Talisman, τα οποία σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις δεν είναι στα μελλοντικά σχέδια της εταιρίας. Αν και ακόμα δεν έχει παρθεί η τελική απόφαση, έγκυρες πηγές μέσα στην εταιρία υποστηρίζουν ότι είναι σχεδόν σίγουρο ότι αυτά τα μοντέλα θα πάψουν να υπάρχουν.

Η Renault έχει αυτή την στιγμή κάπου 45 με 50 μοντέλα στον κατάλογό της σε όλο τον κόσμο και κάτω από όλες τις μάρκες της οποίες έχει στην κατοχή της. Η PSA, είχε προχωρήσει σε ένα πρόγραμμα μείωσης μοντέλων πριν έξι χρόνια, καταφέρνοντας να τα φέρει από 45 σε 26, εξοικονομώντας ετησίως πάνω από 300 εκατομμύρια ευρώ.

Το Espace, το οποίο είναι το πιο αξιοσημείωτο μοντέλο από αυτά που θα σταματήσουν, ξεκίνησε να παράγεται το 1984 και έχει από τότε πουλήσει πάνω από 1,3 εκατομμύρια μονάδες, αποτελώντας ουσιαστικά και τον πρωτοπόρο της κατηγορίας του. Όμως η 5η γενιά του που βρίσκεται στην αγορά από το 2015 πασχίζει να τα φέρει βόλτα απέναντι στην καταιγίδα των SUV. To Εspace όπως και το Scenic έχουν σκληρό ανταγωνισμό από το Kadjar το οποίο μάλιστα βγαίνει και σε 7θέσια διάταξη.

Το εργοστάσιο στο οποίο κατασκευάζονται αυτά τα μοντέλα, μαζί με το Talisman, θα χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή των ηλεκτρικών μοντέλων της συνεργασίας Renault-Nissan. H γαλλική εταιρία βρέθηκε τα τελευταία χρόνια στην δίνη του σκανδάλου του Ghosn και μάλιστα είχε για πρώτη φορά τα τελευταία δέκα χρόνια απώλειες στα κέρδη της. 

Η γαλλική εταιρία, το 15% της οποίας ανήκει στο κράτος, σκοπεύει να προχωρήσει σε ένα πρόγραμμα μείωσης εξόδων κατά 2 δισ. ευρώ μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. 

ΠΗΓΗ: AUTOMOTIVE NEWS