Η Renault θα επικεντρωθεί στα μικρομεσαία μοντέλα


Σε συνέντευξη που έδωσε ο Luca De Meo, o νέος Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, περιέγραψε το επιχειρηματικό πλάνο που πρόκειται να ακολουθήσει η γαλλική εταιρεία τα προσεχή χρόνια και σε ποια οχήματα θα επικεντρωθεί η προσπάθεια.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 5/8/2020

Από την πρώτη Ιουλίου, ο κ. Luca De Meo ανέλαβε χρέη Διευθύνοντος Συμβούλου της Renault S.A. και Προέδρου της Renault SAS. O Ιταλός στην καταγωγή δεν είναι άγνωστος στη γαλλική εταιρεία, καθώς από αυτή ξεκίνησε την επαγγελματική σταδιοδρομία του, το 1992. Πέντε χρόνια αργότερα, το 1997 θα φύγει, για να επιστρέψει εφέτος αναλαμβάνοντας τα ηνία της.

Ο κ. De Meo (φωτογραφία) έχει επωμιστεί τον ρόλο να οδηγήσει τη Renault, αλλά και γενικότερα τον Όμιλο Renault-Nissan-Mitsubishi, στην «μετά Carlos Ghosn» εποχή και σε μια περίοδο όπου τα προβλήματα εντός αυτού είναι πολλά. Ως γνωστόν, προήλθε από τη SEAT, όπου του πιστώνεται η ανάπτυξη και η αλλαγή της εικόνας της ισπανικής εταιρείας. Ο κ. De Meo έχει αρχίσει ήδη να επεξεργάζεται με τους άμεσους συνεργάτες του ένα νέο επιχειρηματικό στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη της Renault. Αυτό, πρόκειται να το παρουσιάσει ολοκληρωμένο στις αρχές του 2021, ωστόσο, γνωστοποίησε ακροθιγώς κάποια από τα σχέδιά του σε συνέντευξη που έδωσε πρόσφατα.

Όπως είπε, η εταιρεία πρέπει να δώσει βάρος στην εξέλιξη και δημιουργία οχημάτων που να ανήκουν τουλάχιστον στη μικρομεσαία κατηγορία και να μην βασίζεται κυρίως στη supermini ή τη mini. Συγκεκριμένα, δήλωσε: «Είμαι ένας άνθρωπος της παραγωγής και γι’ αυτό τον λόγο νομίζω ότι το πρώτο που έπρεπε να κάνω είναι να δω χαρτοφυλάκιο των προϊόντων μας. Αναδιαμορφώσαμε ουσιαστικά το πρόγραμμα παραγωγής σε σύντομο χρονικό διάστημα για να επενδύσουμε τα χρήματά μας σε περισσότερο κερδοφόρες και αναπτυσσόμενες κατηγορίες. Δεν μπορούμε να βασίζουμε το 70% των πωλήσεών μας σε μικρά αυτοκίνητα, είναι επικίνδυνο».

Ο κ. De Meo θεωρεί ότι τα μικρομεσαία ή τα compact οχήματα είναι αυτά που πρέπει να έχουν κύριο ρόλο στην γκάμα της Renault, ιδίως μετά και την ανάπτυξη που εμφανίζει σε αυτές τις κατηγορίες ο Όμιλος PSA, ο εγχώριος, άμεσος ανταγωνιστής τους. Ο ίδιος τόνισε χαρακτηριστικά: «Έφυγα από τη Renault πριν από 23 χρόνια, όταν αυτή μόλις είχε παρουσιάσει το Mégane και το Scénic. Αυτά άλλαξαν την εταιρεία και πρέπει να κάνουμε το ίδιο και τώρα».

Το επιχειρηματικό σχέδιο προβλέπει ότι η Renault πρέπει να περικόψει κατά δύο δισεκατομμύρια ευρώ το κόστος παραγωγής και αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να μειώσει κατά 20% τον αριθμό των μοντέλων της. Όπως φαίνεται, τα «ενός όγκου» μοντέλα της εταιρείας (Scénic, Grand Scénic και Espace), καθώς και το τετράθυρο Talisman δεν θα έχουν τύχη, μιας και οι πωλήσεις τους είναι μικρές. 

Τέλος, ο κ. De Meo είπε ότι πρόκειται να ισχυροποιήσει την ταυτότητα της Dacia και της Alpine και εστίασε στη σχεδίαση των νέων μοντέλων της Renault. Για το λόγο αυτό, θα συγκροτήσει μια ομάδα από «σχεδιαστές superstars», όπως τους χαρακτήρισε, συμπεριλαμβανομένων των Gilles Vidal (από την Peugeot) και Alejandro Mesonero-Romanos (από τη SEAT). Όπως δήλωσε: «Η σχεδίαση είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για να αγοράσεις αυτοκίνητο και θέλουμε να γίνουμε πολύ δυνατοί και σε αυτόν τον τομέα. Μας δίνει τη δυνατότητα να διαφοροποιηθούμε τόσο μεταξύ του Ομίλου όσο και σε σχέση με άλλες εταιρείες».