Η Subaru μένει Ευρώπη


Παρά τις πολύ χαμηλές πωλήσεις και για το 2020, η Subaru εταιρία θα παραμείνει στην αγορά της γηραιάς ηπείρου.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 25/1/2021

Όπως διαφαίνεται η παραμονή στην ευρωπαϊκή αγορά στα επόμενα χρόνια θα είναι πολύ δύσκολη. Από την μία υπάρχει ο δύσκολος στόχος για μικρότερες εκπομπές CO2 και από την άλλη ο βίαιος μετασχηματισμός προς την ηλεκτροκίνηση. Έτσι, αρκετές εταιρίες θα εγκαταλείψουν ή θα περιορίσουν την παρουσία τους στην αγορά της Ευρώπης, όπως προχωρά η Mitsubishi ή όπως έχει ανακοινώσει η Nissan, αντίστοιχα.

Η Subaru είναι μια από τις εταιρίες που δυσκολεύονται ιδιαίτερα μιας και οι κινητήρες boxer της έχουν το μειονέκτημα πως δεν τα πάνε και τόσο καλά με το CO2. Ακόμη και αν εξηλεκτριστούν η εταιρία θα πρέπει να έχει αρκετά ηλεκτρικά στην γκάμα της ώστε να ρίξει τις εκπομπές της. Ακόμη και αυτό που θα λανσαριστεί μέσα στη χρονιά με τη συνεργασία της Toyota είναι λίγο για να σώσει την παρτίδα.

Υπάρχει όμως και ένα άλλο σημαντικό θέμα για την Subaru. Αυτό της πολύ μεγάλης πτώσης των πωλήσεων αφού το αγοραστικό κοινό δεν δείχνει πλέον να συγκινείται και τόσο από τα heavy-duty συστήματα τετρακίνησης και να προτιμά στο μεγαλύτερο ποσοστό τα πιο light προσθιοκίνητα.

Χαρακτηριστικό είναι πως οι πωλήσεις της Subaru στην Ευρώπη για το 2020 έπεσαν στις περίπου 17.000 αυτοκίνητα και από τις 32.300 που είχαν σημειωθεί το 2019. Στέλεχος της Subaru δήλωσε πως η μεγάλη διαφορά οφείλεται τόσο στο γεγονός της «πινακίδωσης» 6.122 αυτοκινήτων το 2019 για να προλάβει τους νέους κανονισμούς, όσο και λόγω της πανδημίας.

Ακόμη και έτσι όμως τα νούμερα είναι πολύ χαμηλά ώστε η Subaru (με μόλις 38 πωλήσεις το 2020 στην χώρα μας) να στέκεται στην Ευρώπη. Ας ελπίσουμε πως θα τα καταφέρει μιας και βάσει των χαμηλών της πωλήσεων της η επίτευξη των ορίων του CO2 είναι λίγο πιο χαλαρή…