H συντήρηση του κινητήρα SkyActiv-X δεν θα είναι πιο ακριβή λέει η Mazda


Ο ΝΕΟΣ, ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΤΗΣ MAZDA ΕΙΝΑΙ ΙΣΧΥΡΟΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΣ ΩΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 16/7/2019

Η Mazda παρουσίασε και επίσημα τον νέο της κινητήρα, τον τετρακύλινδρο SkyActiv-X των 2.000 cc. Ο οποίος συνδυάζει την ανάφλεξη με σπινθήρα που είναι κλασικό γνώρισμα των κινητήρων βενζίνης με την ανάφλεξη με συμπίεση, η οποία είναι χαρακτηριστική των κινητήρων πετρελαίου.

Η διαδικασία λειτουργίας του νέου κινητήρα χρειάστηκε και την προσθήκη αισθητήρων πίεσης σε κάθε κύλινδρο. Γεγονός που έκανε το σύνολο ακόμα πιο πολύπλοκο από ότι ήδη ήταν με το συνδυασμό δύο διαφορετικών κόσμων.

Φυσικά όλα αυτά δημιουργούν ανησυχία σε σχέση με την διαδικασία και κυρίως του κόστους συντήρησης της SkyActiv-X, για τον οποίο πολλοί πιστεύουν, λογικά σκεπτόμενοι, πως θα είναι αυξημένο.

Όλα αυτά τα διαψεύδει επικεφαλής μηχανικός κινητήρων της ιαπωνικής εταιρείας Eiji Nakai, ο οποίος σε συνέντευξή του στο Cars Guide δήλωσε πως ο νέος κινητήρας δεν έχει μεγαλύτερες απαιτήσεις συντήρησης σε σχέση με έναν συμβατικό. Και πως η Mazda έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στο συγκεκριμένο τομέα.

Από την άλλη είναι γεγονός πως ο SkyActiv-X, ο οποίος αποδίδει 180 PS και 224 Nm είναι σημαντικά πιο ακριβός στην κατασκευή του, ενώ από την άλλη η ιαπωνική εταιρεία λέει πως μπορεί να μειώσει την κατανάλωση κατά 20 με 30% σε σχέση με ένα συμβατικό σύνολο.