Η Tesla πληρώνει τα έξοδα γεωτρήσεων για να κατασκευάζει 1 εκατ. EV ετησίως


Η αμερικανική εταιρεία δηλώνει πρόθυμη να αναλαμβάνει το κόστος γεωτρήσεων για να βρει νερό που θα μπορεί να χρησιμοποιεί στο εργοστάσιό της στη Γερμανία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 16/12/2022

Τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που ταλαιπωρούν την αυτοκινητοβιομηχανία, πλήττοντας την παραγωγή νέων οχημάτων και καθυστερώντας τις παραδόσεις στους αγοραστές, είναι πολλά. Αγωγοί, ημιαγωγοί, φυσικό αέριο, ακόμα και κρύσταλλα.

Ωστόσο, στην περίπτωση της Tesla, το βασικό εμπόδιο που φαίνεται ότι αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή για να διπλασιάσει την παραγωγή των αυτοκινήτων της… είναι το νερό! Η αμερικανική εταιρεία θέλει να διπλασιάσει τη δυνατότητα κατασκευής EV στο μεγάλο εργοστάσιό της κοντά στο Βερολίνο, το οποίο ξεκίνησε τη λειτουργία του τον περασμένο Μάρτιο, ώστε να μπορεί να παράγει πάνω από 1 εκατ. αυτοκίνητα ετησίως.

Ήδη έχει αποψιλώσει ένα δάσος προκειμένου να επεκτείνει τις εγκαταστάσεις της, παίρνοντας το «πράσινο φως» από τη δικαιοσύνη. Τότε, τι την εμποδίζει; Οι διαμαρτυρίες που υπάρχουν από τοπικούς φορείς και περιβαλλοντικές οργανώσεις για τις ποσότητες νερού που καταναλώνει το εργοστάσιό της στο Gruenheide του Brandenburg.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, προκειμένου να μη χάσει χρόνο, να κάμψει τις αντιδράσεις και να ξεπεράσει τα προβλήματα γραφειοκρατίας, η Tesla πρότεινε την πραγματοποίηση γεωτρήσεων με δικά της έξοδα στην περιοχή, προκειμένου να ενημερωθεί μια δημόσια βάση δεδομένων για τις πηγές υπόγειων υδάτων, η οποία παραμένει ίδια εδώ και δεκαετίες.

Η σχετική πρόταση κατατέθηκε κατά τη διάρκεια δημοτικού συμβουλίου της περιοχής, την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με τον δήμαρχο της Gruenheide, Arne Christiani, που παρευρέθηκε στη συνάντηση. Από την άλλη πλευρά, ένας εκπρόσωπος του τοπικού υπουργείου Περιβάλλοντος ανέφερε ότι η Tesla ήταν σε επαφή με τις τοπικές αρχές, αλλά δεν είχε ακόμη υποβάλει τη σχετική αίτηση.

«Δεν έχουμε τίποτα εναντίον της πρότασης», επεσήμανε ο Christiani στο Reuters, αν και παραδέχθηκε ότι είναι ασυνήθιστο για μια ιδιωτική εταιρεία να διεξάγει τέτοιου είδους έρευνες, αντί για τις τοπικές αρχές.

Ωστόσο, ακόμα και αν οι έρευνες της Tesla φέρουν αποτέλεσμα, θα εξακολουθεί να χρειάζεται άδεια για να χρησιμοποιήσει τα αποθέματα νερού που θα βρεθούν. Από την άλλη πλευρά, ορισμένοι πολιτικοί της περιοχής και περιβαλλοντικές ομάδες φοβούνται ότι η κίνηση δημιουργεί προηγούμενο ιδιωτικών εταιρειών που αποκτούν πρόσβαση σε δημόσια δεδομένα, ανησυχώντας ότι η Tesla θα επιχειρηματολογήσει για χρήση κατά προτεραιότητα σε όποιες νέες ποσότητες νερού μπορεί να βρει.

«Γνωρίζουμε αυτήν την εταιρεία. Κάνει ό,τι θέλει, και θα κάνει το ίδιο με το νερό που θα βρίσκει», δήλωσε ο Michael Ganschow, επικεφαλής της τοπικής περιβαλλοντικής οργάνωσης Gruene Liga. «Το νερό είναι δημόσιο αγαθό και οι έρευνες αποτελούν δημόσιο καθήκον. Αυτή είναι μια κόκκινη γραμμή», δήλωσε ο διοικητής της περιφέρειας της γειτονικής περιοχής Maerkish-Oderland, στην τοπική εφημερίδα Tagesspiegel.