Η τεχνολογία πίσω από το νέο εξακύλινδρο εν σειρά της BMW


Η BMW ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΟΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΕΞΑΚΥΛΙΝΔΡΟ ΕΝ ΣΕΙΡΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΤΗΣ, ΠΟΥ ΒΡΙΘΕΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ! ΕΙΝΑΙ Ο ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΕΞΑΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΤΟΥΡΜΠΟ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΩΣΕΙ ΕΩΣ ΚΑΙ 388 PS.

 
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 25/10/2018

Ο νέος βενζινοκινητήρας της BMW είναι «παρακλάδι» του kit “Next Generation” και αποτελεί το τέταρτο υπερτροφοδοτούμενο εξακύλινδρο μηχανικό σύνολο της εταιρείας. Οι διαμορφώσεις ισχύος είναι δύο: η μεσαία, με 340 PS, και η ανώτερη, με 388 PS. Παρότι πρόκειται για ένα νέο προϊόν, κάποια βασικά στοιχεία του προκατόχου του έχουν διατηρηθεί. Τόσο η χωρητικότητα (2.997 cm3) όσο και η διαδρομή (82 mm) είναι ίδιες με του κινητήρα, που θα χρησιμοποιείται για ακόμα λίγο καιρό. Η ουσιώδης αλλαγή εντοπίζεται κυρίως στο βάρος, καθώς ο κινητήρας είναι πλέον κατά 6 kg ελαφρύτερος. Δύο kg έχασε το block του κινητήρα, δύο η κυλινδροκεφαλή και άλλα δύο μπόρεσαν να εξοικονομηθούν από τη χρήση μιας αλυσίδας ενός μέρους. Εκτός αυτών, η BMW βελτίωσε μεμονωμένα στοιχεία και αφιερώθηκε στη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης. Στην επίτευξη αυτού του στόχου έπαιξε σημαντικό ρόλο η χρήση νέων ψεκαστήρων με πίεση 350 bar και νέα ηλεκτρονική διαχείριση.

Στόχος: χαμηλότερη κατανάλωση και αύξηση της ισχύος

Βασικός στόχος κατά την εξέλιξη ήταν ο συνδυασμός των αυξημένων ισχύος και ροπής με χαμηλότερη κατανάλωση. Ο τοποθετημένος κατά το διαμήκη άξονα κινητήρας τα καταφέρνει σε αυτόν τον τομέα καλύτερα σε σχέση με τα τρικύλινδρα και τετρακύλινδρα μηχανικά σύνολα που παρουσιάστηκαν ήδη το 2017 και τοποθετούνται εγκάρσια. Επειδή, όμως, πρόκειται για κινητήρα, που είναι έργο μαζικής παραγωγής, το εξακύλινδρο μοτέρ έχει «υιοθετήσει» μερικά μέρη από τα μικρότερα «αδερφάκια» του. Έτσι, η ανώτερη εξακύλινδρη έκδοση εφοδιάζεται με τα πιστόνια του αντίστοιχου τετρακύλινδρου μοτέρ.

Ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής στην κυλινδροκεφαλή

Η εμφανώς μεγαλύτερη διαφορά της λιγότερο ισχυρής έκδοσης σε σχέση με τον προκάτοχο κινητήρα είναι η ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή πολλαπλή εξαγωγής. Έτσι εξοικονομήθηκαν δύο kg. Στην ισχυρότερη έκδοση του νέου κινητήρα παραμένει η κλασική πολλαπλή με έναν αυλό ανά κύλινδρο. Πάντως, νέο είναι και το σύστημα ψύξης αυτού του κινητήρα, που διαθέτει δύο συστήματα κυκλοφορίας του ψυκτικού, ένα για το μπλοκ του κινητήρα και ένα για την κυλινδροκεφαλή. Πλεονέκτημα αυτής της διάταξης είναι η ιδανική ψύξη κάθε μέρους του κινητήρα, κάτι που αυξάνει την απόδοση του μηχανικού συνόλου και μειώνει την κατανάλωση.

Ο κινητήρας αντικαθιστά τον προκάτοχο

Οι BMW X5, Z4, οι Σειρές 8, 3 και η X7 θα εφοδιαστούν με το νέο εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα. Βέβαια, το νέο μοτέρ θα χρησιμοποιηθεί τη νέα χρονιά και στα ήδη υπάρχοντα μοντέλα, όπως οι Σειρές 7 και 5, αλλά και η X3.