Η Toyota ανακοίνωσε ότι το νέο C-HR θα κατασκευάζεται στην Τουρκία!


Οι Ιάπωνες γνωστοποίησαν ότι η νέα γενιά του C-SUV θα είναι «made in Turkey», με την plug-in hybrid έκδοση να εφοδιάζεται και με μπαταρίες τουρκικής συναρμολόγησης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 30/1/2023

Από τις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου, όταν η Toyota παρουσίασε το concept C-HR Prologue, αυξήθηκε κατακόρυφα το ενδιαφέρον για την έλευση της 2ης γενιάς του ιαπωνικού C-SUV.

Χωρίς αμφιβολία, πρόκειται για ένα πολύ όμορφο αυτοκίνητο, η δεύτερη γενιά του οποίου, εκτός από την υπάρχουσα (strong) hybrid, θα αποκτήσει και plug-in hybrid έκδοση, ακολουθώντας το νέο Prius. Τη Δευτέρα (30/1), η Toyota ανακοίνωσε ότι το νέο C-HR θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο που διατηρεί στην Τουρκία.

Επιπλέον, το Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) στη Sakarya θα είναι το πρώτο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της Toyota που θα ξεκινήσει την παραγωγή plug-in υβριδικών οχημάτων και το πρώτο που θα εξοπλιστεί με γραμμή παραγωγής μπαταριών.

Όπως αναφέρουν οι Ιάπωνες, η διάθεση του νέου C-HR αποκλειστικά με υβριδικούς κινητήρες αντικατοπτρίζει τη δέσμευση της εταιρείας για μειωμένο ανθρακικό αποτύπωμα στη μεγαλύτερη και πιο ανταγωνιστική κατηγορία οχημάτων (C-SUV segment) στην Ευρώπη.

Εκτός από την υβριδική έκδοση, το νέο plug-in υβριδικό Toyota C-HR με τοπικά συναρμολογημένες μπαταρίες είναι άλλο ένα βήμα του brand προς το στόχο για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη, με όραμα το 2035.

Παράλληλα με τη γραμμή παραγωγής οχημάτων, το εργοστάσιο TMMT θα κατασκευάσει μια νέα γραμμή συναρμολόγησης μπαταριών plug-in χωρητικότητας 75.000 μονάδων ετησίως στις εγκαταστάσεις του. Η συναρμολόγηση υβριδικών μπαταριών plug-in θα ξεκινήσει τον Δεκέμβριο του 2023, δημιουργώντας περίπου 60 νέες εξειδικευμένες θέσεις εργασίας.

Για την Toyota, η συγκεκριμένη κίνηση αποτελεί ένα στρατηγικό ορόσημο στο δρόμο για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της και γι’ αυτό σκοπεύει να δημιουργήσει τέτοιες γραμμές παραγωγής και σε άλλα εργοστάσια που διατηρεί στη Γηραιά Ήπειρο. Η συνολική επένδυση για το συγκεκριμένο έργο φτάνει τα 317 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα το συνολικό ποσό που έχει επενδυθεί στο εργοστάσιο της Τουρκίας να αγγίζει τα 2,3 δισ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται, ότι οι Ιάπωνες έχουν δεσμευθεί για μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα στην Ευρώπη μέχρι το 2040, ενώ μέχρι το 2030 στοχεύουν να φτάσει στο συγκεκριμένο στόχο για όλα τα εργοστάσια παραγωγής. Για το λόγο αυτό, εφαρμόζουν τεχνολογίες στην Sakarya που ελαχιστοποιούν την κατανάλωση ενέργειας και στρέφονται σε ανανεώσιμες πηγές.

«Είμαστε περήφανοι που ανακοινώνουμε ότι το TMMT θα κατασκευάσει τη δεύτερη γενιά Toyota C-HR, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου plug-in υβριδικού οχήματος στην Ευρώπη. Παράλληλα, σηματοδοτείται ένα άλλο σημαντικό ορόσημο, με την έναρξη της πρώτης γραμμής συναρμολόγησης μπαταριών στην Ευρώπη, η οποία αποτελεί σημαντικό βήμα στο ευρωπαϊκό μας σχέδιο ηλεκτροκίνησης», ανέφερε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος παραγωγής της Toyota Motor Europe, Marvin Cooke.