Η Toyota εξετάζει αύξηση των τιμών των αυτοκινήτων της στην Ευρώπη


Οι Ιάπωνες προειδοποιούν για επικείμενες αυξήσεις τιμών, για να αντιμετωπιστεί το ολοένα και αυξανόμενο κόστος παραγωγής και οι οικονομικές ζημιές.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 1/11/2022

Οι ελλείψεις σε μικροτσίπ και οι γενικότερες επιπτώσεις των προβλημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας, το ολοένα και υψηλότερο κόστος παραγωγής και η πτώση των κερδών οδηγούν την Toyota σε αύξηση των τιμών λιανικής των αυτοκινήτων της σε Ευρώπη και Αμερική.

Αυτό προειδοποίησαν στελέχη της ιαπωνικής εταιρείας, σύμφωνα με δημοσίευμα του Automotive News Europe, εξηγώντας ότι οι αναπροσαρμογές είναι απαραίτητες για την αντιμετώπιση των λειτουργικών ζημιών που εμφάνισε το τελευταίο τρίμηνο σε ευρωπαϊκές και βορειοαμερικανικές χώρες.

«Πραγματικά πιέζουμε το μυαλό μας για να επιλέξουμε το κατάλληλο ύψος τιμολόγησης», ανέφερε ο επικεφαλής του τμήματος επικοινωνίας, Jun Nagata, στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του τριμήνου. Η Toyota δυσκολεύτηκε να απορροφήσει μια παγκόσμια αύξηση του κόστους κατά 2 δις. ευρώ στο διάστημα Ιουλίου - Σεπτεμβρίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη οι Ιάπωνες έχουν προσαρμόσει τις τιμές τους με βάση το αυξανόμενο κόστος πρώτων υλών και τον πληθωρισμό, αλλά τα στελέχη της έχουν την άποψη ότι απαιτούνται πιο «επιθετικές» ενέργειες ή συχνότερες αυξήσεις τιμών. «Αλλάζουμε τις τιμές μια ή και δύο φορές το χρόνο και αυξάνοντας τη συχνότητα των αλλαγών θέλουμε να προσαρμοστούμε στο υψηλότερο κόστος», τόνισε ο επικεφαλής του τμήματος λογιστικής του ομίλου, Masahiro Yamamoto, προσθέτοντας ότι πλέον οι θυγατρικές εταιρείες σε κάθε χώρα αξιολογούν το πόσο θα αυξήσουν τις τιμές.

Ωστόσο, ένας παράγοντας που επηρεάζει το εύρος των αυξήσεων είναι η προσδοκία των πελατών σε συγκεκριμένα μοντέλα ή κατηγορίες οχημάτων, όπως η Corolla ή το Camry. Ο Nagata ανέφερε ότι από τη στιγμή που, για παράδειγμα, στις ΗΠΑ, περιμένουν η Corolla να κοστίζει μεταξύ 25.000 και 30.000 δολαρίων, θα πρέπει η Toyota να μην ανατρέψει αυτή την κατάσταση.

Η αναθεώρηση της τιμολογιακής πολιτικής προέκυψε μετά από την πτώση στα λειτουργικά κέρδη και τα καθαρά έσοδα στο 2ο τρίμηνο του οικονομικού έτους. Οι διακοπές στην παραγωγή εξαιτίας των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και το κόστος των πρώτων υλών, όχι μόνο μείωσαν την απόδοση, αλλά υποβάθμισαν και τις προβλέψεις για παραγωγή οχημάτων. Ετσι, πλέον οι Ιάπωνες εκτιμούν ότι θα κατασκευάσουν 9,2 εκατ. αυτοκίνητα μέχρι τις 31 Μαρτίου του 2023, όταν και ολοκληρώνεται το οικονομικό έτος. Ο αρχικός στόχος είχε τεθεί στα 9,7 εκατ.

Μπορεί η κατάσταση να έχει βελτιωθεί, τουλάχιστον όσον αφορά τα μικροτσίπς, αλλά η ανησυχία και η αβεβαιότητα παραμένει. «Έχουμε ήδη ξεπεράσει τα χειρότερα, όμως παραμένουν σε έλλειψη ορισμένοι από τους ημιαγωγούς που χρειάζονται για να κατασκευαστεί ένα αυτοκίνητο», τόνισε ο επικεφαλής του τμήματος αγορών, Kazunari Kumakura. Ο αριθμός που χρειάζεται την παραγωγή ενός οχήματος μπορεί να φτάνει και τους 1.000 ημιαγωγούς, ξεκαθάρισε.

Τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 25%, σε περίπου 3,9 δις. ευρώ το τελευταίο οικονομικό τρίμηνο και το λειτουργικό περιθώριο κέρδους «έπεσε» στο 6,1% από 9,9% το προηγούμενο έτος. Έτσι, τα καθαρά έσοδα μειώθηκαν κατά 32% και έφτασαν τα 3 δισ. ευρώ. Ωστόσο, στο ίδιο διάστημα, οι παγκόσμιες πωλήσεις της Toyota αυξήθηκαν κατά 10%, φτάνοντας τα 2,15 εκατ. αυτοκίνητα. Το νούμερο αυτό περιλαμβάνει παραδόσεις αυτοκινήτων Toyota, Lexus, Daihatsu και Hino.

Στην Ευρώπη, η εταιρεία υπέστη λειτουργική ζημιά περίπου 534 εκατ. ευρώ, έχοντας όμως να αντιμετωπίσει και το εφάπαξ κόστος από την απόφαση για κλείσιμο του εργοστασίου στη Ρωσία.

Πηγή: Automotive News Europe