Η Toyota «εκτοξεύει» την ηλεκτρική αυτονομία του Prius PHEV - Η τιμή του στην Ιαπωνία


Η ανακοίνωση της έναρξης πωλήσεων της plug-in hybrid έκδοσης στην Ιαπωνία, γνωστοποίησε την τιμή αλλά και βελτιωμένα στοιχεία απόδοσης της μπαταρίας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 8/3/2023

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνηθίζουν να πραγματοποιούν διαφορετικές παρουσιάσεις των νέων μοντέλων. Υπάρχει, ασφαλώς, η παγκόσμια πρεμιέρα, ωστόσο ανάλογα με την εμπορικότητα, λαμβάνουν χώρα και παρουσιάσεις ανά ήπειρο - ακόμα και χώρα, όταν αφορά εγχώριο μοντέλο.

Αυτό συνέβη και στην περίπτωση του νέου Toyota Prius. Στην παγκόσμια πρεμιέρα του, που έγινε στις 16 του περασμένου Νοεμβρίου στην Ιαπωνία, γνωστοποιήθηκε ότι η 5η γενιά του δημοφιλούς μοντέλου θα κυκλοφορήσει σε HEV και PHEV εκδόσεις, αλλά στην Ευρώπη θα έρθουν μόνο οι plug-in hybrid παραλλαγές του.

Σε εκείνη την παρουσίαση, είχε γίνει γνωστό ότι το PHEV κινητήριο σύνολο αποτελείται από έναν 2λιτρο κινητήρα 152 PS και έναν ηλεκτροκινητήρια 163 PS, που εξασφαλίζουν συνδυαστική απόδοση 223 PS.

H Τoyota ενημέρωνε ότι η μπαταρία έχει ενεργειακή χωρητικότητα 13,6 kWh και προσφέρει «αυτονομία αυξημένη κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο», χωρίς να αναφέρει επισήμως, στο δελτίο Τύπου της παρουσίασης, συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων. Ωστόσο, γνωστοποιούσε ότι είναι εφικτό να επιτευχθεί ακόμα μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα με ηλιακά πάνελ που μπορούν να τοποθετηθούν στην οροφή του Prius, ως προαιρετικός εξοπλισμός.

Επιπλέον, επεσήμανε ότι η επιτάχυνση 0-100 km/h της plug-in hybrid έκδοσης θα είναι μόλις 6,7 sec. αλλά ξεκαθάριζε ότι αυτό αποτελούσε «στόχο» στην τελική εξέλιξη του μοντέλου, με βάση τις εσωτερικές μετρήσεις που πραγματοποίησε.

Στην Ευρωπαϊκή πρεμιέρα του PHEV μοντέλου στις 5 Δεκεμβρίου 2022, για πρώτη φορά προέκυψε αριθμός χιλιομέτρων αποκλειστικά ηλεκτρικής αυτονομίας. Το «μαγικό νούμερο» ήταν 69 km, με την υποσημείωση ότι «αναμένεται η τελική έγκριση τύπου». Αντίστοιχα, το επιπλέον όφελος ηλεκτρικής αυτονομίας από την ύπαρξη των ηλιακών πάνελ στην οροφή του Prius προσδιορίστηκε σε 8 km την ημέρα, ενώ σε περίπτωση πολυήμερης ακινησίας, η Toyota ανέφερε ότι μπορούν να φορτίσουν πλήρως την μπαταρία. Τα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά που είχαν ήδη ανακοινωθεί, παρέμειναν ανέγγιχτα.

Ωστόσο, πριν από λίγες μέρες, η Toyota ανακοίνωσε ότι στις 15 Μαρτίου θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις της PHEV έκδοσης του Prius στην Ιαπωνία και όρισε ως τιμή τα 4,6 εκατ. γιεν. Με άλλα λόγια, περίπου 31.700 € με βάση την τωρινή ισοτιμία των δύο νομισμάτων, έχοντας ως «αστερίσκο» ότι στα νησιά Hokkaido και Okinawa θα υπάρξει διαφορετική τιμολόγηση.

Αυτό, όμως, που έκανε εντύπωση στην ανακοίνωση των Ιαπώνων, ήταν τα νέα δεδομένα για την αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία του Prius PHEV. Σύμφωνα με την Toyota, για την έκδοση με ζάντες 17 ιντσών ανεβαίνει στα 105 km - αύξηση 75% σε σχέση με τον προκάτοχό του - ενώ για την έκδοση με τις 19άρες ζάντες, στα 87 km.

Οι αριθμοί αυτοί προέκυψαν, όπως επισημαίνει η Toyota, «σύμφωνα με την εκτίμηση του Υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Τουρισμού της Ιαπωνίας, με βάση το πρότυπο WLTC (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Cycle)», που παραπέμπει στο, καθιερωμένο στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure).

Με αυτά τα δεδομένα, αναμένεται με εξαιρετικό ενδιαφέρον η πλήρης και οριστική γνωστοποίηση των τεχνικών χαρακτηριστικών των εκδόσεων παραγωγής του Prius PHEV που θα έρθουν στην Ευρώπη. Μένει να αποδειχθεί αν θα επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις του ιαπωνικού Υπουργείου, αλλά και αν οι ευρωπαϊκές PHEV εκδόσεις θα έχουν τις ίδιες προδιαγραφές με τις αντίστοιχες ιαπωνικές.

Μην ξεχνάμε ότι το Prius plug-in hybrid παρουσιάστηκε πανευρωπαϊκά στην Αθήνα πριν από 1,5 μήνα και θα είναι διαθέσιμο και στη χώρα μας, πιθανότατα μέχρι το καλοκαίρι. Τότε θα μάθουμε, ασφαλώς και την τιμή του.