Η Toyota παρουσίασε το πειραματικό υδρογονοκίνητο GR Yaris


Η Toyota παρουσίασε την τεχνολογία ενός θερμικού κινητήρα υδρογόνου που βρίσκεται σε πειραματικό επίπεδο με το πολυβραβευμένο GR Yaris.

  • 2/12/2021

Το πρωτότυπο μοιράζεται τον ίδιο κινητήρα με το πειραματικό, υδρογονοκίνητο Corolla Sport, που τρέχει αυτή τη στιγμή στη σειρά αγώνων Super Taikyu στην Ιαπωνία. Η ισχύς παρέχεται από έναν τροποποιημένο κινητήρα του GR Yaris που χρησιμοποιεί ως καύσιμο το υδρογόνο. Τα πειραματικά υδρογονοκίνητα GR Yaris και το Corolla Sport έχουν τον ίδιο G16E-GTS, 1.6L, εν σειρά 3-κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που βρίσκει κανείς στο βραβευμένο GR Yaris, αλλά με τροποποιημένο σύστημα τροφοδοσίας και έγχυσης καυσίμου, για χρήση υδρογόνου ως καύσιμο. Η τεχνολογία θερμικού κινητήρα υδρογόνου προσφέρει σχεδόν μηδενικούς ρύπους διατηρώντας τον ήχο και την αίσθηση που χαρακτηρίζει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η εξέλιξη συνεχίζεται σε απαιτητικές αγωνιστικές συνθήκες στην Ιαπωνία.

Το υδρογόνο, τα ρεζερβουάρ καυσίμου και η διαδικασία ανεφοδιασμού του πειραματικού οχήματος είναι ίδια με αυτά που χρησιμοποιούνται στο Mirai παραγωγής, τη ναυαρχίδα της Toyota στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων κυψελών καυσίμου. Ωστόσο, ενώ το Mirai χρησιμοποιεί τη χημική αντίδραση στις κυψέλες καυσίμου για την παραγωγή ενέργειας, το πειραματικό GR Yaris διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης με χρήση υδρογόνου.

Παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία θερμικού κινητήρα υδρογόνου εξακολουθεί να βρίσκεται στα πρώιμα στάδια της θεωρητικής εξέλιξης και πειραματισμού - έχοντας ξεκινήσει το 2017  χωρίς να έχει φτάσει ακόμα σε επίπεδο εμπορευματοποίησης - το πειραματικό υδρογονοκίνητο Corolla Sport της Toyota ήδη εντυπωσιάζει με τις υψηλές επιδόσεις του σε διοργανώσεις  του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ιαπωνία με σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων. 

Το πειραματικό υδρογονοκίνητο Corolla Sport τρέχει ήδη στη σειρά αγώνων Super Taikyu στην Ιαπωνία από φέτος το Μάιο υπό τον βραχίονα της ROOKIE Racing της Toyota GAZOO Racing όπου η ομάδα αποδέχτηκε την πρόκληση να δοκιμάσει τον πειραματικό θερμικό κινητήρα υδρογόνου στο απαιτητικό περιβάλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Το υδρογόνο έχει ταχύτερο ρυθμό καύσης από τη βενζίνη, με αποτέλεσμα μία καλή απόκριση σε συνδυασμό με μία εξαιρετική περιβαλλοντική απόδοση. Πέραν του ότι είναι εξαιρετικά καθαρή, η καύση του υδρογόνου έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι προσδίδει απόλαυση στην οδηγική εμπειρία θυμίζοντας σε ήχο και αίσθηση τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Με απώτερο σκοπό την ανθρακική ουδετερότητα, η Toyota έχει ενισχύσει τις προσπάθειές της, μεταξύ άλλων στοχεύοντας να προωθήσει τη χρήση υδρογόνου αυξάνοντας τη δημοτικότητα των FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) μοντέλων της και πολυάριθμων ακόμα προϊόντων που χρησιμοποιούν κυψέλες καυσίμου. Εξελίσσοντας περαιτέρω τις τεχνολογίες κινητήρα υδρογόνου μέσα από τη συμμετοχή της σε αγωνιστικές διοργανώσεις, η Toyota θα στοχεύσει στην υλοποίηση μιας ακόμα καλύτερης κοινωνίας βασισμένης στο υδρογόνο.