Η Volkswagen δοκιμάζει φίλτρα για τα σωματίδια σκόνης από τα φρένα


Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΩΝ ΕΧΕΙ ΣΑΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΜΙΚΡΟΣΩΜΑΤΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ΠΟΥ ΑΥΞΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 30/4/2019

Έχετε σίγουρα παρατηρήσει τη μαύρη σκόνη που κάθεται στις ζάντες και προέρχεται από τα τακάκια των δισκόφρενων που τρίβονται πάνω στους δίσκους κατά το φρενάρισμα. Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της σκόνης όμως καταλήγει στην ατμόσφαιρα, αποτελώντας μια ακόμα πηγή ρύπανσης που προέρχεται από τα αυτοκίνητα γενικά και επιβαρύνοντας και άλλο το θέμα με τα μικροσωματίδια που καταλήγουν στις αναπνευστικές οδούς. Σύμφωνα με έρευνες μόνο από τα οχήματα που κυκλοφορούν στη Γερμανία παράγονται ετησίως 10.000 τόνοι σκόνης από τα φρένα.

Για να περιοριστεί η πηγή αυτή ρύπανσης έχουν εξελιχθεί και εξελίσσονται και άλλο ειδικά φίλτρα για τα δισκόφρενα, τα οποία τα δοκιμάζει ήδη η Volkswagen στις δοκιμές εξέλιξης της νέας γενιάς του best seller της, του Golf. Κατά πάσα πιθανότητα τα φίλτρα αυτά προέρχονται από τη εταιρεία Mann Hummel που ασχολείται πάνω από 15 χρόνια με το συγκεκριμένο θέμα.

Τα φίλτρα αυτό τοποθετούνται μετά τις δαγκάνες των φρένων και έχουν τη δυνατότητα να συγκρατήσουν μέχρι και το 80% των μικροσωματιδίων που προκύπτουν από τη χρήση των φρένων. Για τη λειτουργία τους δεν απαιτείται κάποια κατανάλωση ενέργειας οπότε δεν επηρεάζεται η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων, το βάρος τους είναι μικρό και δεν επηρεάζει τις ρυθμίσεις της ανάρτησης, ενώ η συντήρηση των φίλτρων γίνεται ταυτόχρονα με αυτή των φρένων.