Η Volkswagen θα μειώσει τον κύκλο ζωής των μελλοντικών ηλεκτρικών της μοντέλων


Πως η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και η εξέλιξη της νέας ηλεκτρικής πλατφόρμας SSP θα βοηθήσει τη Volkswagen να μειώσει τον κύκλο ζωής των νέων μοντέλων της, αλλά και το κόστος εξέλιξης τους. Ποια θα είναι τα κύρια σημεία για το νέο μοντέλο παραγωγής της εταιρείας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 21/3/2022

O συνηθισμένος κύκλος ζωής ενός νέου μοντέλου είναι κοντά στα επτά χρόνια σήμερα. Παλαιότερα, τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Κάθε νέο μοντέλο που ερχόταν στην αγορά, έμενε στη ζωή για τουλάχιστον δέκα ή και περισσότερα χρόνια. Πλέον, με την εξέλιξη της τεχνολογίας, των νέων κοινών πλατφορμών, αλλά και την επικράτηση των οικονομιών κλίμακας έχει επικρατήσει κάθε μοντέλο να αλλάζει περίπου στα 5 με 7 χρόνια.

Με την άνθηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οι σταθερές της βιομηχανίας αναμένεται να αλλάξουν κι άλλο. Η Volkswagenέχει ήδη ανακοινώσει ότι πρόκειται να μειώσει τον χρόνο ανάπτυξης ενός νέου μοντέλου από 54 σε 40 μήνες, κάτι που σημαίνει ότι στο άμεσο μέλλον θα διατηρεί τα μοντέλα της το πολύ για 4 με 5 χρόνια στην αγορά. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν άλλωστε τεράστιες δυνατότητες εξέλιξης και ελευθερίας στο σχεδιασμό νέων μοντέλων, κάτι που οι κατασκευαστές αναμένεται να εκμεταλλευτούν τα επόμενα χρόνια.

Μέχρι σήμερα, όταν ένας κατασκευαστής λανσάρει ένα νέο μοντέλο στην αγορά, έχει ήδη προγραμματίσει και την αναμενόμενη ανανέωση (facelift) στο μέσο του κύκλου ζωής του. Αυτή σπάνια συνεπάγεται μεγάλο κόστος, με τις όποιες αλλαγές να αφορούν σχεδόν πάντα μικρές ανασχεδιασμένες λεπτομέρειες και αναβαθμισμένες ψηφιακές τεχνολογίες. Αυτό άφηνε αρκετό και ικανό χρόνο, συνήθως 7 έως 8 ετών για την απόσβεση του κόστους εξέλιξης των νέων πλατφορμών και τεχνολογιών, αν και με όλο και περισσότερες κοινές αρχιτεκτονικές, αυτή η περίοδος μπορούσε να μειωθεί στα περίπου πέντε χρόνια.

Σήμερα, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να βρίσκονται σε άνθηση και με το ρυθμό που εξελίσσεται η τεχνολογία, ήδη πολλές μάρκες έχουν επισημάνει ότι οι “over the air” ενημερώσεις λογισμικού θα διατηρούν τα αυτοκίνητα στην αγορά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, αλλά από την άλλη αυτά θα είναι και πιο ακριβά, επομένως δεν θα χάνουν την αξία τους τόσο γρήγορα.

Η ηλεκτρική πλατφόρμα SSP της Volkswagen κλειδί για τη μείωση του χρόνου ζωής

Η νέα αρθρωτή πλατφόρμα SSP που κατασκευάζεται αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα ολόκληρου του Ομίλου Volkswagenείναι ο βασικός παράγοντας για τη μείωση του κύκλου ζωής των νέων μοντέλων των Γερμανών.

Η πλατφόρμα ΜΕΒ του VW ID.4
Η πλατφόρμα ΜΕΒ του VW ID.4

Η νέα πλατφόρμα SSP θα είναι κλιμακωτή και αρθρωτή, άρα θα μπορεί να φιλοξενήσει μία μεγάλη ποικιλία ηλεκτρικών μοντέλων πολλών διαφορετικών μεγεθών. Έτσι, με χρονικό ορίζοντα το 2026 οι τρέχουσες ΜΕΒ (για τα ηλεκτρικά της VW) και ΡΡΕ (για τα premium μοντέλα των Audi και Porsche) αναμένεται να αντικατασταθούν από μία και μόνο κοινή αρχιτεκτονική.

Πέρα από την κοινή πλατφόρμα για όλα τα μοντέλα που θα κατασκευάζονται για την Ευρώπη, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα, το μυστικό είναι και οι λιγότερες εκδόσεις κινητήρα, αμαξωμάτων, εξοπλισμού και τα λιγότερα εξαρτήματα. Μαζί με τον μεγαλύτερο αυτοματισμό στις γραμμές παραγωγής, ο μέσος χρόνος κατασκευής θα μειωθεί σταδιακά από τις 10 ώρες ανά μοντέλο που είναι σήμερα.

Η πλατφόρμα SSP θα κάνει το ντεμπούτο της το 2026 με το «Trinity Project» και έπειτα από αυτό το μοντέλο από το εργοστάσιο του Wolfsburg θα ακολουθήσουν όλα τα άλλα. Η γερμανική μάρκα θέλει να εκμεταλλευτεί αυτή τη νέα βάση για να δώσει ένα πλεονέκτημα σε όλα τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της, με μεγαλύτερη σημασία στο λογισμικό που θα προσφέρει συνεχείς ασύρματες ενημερώσεις πρακτικά καθ' όλη τη διάρκεια ζωής του μοντέλου.