Η VW τινάζει τη μπάνκα: 60 δις ευρώ για επενδύσεις!


Ο όμιλος Volkswagen αποφάσισε να αυξήσει τις δαπάνες για την ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ψηφιακών τεχνολογιών στα 60 δισεκατομμύρια ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία εν μέσω της ύφεσης της βιομηχανίας πρέπει να ανοίξει δρόμο για την επόμενη μέρα.

  • 15/11/2019

Ο νέος πενταετής προϋπολογισμός ανέρχεται σε αύξηση περίπου 36% σε σχέση με το προηγούμενο σχέδιο, δήλωσε η VW μετά από συνάντηση του εποπτικού συμβουλίου που εκπροσωπεί τους βασικούς μετόχους. Οι ετήσιες μέσες δαπάνες σε τομείς όπως η υβριδοποίηση, ο εξηλεκτρισμός και η ψηφιοποίηση ανέρχονται σε 12 δις ευρώ από 8,8 δις ευρώ.

"Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε με τη μετατροπή του ομίλου Volkswagen και να επικεντρώσουμε τις επενδύσεις μας στο μέλλον της κινητικότητας", δήλωσε ο πρόεδρος Hans Dieter Poetsch σε σχετική δήλωση. Απόδειξη αυτών είναι ότι η VW ανακοίνωσε ότι θα αυξήσει τις επενδύσεις σε ηλεκτρικά οχήματα κατά περίπου 10% στα 33 δις ευρώ καθώς σχεδιάζει να κατασκευάσει 75 ηλεκτρικές παραλλαγές αυτοκινήτων και περίπου 60 υβριδικά αυτοκίνητα.

Ανάμεσα στα νέα μοντέλα που θα βασίζονται στην πλατφόρμα MEB θα περιλαμβάνεται ένα ID SUV, ενώ η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει το 2022 στο εργοστάσιό της στο Emden της Γερμανίας. Το SUV θα έχει περίπου το ίδιο μέγεθος με το VW Tiguan. Περίπου 20 εκατομμύρια από τα ηλεκτρικά οχήματα που προγραμματίζονται μέχρι το 2029 θα βασίζονται στην αρχιτεκτονική MEB και θα περιλαμβάνουν μοντέλα για τις VW, Audi, Skoda και Seat. Τα δε περισσότερα από τα υπόλοιπα 6 εκατομμύρια, κυρίως ανώτερα μοντέλα των Audi και Porsche, θα βασίζονται στην «ηλεκτρική» πλατφόρμα υψηλής απόδοσης PPE. 

Το σχέδιο δαπανών της VW έρχεται εν μέσω πίεσης από την Tesla, η οποία αυτή την εβδομάδα «ανέβασε ταχύτητα» στην κούρσα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη γερμανική αγορά, ανακοινώνοντας ότι θα κατασκευάσει εργοστάσιο έξω από το Βερολίνο. Η VW μείωσε τις παγκόσμιες προβλέψεις παράδοσης οχημάτων τον περασμένο μήνα καθώς η ζήτηση μειώθηκε σε βασικές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της μεγαλύτερης περιοχής πωλήσεων της, της Κίνας. Ο διευθύνων σύμβουλος Frank Witter δήλωσε ότι η VW μείωσε τα σχέδια παραγωγής κατά 900.000 αυτοκίνητα και είναι διατεθειμένη να μειώσει περαιτέρω την παραγωγή για να αποφύγει πλεόνασμα στο απόθεμα. Αναγνώρισε δε ότι η ασθενέστερη ανάπτυξη της αγοράς θα επηρέαζε τον μελλοντικό προγραμματισμό του προϋπολογισμού.