Η ZF εξελίσσει τετραδιεύθυνση για ημιφορτηγά


ΤΑ ΗΜΙΦΟΡΤΗΓΑ ΕΙΝΑΙ ΙΣΩΣ Η ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ Η ΤΕΤΡΑΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΦΕΡΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΑΡΚΕΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 2/9/2019

Η ZF μπορεί να είναι γνωστή κυρίως για τα κιβώτια ταχυτήτων της -είναι από τους μεγαλύτερους προμηθευτές παγκοσμίως- αλλά ασχολείται και με άλλους τομείς. Ένας από αυτούς είναι και η εξέλιξη συστημάτων τετραδιεύθυνσης, που συνήθως χρησιμοποιούνται σε κορυφαία σπορ μοντέλα.

Παρόλα αυτά το τελευταίο της πρότζεκτ της είναι ένα πρωτότυπο ημιφορτηγό Ford F-150 εξοπλισμένο με ένα αντίστοιχο σύστημα. Το οποίο είναι ενσωματωμένο στον πίσω του άξονα, αποτελώντας ενιαίο σύνολο με αυτόν. Το τελευταίο έχει σαν αποτέλεσμα να μην χρειάζεται, για την υιοθέτηση ενός τέτοιου συστήματος, τα ημιφορτηγά να γίνουν πιο φαρδιά.

Το βασικό πλεονέκτημα ενός τέτοιου συστήματος για οχήματα του είδους που μεταφέρουν αναλογικά μεγάλα φορτία, ακόμα και αν δεν υπάρχει υπερφόρτωσή τους, είναι η αυξημένη ασφάλεια. Ειδικά στις μεγάλες ταχύτητες, όπου η τετραδιεύθυνση επιτρέπει και τον καλύτερο έλεγχο του τυχόν τρέιλερ.

Ταυτόχρονα, όπως μπορείτε να δείτε και στο βίντεο που ακολουθεί, παρουσία της τετραδιεύθυνσης το μεγάλων διαστάσεων F-150, που είναι εδώ και δεκαετίες το best seller της αμερικανικής αγοράς, γίνεται πολύ πιο ευέλικτο. Χάρη στη σημαντική μείωση της ακτίνας στροφής του.

Επιπλέον το σύστημα ενσωματώνει και λειτουργίας ελέγχου της ισχύος πέδησης μεμονωμένα στους πίσω τροχούς, η οποία προσαρμόζεται στους ενδεχόμενα διαφορετικούς συντελεστές τριβής των επιφανειών στις οποίες πατούν.