Η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα απειλεί θέσεις εργασίας


Μετά την είδηση ότι η Audi πρόκειται να μειώσει μία στις δέκα θέσεις εργασίας για να χρηματοδοτήσει τη στροφή σε ηλεκτρικά οχήματα (EVs) αρχίζει να διαφαίνεται μια βαθύτερη κρίση στην παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία.

  • 29/11/2019

Σύμφωνα με ειδικούς αναλυτές το γεγονός ότι η Audi ανακοίνωσε δαπάνη ύψους 300 εκατ. ευρώ για την ανακατασκευή των εργοστασίων της στο Ingolstadt και το Neckarlsum για την παραγωγή EVs, είναι καλή είδηση. Εντούτοις, ανακοίνωσε επίσης την μείωση έως και 9.500 θέσεων εργασίας έως το 2025 ως μέρος του σχεδίου της με το οποίο η εταιρία ισχυρίζεται ότι οι εναπομένουσες θέσεις θα είναι εγγυημένες έως το 2029. Η Audi σχεδιάζει να πραγματοποιηθούν οι περικοπές με βάση τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του δυναμικού της, με φυσιολογικές συνταξιοδοτήσεις και κίνητρα για πρόωρη συνταξιοδότηση, αλλά οι υποχρεωτικές απολύσεις είναι συνήθως αναπόφευκτες όταν συμβαίνουν τέτοιες μεγάλες απώλειες εργατικού δυναμικού.

Η εταιρεία προσπάθησε να "χρυσώσει το χάπι" απέναντι στα συνδικάτα λέγοντας ότι θα μειωθεί επίσης κατά ένα ισοδύναμο ποσοστό και το υπαλληλικό προσωπικό και ότι θα προσλάβει περίπου 2.000 ειδικούς ψηφιακής τεχνολογίας και κινητικότητας με προτεραιότητα να δίνεται σε ήδη εργαζόμενους στην εταιρεία. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν τεράστιο κόστος ανάπτυξης και εξοπλισμού EV, καθώς εργάζονται για να συμμορφωθούν με τους αυστηρούς νέους στόχους σχετικά με τις εκπομπές CO2 στο σύνολο του στόλου. Υπάρχουν επί του παρόντος πέντε εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα στους δρόμους παγκοσμίως, έχοντας αυξηθεί κατά δύο εκατομμύρια από το 2018. Αυτή η μαζική άνοδος υποστηρίζεται και από το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σχετικά απλές κατασκευές και απαιτούν λιγότερους εργαζομένους στη γραμμή συναρμολόγησης, κάτι που οδηγεί σε φυσιολογική μείωση του εργατικού δυναμικού. Οι περικοπές που έγιναν στην Audi δεν θα είναι οι τελευταίες καθώς όλο και περισσότερες εταιρείες ακολουθούν αυτήν την τάση.

Και η BMW άλλωστε ανακοίνωσε πρόσφατα συμφωνία με τους εργαζόμενους για τη μείωση των μπόνους που σχετίζονται με τα κέρδη και άλλα επιδόματα που καταβάλλονται κατά καιρούς, όπως τα Χριστούγεννα. Η BMW επιθυμεί εξοικονόμηση κόστους ύψους 12 δισ. ευρώ μέχρι το 2022 όπως άλλωστε είχε ανακοινώσει στον ετήσιο οικονομικό απολογισμό της. Και οι προμηθευτές όμως κάνουν αλλαγές. Η Continental δήλωσε πρόσφατα ότι θα προσαρμόσει το αποτύπωμά της καθώς αλλάζει από την κατασκευή εξαρτημάτων για οχήματα με κινητήρα καύσης και κινείται σε εξαρτήματα ηλεκτροκίνησης. Περίπου 5.000 θέσεις εργασίας θα επηρεαστούν τα επόμενα δέκα χρόνια.