Με αφορμή την ανείπωτη τραγωδία που σημειώθηκε στα Τέμπη, με τη μοιραία σύγκρουση των δύο τρένων, το metaforespress.gr έψαξε και βρήκε τα στοιχεία με την εξέλιξη της επιβατικής κίνησης στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο τα τελευταία χρόνια.
Όπως σημειώνεται, η Hellenic Train ουσιαστικά έχει το μονοπώλιο στο εγχώριο δίκτυο, με μοναδική εξαίρεση το τμήμα Αεροδρόμιο- Δουκ. Πλακεντίας όπου πραγματοποιεί δρομολόγια και η ΣΤΑΣΥ.
Παρά τα προβλήματα με τις καθυστερήσεις/ακυρώσεις δρομολογίων, τα οποία ανά περιόδους ήταν έντονα, η εταιρεία κατάφερε πέρυσι να κερδίσει την εμπιστοσύνη των επιβατών, παρουσιάζοντας σημάδια ανάκαμψης μετά τη μεγάλη πτώση που έφερε το ξέσπασμα της πανδημίας.
Πιο αναλυτικά, η Hellenic Train τα προηγούμενα χρόνια διακίνησε:
- 2019: 19,6 εκατ. επιβάτες
- 2020: 10,22 εκατ. επιβάτες
- 2021: 10,03 εκατ. επιβάτες
- 2022: 15,42 εκατ. επιβάτες
Την ίδια στιγμή στο ρεπορτάζ σημειώνεται ότι το 2022, στον κορμό του σιδηροδρομικού δικτύου, τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, υπήρξε σημαντική αύξηση στην κίνηση, με τα στοιχεία να δείχνουν ότι από τους 80.000 επιβάτες φτάσαμε στους 120.000 σε μηνιαία βάση. Σε αυτή τη αύξηση σίγουρα έπαιξε σημαντικό ρόλο και η ραγδαία άνοδος στις τιμές των καυσίμων.
Πλέον, έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τα δεδομένα της τρέχουσας χρονιάς και πώς το δυστύχημα στα Τέμπη θα επηρεάσει την κίνηση στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Πηγή: metraforespress.gr