Honda: 40 εκατ. δολάρια για EV ως το 2030 και ΜΕΚ ως το 2040!


Οι Ιάπωνες επιταχύνουν την πορεία τους προς την ηλεκτροκίνηση, αλλά κάνουν και τα πάντα για να διατηρήσουν ζωντανούς τους θερμικούς κινητήρες για όσο περισσότερο γίνεται.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 6/3/2023

Η Honda… τρέχει να προλάβει τον ανταγωνισμό στο κομμάτι των ηλεκτρικών οχημάτων, προγραμματίζει τεράστια επένδυση μέχρι το 2030, αλλά θεωρεί ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μείνουν «ζωντανοί» τουλάχιστον μέχρι το 2040.

«Είμαι στον κλάδο ανάπτυξης κινητήρων για περισσότερα από 30 χρόνια, επομένως προσωπικά είναι λίγο απειλητικό όλο αυτό», τόνισε αναφορικά με τη μετάβαση της ηλεκτροκίνηση ο CEO της εταιρείας, Toshihiro Mibe και πρόσθεσε: «Ωστόσο, πρέπει να διαχωρίσω τα δικά μου συναισθήματα από το καλύτερο για την επιχείρηση».

Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Honda αναμένεται να ιδρύσει μια αυτόνομη επιχειρηματική μονάδα η οποία θα επιβλέπει την ανάπτυξη που θα σημειώνεται στο κομμάτι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και των μπαταριών.

Οι Ιάπωνες σχεδιάζουν να επενδύσουν τουλάχιστον 40 δισ. δολάρια (περίπου 37,6 εκατ. ευρώ) μέχρι το 2030, με στόχο το ποσοστό των EV αλλά και υβριδικών οχημάτων να ανέλθει στο 40% του συνόλου των πωλήσεών της. Ήδη προγραμματίζει να κατασκευάσει, σε συνεργασία με την LG, ένα εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών στο Jeffersonville του Ohio.

«Καθώς προχωράμε προς την ουδετερότητα του άνθρακα, εστιάζουμε στην ηλεκτροκίνηση και τις κυψέλες καυσίμου - αυτά είναι τα δύο βασικά στοιχεία της μελλοντικής κινητικότητας», τόνισε ο Mibe και άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο κατασκευής ενός δικτύου σταθμών φόρτισης ανάλογου με αυτό της Tesla. «Η υποδομή φόρτισης δεν βρίσκεται στο σημείο που πρέπει να είναι για τους πελάτες μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Παρόλα αυτά, αποκάλυψε ότι η Honda έχει σε εξέλιξη διάφορα projects, που αφορούν από φορτιστές και προηγμένες μπαταρίες μέχρι οχήματα που πετούν και πυραύλους, καθώς και e-fuels, προκειμένου οι κινητήρες εσωτερικής καύσης να διατηρηθούν σε αυτοκίνητα επιδόσεων, μεγάλα φορτηγά και αεροπλάνα, για άλλη μία δεκαετία, ίσως και δύο.

Τέλος, επιβεβαίωσε ότι η Honda θα αναπτύξει τις δικές της πλατφόρμες για EV, η πρώτη εκ των οποίων θα είναι έτοιμη το 2026 για τις ΗΠΑ, καθώς και προηγμένες μπαταρίες δικής της σχεδίασης για ορισμένα από τα μελλοντικά της μοντέλα.

Πηγή: Reuters