Honda: Δύσκολα θα διατηρηθεί το χειροκίνητο κιβώτιο στα EV


Σε αντίθεση με την Toyota, που κατέθεσε πατέντα για ύπαρξη συμπλέκτη και «εικονικών» σχέσεων με χειροκίνητο κιβώτιο για EV, η Honda δεν θεωρεί ότι έχει νόημα μια τέτοια «ψεύτικη» λειτουργία στην ηλεκτροκίνηση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: HONDA
  • 3/11/2022

Για όσους δεν αντιμετωπίζουν το αυτοκίνητο μόνο ως ένα μέσο μετακίνησης αλλά δίνουν σημασία και στην απόλαυση της οδήγησης - χωρίς αυτό να συνδυάζεται αποκλειστικά με υψηλές ταχύτητες - η ύπαρξη χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων είναι απαραίτητη προϋπόθεση.

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, ωστόσο, φαίνεται ότι οδηγεί στην εξάλειψή του. Η τοποθέτηση των ηλεκτροκινητήρων στον άξονα (ή και στους δύο άξονες, ανάλογα με τον αριθμό που διαθέτει κάθε EV) έχει ως αποτέλεσμα η ισχύς να οδηγείται απευθείας στους τροχούς, χωρίς να πρέπει να «παρεμβαίνει» ένα «πολύπλοκο» κιβώτιο. Ετσι, η πλειοψηφία των EV έχει σύστημα μετάδοσης «1 ταχύτητας», την ώρα που η Audi και η Porsche έχουν 2 σχέσεις, για καλύτερη απόκριση στις υψηλές ταχύτητες.

Αυτή η πραγματικότητα είναι αρκετά βολική για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έτσι χρησιμοποιούν λιγότερα εξαρτήματα και μειώνουν το κόστος παραγωγής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όμως οι απανταχτού λάτρεις της οδήγησης επιζητούν την ύπαρξη χειροκίνητου κιβωτίου ή, έστω, κάποιου «συστήματος» που να προσομοιώνει τη λειτουργίας του.

Η Honda, πάντως, ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται να κινηθεί προς την κατεύθυνση της προσομοίωσης. «Τεχνητά μπορούμε να το κάνουμε. Μηχανικά, όμως, δεν είναι εύκολο», τόνισε μιλώντας στο caranddriver.com ο επικεφαλής του τμήματος ηλεκτροκίνησης της εταιρείας, Shini Aoyama. «Δεν είμαι σίγουρος ότι μπορούμε να αντικαταστήσουμε το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων», πρόσθεσε στο πλαίσιο της ίδιας συνέντευξης ο CEO της Honda, Toshihiro Mibe.

Αυτή η αντιμετώπιση, έρχεται σε αντίθεση με εκείνη της Toyota, η οποία πριν από λίγο καιρό κατέθεσε μία πατέντα που περιλαμβάνει ύπαρξη συμπλέκτη και χειροκίνητου κιβωτίου στα EV της, με «εικονικές» σχέσεις. Μάλιστα, ο πρόεδρος της Lexus, Koji Sato, εξέφρασε την επιθυμία το επερχόμενο EV supercar της φίρμας του να περιλαμβάνει ένα σύστημα προσομοίωσης χειροκίνητου κιβωτίου.

Ωστόσο, στην Honda δεν είναι θετικοί σε τέτοιο ενδεχόμενο και θεωρούν ότι η τεχνολογία των μπαταριών, η συνολική λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων, του λογισμικού και των συστημάτων των EV μπορεί να αποτελέσει σημείο διαφοροποίησης μεταξύ των ηλεκτρικών οχημάτων στο κομμάτι της συμπεριφοράς και της αίσθησης στο δρόμο. Γι’ αυτό και θα αναζητήσουν άλλους τρόπους για να γίνουν πιο «νευρικά» και πιο ευχάριστα τα EV του brand στην οδήγηση και αυτό αφορά και τα δύο ηλεκτρικά sportscarsπου αναμένεται να παρουσιάσουν το επόμενο διάστημα. Το ένα περιγράφεται ως «ναυαρχίδα» και το άλλο ως ένα «ειδικό» μοντέλο.

Έτσι κι αλλιώς, η μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση θα είναι σταδιακή. Ο στόχος της είναι μέχρι το 2030 το 40% των πωλήσεών της να αφορά EV, ποσοστό που θέλει να διπλασιαστεί μέχρι το 2035 και να γίνει πλήρως ηλεκτρική το 2040.

Πηγή: CAR AND DRIVER (USA)