Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ποιός είναι ο -αναπάντεχος- πρωταθλητής σε αυτονομία;


Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων δίνουν μία τιμή αυτονομίας η οποία πολλές φορές αποδεικνύεται θεωρητική και μακριά από την πραγματικότητα.

  • 16/4/2020

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν έρθει για να μείνουν, όπως και το άγχος της αυτονομίας τους. Οι κατασκευαστές δίνουν κάποια νούμερα, άλλοτε υπερβολικά, και άλλοτε υπό διαφορετικές μετρήσεις (NEDC, WLTP, EPA) που στην πράξη μπερδεύουν τους καταναλωτές, οι οποίοι στην πραγματική ζωή διαπιστώνουν εντελώς άλλα νούμερα από αυτά που τους υπόσχονται.

Το βρετανικό WhatCar? αποφάσισε να κάνει ένα τεστ σε πραγματικές συνθήκες με δέκα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της ευρωπαϊκής αγοράς και να καταγράψει ποιά είναι η αληθινή αυτονομία τους. Ας δούμε την κατάταξη όπως προέκυψε.

1. Hyundai Kona Electric: 417 km. (EPA: 415 km)

Ο πρωταθλητής. Δεν έχει την μεγαλύτερη μπαταρία ούτε είναι το ακριβότερο, αλλά τελικά αποδεικνύεται ότι κάνει την καλύτερη διαχείριση της ενέργειας της μπαταρίας από όλα τα άλλα.

2. Jaguar I-Pace: 407 km. (EPA: 377 km)

Mε την μπαταρία των 90 kWh και την γρήγορη φόρτιση DC είναι ο κυρίαρχος των premium ηλεκτρικών μοντέλων.

3. Κia e-Niro: 407 km (EPA: 384 km)

Άλλο ένα αυτοκίνητο του γκρουπ της Hyundai στην τριάδα, που παρά την μικρότερη μπαταρία από την i-Pace καταφέρνει να έχει την ίδια ακριβώς αυτονομία. 

4. Tesla Model 3: 383 km (EPA: 481 km)

Η έκδοση που δοκιμάστηκε ήταν η Performance με τις κορυφαίες επιδόσεις και τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε άξονα. 

5. Tesla Model X: 374 km (EPA: 465 km)

Πολύ πιο ακριβό από το Model 3 υστερεί λίγο σε αυτονομία αλλά προσφέρει πολύ μεγαλύτερους χώρους και την δυνατότητα φόρτισης στους σούπερ φορτιστές της εταιρίας σε ελάχιστο χρόνο.

6. Nissan Leaf e : 349 km (EPA: 363 km)

H νέα έκδοση του αυτοκινήτου με την μπαταρία των 62 kWh δίνει μεγαλύτερη αυτονομία ενώ και η αύξηση της ιπποδύναμης το κάνει ένα πολύ πιο ευχάριστο αυτοκίνητο.

7. Mercedes-Benz EQC: 334 km (EPA: 354 km)

Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρίας είναι ένα premium SUV με μπαταρία των 80 kwh και ισχύ πάνω από 400 άλογα κάτι που το κάνει το πιο γρήγορο από τα αντίστοιχα premium ηλεκτρικά μοντέλα.

8. Tesla Model S 75kWh: 308 km (EPA: 416 km)

Το μοντέλο που ξεκίνησε την επιτυχία της Tesla στην έκδοση με την μπαταρία των 75 kWh έχει μία μέση τιμή αυτονομίας αλλά και την δυνατότητα πολύ γρήγορης φόρτισης.

9. Audi e-tron: 315 km (EPA: 328 km)

Η πρώτη προσπάθεια της Αudi σε ένα ηλεκτρικό μοντέλο ευρείας παραγωγής έχει ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα με την μπαταρία των 95 kWh να μπορεί να φορτιστεί και σε φορτιστές των 150kW.

10. Renault Zoe R135: 309 km (WLTP: 238 km)

Η νέα γενιά του Zoe έχει μπαταρία των 52 kWh που το φέρνει σε μία εξαιρετική αυτονομία για ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης. 

11. Tesla Model 3 Standard Range Plus: 291 km (EPA: 402 km)

Πρόκειται για την Standard έκδοση του μοντέλου με την μικρότερη μπαταρία και το ένα ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα, που και πάλι τα καταφέρνει αρκετά καλά για την τιμή του. 

12. BMW i3 120Ah: 291 km (EPA: 246 km)

Ένα από τα πρώτα σύγχρονα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που εμφανίστηκε πίσω στο 2013 συνεχίζει ακόμα και σήμερα να αποτελεί μία εξαιρετική πρόταση για αστικές και περιαστικές μετακινήσεις.

Εδώ να σημειώσουμε μερικές παρατηρήσεις. Οι αριθμοί που δίνουν οι εταιρίες είναι εκτιμώμενες οπότε υπάρχουν και φυσιολογικά κάποιες διαφοροποιήσεις. Παράλληλα ο κύκλος NEDC είναι μάλλον αισιόδοξος, δίνοντας τιμές υψηλότερες κατά μέσο όρο 30% από τις πραγματικές. Ποιό κοντά στην πραγματικότητα είναι ο κύκλος WLTP αλλά ακόμα πιο αυστηρός είναι ο αμερικάνικος τρόπος μέτρησης EPA.

Γι' αυτό και δίπλα στην κάθε τιμή που έδωσε το βρετανικό περιοδικό σημειώνουμε και την αντίστοιχη της EPA, με μερικά αυτοκίνητα όπως η Jaguar και η BMW i3 να ξεπερνούν αυτό το όριο. Παράλληλα, σύμφωνα με την συγκεκριμένη μέτρηση, βλέπουμε ότι τα Tesla σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης είναι αρκετά μακριά από τις προδιαγραφές αυτονομίας που ανακοινώνει ο κατασκευαστής τους (αν και από τις δοκιμές λείπουν οι κορυφαίες εκδόσεις τους που κυκλοφορούν στην Αμερική).

Η συγκεκριμένη δοκιμή από το WhatCar? γίνεται με πολύ αυστηρές διαδικασίες (θερμοκρασία περιβάλλοντος, βάρος στο αυτοκίνητο, χρήση κλιματισμού, φώτων κ.λπ.) ενώ το μεγαλύτερο μέρος της γίνεται σε πίστα ώστε να μην επηρεάζεται από τις συνθήκες κίνησης εκτός από μία διαδρομή 31 km σε πραγματικές συνθήκες που γίνεται δύο φορές για αυτοκίνητα με μπαταρία έως 60 kWh και τρεις φορές για αυτοκίνητα με μπαταρίες έως 90 kWh.

ΠΗΓΗ: WHAT CAR, INSIDEEVS.COM