Ηλεκτρικά μοντέλα: δεν χρησιμοποιούν όλοι οι κατασκευαστές την ίδια αρχιτεκτονική


Η ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΒΑΘΜΟ ΑΓΝΩΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥΣ ΕΛΠΙΖΟΝΤΑΣ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΣΩΣΤΕΣ.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 17/9/2019

Το σίγουρο είναι πως τα ηλεκτρικά μοντέλα δεν ταυτίζονται σε πολλά σημεία με αυτά με συμβατικούς κινητήρες. Για παράδειγμα ένα υποπλαίσιο που μπορεί να αποτελεί πολύ καλή βάση για ένα σύνολο βενζίνης για έναν ηλεκτροκινητήρα θα πρέπει να ενισχυθεί λόγω της κατά κανόνα μεγαλύτερης ροπής του τελευταίου. Γεγονός που αυξάνει την πολυπλοκότητα και το κόστος.

Αυτά ακριβώς προσπάθησε να αποφύγει ο όμιλος Volkswagen επενδύοντας ούτε λίγο ούτε πολύ 7 δισ. ευρώ και εξελίσσοντας το πλαίσιο MEB (Modular Electric Toolkit), σχεδιασμένο ειδικά για ηλεκτρικά μοντέλα διαφορετικών μεγεθών αλλά και χαρακτήρα.

Η κίνηση αυτή του ομίλου Volkswagen λύνει μεν πολλά θέματα που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση αλλά από την άλλη αποτελεί και ένα μεγάλο ρίσκο. Από οικονομικής άποψης, αν η ζήτηση για EVs είναι μικρότερη και ο γερμανικός όμιλος, αρχής γενομένης από το 2022, δεν θα κατασκευάσει τα 15 εκατομμύρια ηλεκτρικά μοντέλα σε μια δεκαετία που έχει προγραμματίσει.

Η αποφυγή αυτού του ρίσκου είναι που οδηγεί κατασκευαστές σαν τη BMW να εξελίσσουν πλαίσια που μπορούν να υποστηρίξουν τόσο κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και ηλεκτροκινητήρες. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται ευελιξία στην παραγωγή και δυνατότητα προσαρμογής της στη ζήτηση που δεν υπάρχει με το MEB.

Τη λογική της Volkswagen ακολουθεί και η συμμαχία Renault Nissan Mitsubishi με το πλαίσιο CMA, ενώ με την ίδια προοπτική η Toyota συνεργάζεται με τη Subaru. Από την άλλη το ειδικό πλαίσιο της Jaguar i-Pace δεν θα εξελιχθεί περαιτέρω.

Αντίθετα τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της JLR θα βασίζονται στο καινούργιο μεταβλητό πλαίσιο με τον κινητήρα κατά το διαμήκη άξονα (Modular Longitudinal Architecture) που θα παρουσιαστεί του χρόνου. Το πρώτο μοντέλο που βασιστεί σε αυτό θα είναι η νέα γενιά της XJ.