Ηλεκτρικό mini από τη Skoda – Στα πρότυπα του Volkswagen ID. 1


Αυτό που γνωρίζαμε εδώ και καιρό ως φήμη, επιβεβαιώνεται από τα πλέον επίσημα χείλη. Η Skoda ετοιμάζει τον ηλεκτρικό διάδοχο του Citigo-e.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 13/12/2020

Μπορεί ο όμιλος Volkswagen να βάζει προτεραιότητα στην ηλεκτρική γκάμα του, τα μικρομεσαία και τα SUV, αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν υπολογίζει, σε βάθος χρόνου, να αναπτυχθεί και στις μικρότερες κατηγορίες. Για τα ID. 1 και ID. 2 είχαμε γράψει και στο παρελθόν, γνωρίζοντας ότι τα μικρά της VW έχουν κάθε λόγο να χρησιμοποιηθούν και από άλλες εταιρίες, με τα αντίστοιχα λογότυπα. Και να λοιπόν που ο πρόεδρος της Skoda, Thomas Schäfer, επιβεβαιώνει αυτή τη στρατηγική.

Με δεδομένο ότι στη βάση της νέας ηλεκτρικής πλατφόρμας ΜΕΒ αναπτύσσεται μία μικρότερη εκδοχή αυτής, ονόματι MEB-entry, ο ίδιος δήλωσε αναφορικά με την προοπτική ενός μοντέλου της κατηγορίας Α πως «θα προσπαθούσαμε σίγουρα να δοκιμάσουμε να ακολουθήσουμε κάτι τέτοιο. Εάν υπάρχει η πλατφόρμα θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι έξυπνο πάνω σε αυτή - σίγουρα κάτι που θα φαινόταν εντελώς διαφορετικό».

Μάλιστα δεν έχασε την ευκαιρία να προσθέσει ότι όλη αυτή είναι η καλή πλευρά μίας «οικογένειας». Δεν χρειάζεται να κάνεις τα πάντα μόνος σου. Αναφορικά με την πλατφόρμα MEB-entry, θα είναι όχι μόνο μικρότερη αλλά και πιο οικονομική από τη ΜΕΒ. Και αυτό γιατί τα οχήματα των κατηγοριών Α και Β δεν έχουν την πολυτέλεια να ξεφεύγουν οικονομικά. Για την ακρίβεια, ο στόχος της Volkswagen είναι να παράξει τον ηλεκτρικό διάδοχο του Polo με ένα κόστος που θα ξεκινά κάτω από τα 20.000 ευρώ. Περνώντας τώρα στα παπούτσια της Skoda, η τιμή θα μπορούσε να πέσει ακόμα χαμηλότερα, χωρίς όμως να μπορεί να ελπίζει κανείς σε τρομερές μειώσεις.

Κατά τα άλλα, πρώτη προτεραιότητα της Skoda είναι να αποκτήσει ένα ηλεκτρικό Enyaq (εντός του 2021) και κατόπιν ένα μικρομεσαίο μοντέλο, ανάλογο του ID. 3. Ένα ηλεκτρικό sedan, στα κυβικά της Octavia θα ακολουθήσει το 2025, ενώ λογικά πιο πριν θα δούμε και ένα crossover μικρότερο του Enyaq, που θεωρείται και αυτό προτεραιότητα για τη φίρμα.