Ιταλικές σχεδιαστικές μελέτες της δεκαετίας του ‘70


Μια νέα έκθεση αυτοκινήτων στη Λουκέρνη της Ελβετίας δείχνει πώς φαντάζονταν το μέλλον στη δεκαετία του 1970 οι Ιταλοί σχεδιαστές. Τα αυτοκίνητα και αντικείμενα στην έκθεση "Italo Design 1969-1978" προέρχονται από τη συλλογή Lopresto.

 
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 31/10/2018

Ο αυτοκινητικός οίκος της Λουκέρνης παρουσιάζει σχεδιαστικές μελέτες και μεμονωμένα κομμάτια από τα έτη 1968 έως 1978. Τα αυτοκίνητα προέρχονται από τη συλλογή του Ιταλού Corrado Lopresto, ο οποίος διαθέτει μια παγκόσμια εξαιρετική συλλογή από μεμονωμένα κομμάτια και πρωτότυπα.

Όχι μόνο αυτοκίνητα: η έκθεση για το σχεδιασμό των 70’s

Δίπλα από τα αυτοκίνητα βρίσκονται έπιπλα, ρούχα, φωτιστικά και στερεοφωνικά συστήματα. Όλα αυτά πρέπει να δείχνουν στον επισκέπτη μια εποχή, στην οποία έχουν αλλάξει πολλά. Στη βιομηχανία αυτοκινήτων, για παράδειγμα, προέκυψε το πλαστικό, ταυτόχρονα οι κατασκευαστές αναζητούσαν, εν μέρει εξαιτίας της πετρελαϊκής κρίσης και της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, μικρά και αποδοτικά οχήματα για την πόλη. Η μελέτη Zagato Zele 1000 συνδυάζει και τα δύο: Ο πορτοκαλί κύβος, που βασίζεται σε ένα FIAT έχει έναν ηλεκτροκινητήρα και αμάξωμα από πλαστικό. Την απόλαυση ικανοποιεί ένα άλλο έκθεμα: Το Autobianchi A112 Giovani είναι ένα buggy με αμάξωμα από πλαστικό ενισχυμένο με υαλονήματα. Στην έκθεση υπάρχουν επίσης: Ένα επιβατικό λεωφορείο της FIAT με βάση το 850. Το μπλε-πράσινο λεωφορείο έχει σχεδιάσει ο Marcello Gandini, ο οποίος έχει επιμεληθεί τόσο διαφορετικά αυτοκίνητα, όπως η Lamborghini Countach και το FIAT 132. Ωστόσο, και το Citroën BX βασίζεται σε ένα σχέδιο του Gandini. Ο Tom Tjaarda δε σχεδίασε μόνο το πρώτο Ford Fiesta, αλλά και τη μελέτη Lancia, Flaminia Marica.

Ο συλλέκτης Corrado Lopresto

Το να αναφέρουμε μόνο ότι ο Corrado Lopresto είναι ιδιοκτήτης μιας ωραίας συλλογής αυτοκινήτων, θα ήταν κάπως υποτιμητικό. Κάθε μοντέλο στη συλλογή του είναι ένα πρωτότυπο, μοναδικό κομμάτι ή το πρώτο μιας σειράς. Σύμφωνα με τη δική του ιστοσελίδα, ο Lopresto κέρδισε 260 βραβεία, ήταν 56 φορές "Best of Show" με τα αυτοκίνητά του και 84 φορές "Best in class". Ο αρχιτέκτονας κέρδισε τα χρήματά του ως εργολάβος. Ο γιος ενός πλούσιου κατασκευαστή δρόμων και γεφυρών απασχολεί διάφορους ειδικούς στο Μιλάνο και τη γύρω περιοχή για να αποκαταστήσει τα μοναδικά του κομμάτια.