Ήταν το 2018 η αρχή του τέλους για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης;


Η χρονιά που μόλις έκλεισε θα μείνει στην ιστορία ως η τελευταία που οι κινητήρες εσωτερικής καύσης παρουσίαζαν ανοδική πορεία.
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 5/1/2019

Καθώς προχωρούμε ολοταχώς προς την εποχή της ηλεκτροκίνησης, φαίνεται πως έφθασε η ώρα που ο κινητήρας εσωτερικής καύσης σημειώνει την κορύφωσή του στις πωλήσεις. Και όπως προβλέπουν οι ειδικοί, το 2018 είναι η τελευταία χρονιά που γίνεται αυτό, καθώς από εδώ και πέρα, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα παρουσιάζουν διαρκώς μείωση στις πωλήσεις.

Αν και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα παραμείνουν μαζί μας για τουλάχιστον δύο δεκαετίες ακόμα, είναι μάλλον σίγουρο να πει κανείς ότι την χρονιά που μας πέρασαν άγγιξαν την κορύφωσή τους σε απόλυτα νούμερα. Η έρευνα στην οποία μίλησαν αρκετοί ειδικοί έγινε από τους Financial Times και έχει ως συμπέρασμα ότι μέσα στο 2018 θα αποδειχτεί η χρονιά που πωλήθηκαν τα περισσότερα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην ιστορία, πριν αρχίσει η μείωσή τους από εδώ και στο εξής.

Η αρχική πρόβλεψη τοποθετούσε αυτό το όριο στο 2022, όμως το φρενάρισμα που θα υπολογίζεται ότι θα υπάρξει μέσα στο 2019 σε μεγάλες αγορές, όπως της Κίνας και των ΗΠΑ, έφερε αυτό το ορόσημο μέσα στην χρονιά που μόλις έκλεισε. 

Πάντως μέσα στο 2019 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να τετραπλασιάσουν το μερίδιό τους στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου, φθάνοντας περίπου στο 1,6% του συνόλου των αυτοκινήτων. Έτσι, ακόμα και οι πωλήσεις αυξηθούν μέσα στους επόμενους 12 μήνες, τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα είναι λιγότερα από εκείνα που πωλήθηκαν μέσα στο 2018. Και αυτό θα συνεχιστεί από εδώ και στο εξής  για τα χρόνια που έρχονται, και που όλα όσα ξέραμε για την αυτοκίνηση θα πάρουν μία εντελώς διαφορετική πορεία.