Jaguar E-Type: Από Barn find σε κατάσταση βιτρίνας!


Σαν να μην πέρασε μια μέρα. Μετά από ακινησία 40 ετών, μία 3.8 FHC Jaguar E-Type υπέστη καθολική ανακαίνιση, με το αποτέλεσμα να είναι τουλάχιστον εντυπωσιακό.

  
  • 7/4/2020

Η ιστορία της συγκεκριμένης E-Type ξεκίνησε το 1964, όπου και βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της εταιρίας. Ο ιδιοκτήτης της την χρησιμοποιούσε μέχρι το 1979. Τότε, την πάρκαρε σε ένα γκαράζ και το αυτοκίνητο ξεχάστηκε, περνώντας 40 χρόνια σε ακινησία. Ο επόμενος ιδιοκτήτης, ευτυχώς, εκτίμησε την αξία της και αποφάσισε να στραφεί στην εταιρία E-Type UK, η οποία εξειδικεύεται στις συγκεκριμένες Jaguar.

Αν και εξωτερικά δεν έδειχνε πολύ ταλαιπωρημένο, το αυτοκίνητο έκρυβε αρκετά προβλήματα. Σκουριά, φθορές λόγω του χρόνου αλλά και ελλιπής συντήρηση όσο δούλευε, το είχαν φέρει σε μία όχι καλή κατάσταση. Αναγκαστικά, πολλά τμήματα του πατώματος αλλά και άλλα μεταλλικά μέρη αντικαταστάθηκαν με νέα, καθώς δεν υπήρχε δυνατότητα επισκευής. Αντίστοιχα και κάποια δομικά στοιχεία άλλαξαν, ώστε να επιτευχθεί η απαραίτητη ακαμψία του πλαισίου.

Κατόπιν, ήρθε η σειρά των αναρτήσεων να δεχτούν μία αναβάθμιση, με βελτιώσεις στα φρένα και στο σύστημα διεύθυνσης. Ταυτόχρονα, ταπετσιέρηδες και άλλοι τεχνικοί ασχολήθηκαν με το εσωτερικό. Τοποθέτησαν καινούρια δέρματα και συντήρησαν οποιοδήποτε κομμάτι μπορούσε να επαναχρησιμοποιηθεί από το αυτοκίνητο. Πρόσθεσαν επίσης νέες επιφάνειες χρωμίου, για ένα εντυπωσιακό οπτικά αποτέλεσμα.

Αναφορικά με τον κινητήρα, οι μηχανικοί της E-Type UK δεν εστίασαν στο να τον φέρουν στην πρότερη κατάσταση αλλά φρόντισαν να τον αναβαθμίσουν. Επάνω στο αρχικό μπλοκ του 3.8 πρόσθεσαν πιο άγριους εκκεντροφόρους, έναν ελαφρύτερο και ισορροπημένο στρόφαλο, καθώς και άλλα στοιχεία ώστε να εξασφαλίσουν την άνεση στην οδήγηση και την αξιοπιστία. Αντίστοιχα, έβαλαν ένα αλουμινένιο ψυγείο για καλύτερη ψύξη, ανοξείδωτη σπορ εξάτμιση και ένα νέο κιβώτιο, πέντε σχέσεων, με πιο σφιχτή κλιμάκωση, που προσφέρει ταυτόχρονα και πιο άνετη κίνηση σε υψηλές ταχύτητες.

Οπτικά, με το πέρας των εργασιών, η εν λόγω 3.8 FHC E-Type έδειξε σαν καινούρια. Για την ακρίβεια, καλύτερη από μία καινούρια του 1964, λόγω των βελτιώσεων που υπέστη. Ενδεικτική ήταν η δήλωση του Marcus Holland, της E-Type UK: «Μια τέτοια αποκατάσταση είναι μια πραγματική πρόκληση για την ομάδα μας. Τα 40 χρόνια αδράνειας έχουν τεράστιο φόρτο σε κάθε τμήμα του οχήματος. Αλλά οι πελάτες έρχονται σε μας για να κάνουν το αυτοκίνητο των ονείρων τους πραγματικότητα, οπότε θα το πάρουμε κομμάτι κομμάτι, για να καθαρίσουμε και να βελτιώσουμε ό, τι μπορούμε να σώσουμε και να αντικαταστήσουμε ό, τι δεν μπορούμε, με καλύτερη από την αρχική ποιότητα. Όχι μόνο είμαστε ικανοποιημένοι που έχουμε παραδώσει στον πελάτη μας ένα αυτοκίνητο που πάντα ήθελε, αλλά έχουμε την τιμή να έχουμε διαδραματίσει ένα ρόλο στη διατήρηση αυτού του κομματιού της βρετανικής ιστορίας αυτοκινήτων στο δρόμο, ώστε να χρησιμοποιείται τακτικά για πολλά χρόνια».