Jaguar Land Rover: Τα μεγάλα ηλεκτρικά SUV δεν έχουν και τόσο νόημα


H ΒΡΕΤΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΠΕΙ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ, ΑΛΛΑ ΔΕΙΧΝΕΙ ΕΠΙΦΥΛΑΚΤΙΚΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ BIG-SUV.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 1/10/2019

Η Jaguar διαθέτει ήδη την εξαιρετική i-Pace και εξελίσσει μια ανάλογη ηλεκτρική έκδοση για την XJ. Ταυτόχρονα η Land Rover δεν διαθέτει καμία ανάλογη έκδοση θεωρώντας πως στα πολύ μεγάλα SUV η ηλεκτροκίνηση δεν έχει και τόσο νόημα.

Αυτά τουλάχιστον είπε ο αρχιμηχανικός της Jaguar Land Rover, ο Nick Rogers, μιλώντας στο Auto News Europe και δηλώνοντας πως «…όσο μεγαλύτερο είναι ένα αυτοκίνητο, τόσο μεγαλύτερη είναι η αεροδυναμική πρόκληση. Απαιτείται και μεγάλη προσοχή στις μεγάλες μπαταρίες που κάνουν τα αυτοκίνητα τόσο βαριά που μειώνουν την αυτονομία στους αυτοκινητόδρομους».

Με άλλα λόγια ο Rogers μας λέει το ευνόητο, πως όσο πιο μεγάλα είναι τα αυτοκίνητα, τόσο μεγαλύτερες μπαταρίες απαιτούνται επιβαρύνοντας την συνολική αυτονομία και παράλληλα αυξάνοντας το κόστος κτήσης. Πάντως, οι κατασκευαστές ξεκίνησαν από τα μεγάλα SUV (π.χ. Audi e-Tron, Mercedes EQC, Jaguar i-Pace κ.α.), ίσως και επειδή σε αυτά του τύπου αυτοκίνητα υπάρχει και κάποιο περιθώριο κέρδους.

Ο Rogers επισημαίνει πως στα μεγάλα SUV δεν ταιριάζουν και τόσο τα ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης σε σχέση με τα συμβατικά. Επίσης, έκανε αναφορά στο παραγωγή υδρογόνου ως καύσιμο και στις υποδομές ανεφοδιασμού που αποτελούν ένα δίλημμα εδώ και δεκαετίες. Πάντως, χαρακτήρισε ως «φανταστικά» τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου χάρη στους γρήγορους ανεφοδιασμούς σε σχέση με τις φορτίσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.