Jaguar XK8: Οκτακύλινδρο αιλουροειδές σε τιμή πρόκληση


Το finding οf the day είναι αφιερωμένο σε ένα αυτοκίνητο που μεγαλούργησε τη δεκαετία τις προηγούμενες δύο δεκαετίες και σήμερα βρίσκεται κυριολεκτικά στα αζήτητα. Κυρίες και κύριοι σας παρουσιάζουμε την Jaguar XK8 των 14.900 ευρώ.

  • 10/12/2020

Μετά την… άθικτη Toyota Corolla του 1974, το Ford Escort XR3 και την κομψότατη Alfa Romeo 166 των μόλις 1.000 ευρώ, αλλάζουμε επίπεδο με σκοπό να κάνουμε ένα παιδικό μας όνειρο πραγματικότητα.

Απέχοντας άλλωστε μια ανάσα από τα φετινά Χριστούγεννα τα όνειρα αν μη τι άλλο επιτρέπονται ακόμα και όταν γνωρίζουμε εκ των προτέρων ότι πολύ δύσκολα μπορούν να γίνουν αληθινά.

Και ενώ θα περίμενε κανείς ότι η δυσκολία στην περίπτωση της γνωστής σε όλους Jaguar XK8 θα εντοπίζεται στο ταμπελάκι της τιμής της, μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες στην ευρωπαϊκή αγορά το καλλίγραμμο αιλουροειδές μάς κλείνει το μάτι με μια άκρως δελεαστική τιμή η οποία θα κάνει αρκετούς από τους έχοντες το μικρόβιο του συλλέκτη να τρίβουν τα χέρια τους.

Και αυτό γιατί η ασημί Jaguar XK8 με τα μόλις 105.000 χιλιόμετρα στο οδόμετρό της και τον V8 κινητήρα των 4,0 λίτρων κάτω από το καπό της, πωλείται έναντι 14.900 ευρώ, τιμή χαμηλή με δεδομένες τις προδιαγραφές και την κατάσταση του αυτοκινήτου.

Το ξεκαθαρίσαμε από την αρχή. H ασημί XK8 του 2002 δεν είναι μια εύκολη περίπτωση μιας και το ελληνικό φορολογικό σύστημα σε συνδυασμό με το ούτως ή άλλως υψηλό κόστος συντήρησης ενός αυτοκινήτου με τις προδιαγραφές της συγκεκριμένης Jaguar καθιστούν την απόκτησή της… οδυνηρή, αυτό όμως δεν μας απαγορεύει να αναδείξουμε ένα ακόμα κρυμμένο διαμάντι της ελληνικής αγορά αυτοκινήτων.

Για την ιστορία και μόνο, η Jaguar XK8 λανσαρίστηκε το 1996 αντικαθιστώντας την XJS. Παρέμεινε στην παραγωγή έως και το 2006 αποκτώντας και υπερτροφοδοτούμενη έκδοση απόδοσης 375 ίππων (XKR).

Ακολουθώντας το παράδειγμα των προγόνων της διέθετε δύο τύπους αμαξώματος -coupe και cabrio- και αποκλειστικά οκτακύλινδρες εκδόσεις, τις προδιαγραφές των οποίων συμπλήρωνε ένα αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων.

Μάλιστα από το 2002 και μετά, ο κυβισμός του οκτακύλινδρου συνόλου αυξήθηκε από τα 4,0 στα 4,2 λίτρα και το αυτόματο κιβώτιο των πέντε σχέσεων αντικαταστάθηκε με μια εξατάχυτη μονάδα της ZF, ενώ ανασχεδιάστηκαν και τα φωτιστικά σώματα.