Και όμως: Η VW επιμένει στους diesel!


H εταιρία που με το dieselgate οδήγησε στην γοργή απαξίωση του πετρελαιοκινητήρα, ανακοίνωσε την δημιουργία ενός δίλιτρο diesel και μάλιστα του πρώτου με ελαφρύ υβριδικό σύστημα.
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: VW
  • 28/4/2018
Μπορεί η VW (και όλες οι μεγαλες εταιρίες) να ετοιμάζονται για την μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι έχει ξεγράψει εντελώς τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και δη τον πετρελαιοκινητήρα, για τον οποίο τόσα έχουν ακουστεί τα δυο-τρία τελευταία χρόνια, εξαιτίας του σκανδάλου που η ίδια η VW προκάλεσε.
 
Παρ' όλα αυτά, η VW σε τεχνολογικό συμπόσιο που έγινε στην Βιέννη, ανακοίνωσε την έναρξη της παραγωγής ενός νέου πετρελαιοκινητήρα, με τον κωδικό EA288 Evo, τετρακύλινδρο, δύο λίτρων, με turbo, ο οποίος θα εφοδιάζει όλα τα μοντέλα του γκρουπ μέσα στα επόμενα χρόνια.
 
Ο εν λόγω κινητήρας σηματοδοτεί την εμφάνιση και του πρώτου diesel με mild υβριδικό σύστημα, το οποίο θα βασίζεται πάνω σε ένα 12V ηλεκτρικό σύστημα εκκίνησης σε συνδυασμό με μία μικρή μπαταρία ιόντων-λιθίου. Στόχος αυτής της τεχνικής είναι να μειωθείη κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων, αλλά και να αυξηθεί η άνεση μέσα στην καμπίνα των επιβατών. Η VW μάλιστα υποστηρίζει ότι ο νέος κινητήρας έχει πολύ μεγάλη διαφορά σε σχέση με τα παλαιότερα TDI μοτέρ σε ότι αφορά τις εκπομπές ρύπων σε όλες τις μετρήσεις.
 
Η ισχύςτου θα κυμαίνεται από τα 136 έως τα 205 άλογα, σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 9% σε σχέση με τα προηγούμενα δίλιτρα μοτέρ. Το μοτέρ θα χρησιμοποιηθεί αρχικά σε αυτοκίνητα της Audi τοποθετημένο στον διαμήκη άξονα, ενώ αργότερα θα  μπορεί να μπει και σε αυτοκίνητα της SEAT ή τησ Skoda που βασίζονται πάνω στο δάπεδο MQB.
 
Εκτός από το υβριδικό σύστημα υπάρχουν και άλλες αλλαγές που βελτιώνουν την λειτουργία του συγκεκριμένου κινητήρα, όπως διαφορετική τροφοδοσία, καλύτερη απόκριση του turbo, φίλτρο σωματιδίων με μεγαλύτερη δυνατότητα συγκράτησης, ενώ είναι πιο ελαφρύς από τους προηγούμενους και με μικρότερες θερμικές απώλειες. Η VW υποστηρίζει ότι ανταποκρίνεται και στους δύο τρόπους μέτρησης των ρύπων, τόσο στον νέο WLTP όσο και στον παλαιότερο NEDC.
 
Στο ίδιο συμπόσιο ανακοινώθηκε επίσης ότι το επόμενο Golf θα έχει ένα mild υβριδικό σύστημα των 48 Volt. Kαι επίσης ότι ο 1.5 ΤSI Evo θα μπορεί να χρησιμοποιεί και φυσικό αέριο και θα μπει στην γκάμα του Golf αργότερα μέσα στην χρονιά.