Και Skoda και cabrio! To Rapid αποχωρίστηκε την οροφή του (photos)


Σπουδαστές πήραν ένα Skoda Rapid και μετά από σκληρή δουλειά παρουσίασαν την Cabrio εκδοχή του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: SKODA
  • 12/5/2023

Τα μαθητικά πρότζεκτ σε συνεργασία με διάφορες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πάντα ενδιαφέροντα, καθώς οι νεαροί -εν δυνάμει- σχεδιαστές και μηχανικοί βάζουν όλη τους τη φαντασία προκειμένου να δημιουργήσουν κάτι που ξεχωρίζει.

Αυτή τη φορά, ο λόγος γίνεται για τους μαθητές της Skoda στην Ινδία, οι οποίοι σχεδίασαν κι εξέλιξαν το δικό τους όχημα, ονόματι Skoda Rapid Cabrio. Πρόκειται, όπως μαρτυρά κι ονομασία του, για την cabrio έκδοση του Rapid, η οποία βέβαια δε θα περάσει ποτέ στην παραγωγή.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, μέσω του οποίου οι μαθητές της Skoda δημιούργησαν το συγκεκριμένο μοντέλο, βρίσκεται εν εξελίξει στην Τσεχία από το 2013 και συνεχίζει να συνεργάζεται με το αντίστοιχο τμήμα στην Ινδία. Ονομάζεται Skoda Academy και δίνει μία ευκαιρία στους λάτρεις της αυτοκίνησης να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους στον σχεδιασμό, προκειμένου να απορροφηθούν σε κάποιο σχετικό τμήμα της εταιρείας.

Το Skoda Rapid είναι μία από τις πολλές προτάσεις που έχει προσφέρει αυτό το πρόγραμμα, όπως για παράδειγμα το Skoda Sunroq, το οποίο βασιζόταν στο Karoq και θύμιζε κάτι από T-Roc Cabrio, αλλά και το Skoda Slavia, ένα roadster βασισμένο στο Scala.

Το δημιούργημα του συγκεκριμένου τμήματος των Τσέχων κατασκεύασε αυτήν την έκδοση του Rapid με βάση το μοντέλο που πωλείται στην αγορά της Ινδίας. Αυτό δε χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MQB, αλλά την παλαιότερη γενιά της, PQ25, η οποία προοριζόταν για τα μικρότερα μοντέλα του ομίλου Volkswagen -στον οποίο υπάγεται κι η Skoda- αλλά και τις πιο οικονομικές προτάσεις του.

Οι μαθητές της τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας αντικατέστησαν τη σταθερή, σκληρή οροφή του Rapid με μία αναδιπλούμενη. Αυτό απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, αφού η απουσία της κολόνας B μειώνει τη στιβαρότητα του οχήματος, κι έτσι είναι απαραίτητο να ενισχυθεί κάποιο άλλο σημείο του σκελετού. Η μάσκα έχει διακοσμηθεί με γραφικά LED, ενώ το λογότυπο της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει πάρει τη θέση του στο μπροστινό μέρος, όπως είθισται. Το αμάξωμα έχει βαφεί σε απόχρωση του μπλε, και συνδυάζεται με κίτρινες λεπτομέρειες. Μία κίτρινη γραμμή «τρέχει» περιμετρικά, ενώ και τα δισκόφρενα έχουν «ντυθεί» με το ίδιο χρώμα.

Εκτός από το αμάξωμα και τον σκελετό του οχήματος, αυτό έχει δεχτεί αλλαγές και στο εσωτερικό του. Η καμπίνα του μπορεί να φιλοξενήσει έως και τέσσερις επιβάτες, κι έχει εξοπλιστεί με ένα μοντέρνο σύστημα infotainment το οποίο φέρει τάμπλετ, αντί για την παραδοσιακή ενσωματωμένη οθόνη αφής, ενώ τα καθίσματα έχουν επενδυθεί με δέρμα.

Η Skoda κι οι μαθητές της δεν έχουν διευκρινίσει τι «κρύβεται» κάτω από το κάλυμμα του Skoda Rapid cabrio, όμως πρόκειται ενδεχομένως για τον αυθεντικό κινητήρα του συμβατικού sedan μοντέλου, ο οποίος ήταν ένας τρικύλινδρος TSI κινητήρας χωρητικότητας 1,0 L, συνοδευόμενος από ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με 6 σχέσεις, αποδίδοντας 110 PS. Πολλοί θα ήθελαν να δουν το συγκεκριμένο να πρωταγωνιστεί σε κάποια έκθεση της Skoda, όμως η ευχή τους δε θα γίνει μάλλον ποτέ πραγματικότητα.